Lars Tofft, szef działu sprzedaży i marketingu rozwiązań multimedialnych w firmie Ericsson zaprezentował strategię rozwoju rynku multimediów. Konferencja prasowa "Świat Multimediów" odbyła się 8 czerwca 2006 roku w siedzibie Ericsson sp. z o.o.
Dynamicznie zmianiają się trendy i przyzwyczajenia użytkowników usług multimedialnych. Według badań firmy Ericsson już dziś 85% ludzi w wieku 15-24 lata nie opuszcza domu bez telefonu komórkowego. Rośnie także odsetek użytkowników aplikacji multimedialnych.
Multimedia wzbogacają komunikację i stanowią jeden ze strategicznych kierunków rozwoju usług firmy Ericsson. Nowe rozwiązania charakteryzować będzie dostępność przez dowolne urządzenie bez względu na miejsce i czas.
Aż 33% młodzieży i dorosłych jest zainteresowanych nowymi usługami. Ponad to akceptują oni związane z tym wydatki. Mieszkańcy rozwiniętych rynków są gotowi płacić 5-15 Euro miesięcznie za usługi muzyczne i telewizyjne na komórkę.
Nowe trendy stanowią wyzwanie, ale także i szansę dla operatorów. Lars Tofft podkreślił znaczenie usługi Fast Service Launch firmy Ericsson. Ma ona na celu jak najszybszą identyfikację nowych trendów i wprowadzenie adekwatnych aplikacji u operatora. Wsparciem jest tu rozwiązanie IMS (IP Multimedis Subsystem) firmy Ericsson, które wdraża nowe usługi poprzez protokół IP.
Nowe usługi multimedialne stanowią dla operatorów źródło zmaksymalizowania przychodów i zdobycia nowych przyczółków na rynku. Takie usługi jak Muzyka i TV przez telefon komórkowy stanowią naturalny kierunek rozwoju rynku. Potwierdza to coraz większa popularność usług multimedialnych wśród użytkowników.