Według danych z Ericsson Mobility Report w 2022 roku treści wideo wygenerują około 70 procent globalnego ruchu w sieciach komórkowych.
Sieci społecznościowe to drugi najsilniejszy generator ruchu w sieciach komórkowych. W 2022 roku social media odpowiadały za około 9 procent transmisji danych. Ruch w sieciach komórkowych podwoił się w ciągu ostatnich dwóch lat. Tendencja dalszych wzrostów jest silna.
Prognozy z 2014 roku zakładały, że w 2019 roku przeciętny użytkownik smartfona zużyje średnio 2,5 GB danych miesięcznie. Zgodnie z najnowszymi danymi Ericsson Mobility Report już w 2023 r. średnie globalne zużycie danych komórkowych, generowane przez jednego smartfona w ciągu miesiąca, przekroczy 19 GB. Prognozuje się również, że do końca 2028 roku ta wartość zbliży się do 46 GB miesięcznie.
Oczekuje się, że do końca 2028 roku udział treści wideo wzrośnie o około 30 proc. Wówczas, zgodnie z szacunkami firmy Ericsson, będzie odpowiadać za 80 procent mobilnego transferu danych na świecie.
Analiza ruchu wideo na dostawcę usług telekomunikacyjnych na podstawie danych z kilku wybranych komercyjnych sieci 4G i 5G w Europie, Azji i obu Amerykach pokazuje, że cztery największe platformy społecznościowe: YouTube, Tik Tok, Facebook oraz Instagram, wygenerowały największą część ruchu wideo – z udziałem około 40-95 proc. w streamingu wideo. Na kolejnym miejscu znalazły się serwisy VOD z udziałem pomiędzy 10 a 30 proc.
Raport firmy Ericsson zakłada również możliwość zmiany, która może wpłynąć na kolejność zestawienia — upowszechnienie urządzeń i aplikacji XR, czyli oferujących możliwości rzeczywistości wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej, może potencjalnie wpłynąć na udział poszczególnych kategorii w ruchu mobilnym.