Energis Polska rozbudował swoją platformę głosową. Nowa platforma składa się z dwóch central dostarczonych przez firmy Ericsson (Engine Integral) i Lucent Technologies (5ESS).
Unowocześnienie systemów służących do realizacji połączeń głosowych przebiegało dwuetapowo. W pierwszej kolejności zainstalowano i uruchomiono nową centralę telefoniczną 5ESS firmy Lucent. W drugim etapie połączony zespół specjalistów firm Energis i Ericsson przeprowadził migrację istniejącego systemu Engine Bridgehead firmy Ericsson do wersji Engine Integral.
Uruchomienie dwóch niezależnych central telefonicznych z jednej strony znacznie zwiększyło pojemność sieci głosowej Energis Polska, z drugiej umożliwia dynamiczne dzielenie ruchu telefonicznego na dwie centrale. W efekcie, żadna z central nie będzie nadmiernie obciążona, a w skrajnych sytuacjach operator będzie mógł przenieść ruch telefoniczny na jeden z systemów.
W trakcie unowocześnianie systemów głosowych Energis Polska, przeprowadzono pierwszą w Polsce i jedną z nielicznych na świecie, migrację działającej centrali Ericsson Engine Bridgehead (EBN 2.0) do Engine Integral (EIN 2.0). W trakcie migracji działały wszystkie usługi głosowe i realizowane były wszystkie połączenia.
Przygotowania do tej operacji trwało sześć miesięcy, a cała migracja w nocy z 3 na 4 trwała zaledwie kilka godzin.
Energis trzy lata temu zbudował swoją sieć głosową w Polsce w oparciu o technologię NGN dostarczoną przez Ericssona. Obecna instalacja Lucent 5ESS oraz migracja z systemu ENGINE Bridgehead do ENGINE Integral jest kolejnym krokiem w kierunku tworzenia zintegrowanej sieci klasy operatorskiej, łączącej usługi telekomunikacyjne, dostęp do Internetu i transmisję video. Nowe rozwiązania ponad dwukrotnie zwiększają możliwości sieci Energis oraz umożliwia integrację usług głosowych i IP w ramach jednej platformy.