Ericsson rozszerza swoją działalność w dziedzinie integracji systemów, pragnąc dostarczać nie tylko sieci, ale całe systemy, umożliwiające operatorom świadczenie usług (o gwarantowanej i mierzonej jakości), wraz z odpowiednią ich taryfikacją. Daje to operatorowi możliwość redukcji kosztów przez zmniejszenie liczebności (nawet likwidację) własnych działów technicznych oraz możliwość skupienia się na ich podstawowej działalności: opiece nad klientami i generowaniu zysków.
Strategia ta jest zgodna z trendami na rynku telekomunikacyjnym, gdzie operatorzy koncentrują się na znajdowaniu i obsłudze klientów, pozostawiając zadania związane z budową, zarządzaniem i obsługą samych sieci zewnętrznym przedsiębiorstwom.
Integracja systemów przebiega na wielu poziomach - integracji sprzętu, oprogramowania, usług. Integracja rozpoczyna się już w momencie powstania pomysłu wprowadzenia nowej usługi na rynek. Ericsson wspomaga poprzez swoje doświadczenie nabytym podczas podobnych działań w innych krajach, operator zaś zapewnia wiedzę o rynku lokalnym.
Po zdefiniowaniu potrzeb następuje faza projektu systemu, który zawiera:
sieć telekomunikacyjną wraz z systemem nadzoru (sieć komórkowa, sieć transmisji danych, sieć multimedialna)
system zarządzania usługami (zarządzanie jakością usług, system zamawiania usług)
system billingowy (wraz z systemami mediacji, taryfikacji czy aktywacji usług)
system obsługi klienta
Specjaliści firmy Ericsson wdrażają przygotowany system, zestrajają go wewnętrznie z istniejącym otoczeniem, dając operatorowi gotowe narzędzie do generowania zysków. Ericsson zarządza stworzonym prze siebie systemem, zwalniając operatora z tego zadania. Ericsson, oddając operatorowi kompletny system, bierze odpowiedzialność za jego prawidłowe działanie na wszystkich poziomach.