Ericsson promuje outsourcing zarządzania sieciami

Newsy
Żródło: Ericsson
Opinie: 2

Ericsson podał, że podpisał w minionym 2010 roku 54 kontrakty na managed services. 26 z tych umów to rozszerzenie lub przedłużenie dotychczasowych umów. Klientami Ericssona zostali m.in. chińscy operatorzy - China Mobile i China Unicom, a także DTAC z Tajlandii. Pojawiły się też kontrakty na zarządzanie sieciami w nowych technologiach, tak jak sieć LTE dla TDC Denmark. Telia Sonera odnowiła i rozszerzyła swój kontrakt z Ericssonem, powierzając mu usługi zarządzania siecią dla transmisji danych i głosu w 29 krajach.

Operatorzy telekomunikacyjni coraz częściej wolą skupić się na nowych usługach, niż na zarządzaniu infrastrukturą telekomunikacyjną. Ericsson twierdzi, że zlecając zarządzanie sieciami na zewnątrz mogą osiągnąć oszczędności nawet rzędu 20 proc. rocznie. Z sieci, którymi zarządza Ericsson korzysta już 750 mln abonentów różnych operatorów.

Spośród 45 000 pracujących w serwisach ¾ to profesjonaliści zatrudnieni do bezpośredniej obsługi klientów. Największą dotychczas grupę – aż 6000 osób – Ericsson przejął w ramach umowy z amerykańskim operatorem Sprint. W minionym roku Ericsson przejął kilka firm z obszaru usług zarządzania sieciami – włoskie Pride, amerykańskie inCode i hiszpańsko-amerykańskie Optimi. W ubiegłym roku jego przychody z tytułu professional services (usługi profesjonalne) wyniosły 58,5 mld SEK, z czego managed services przyniosły 21,6 mld SEK (wzrost o 21 proc. w stosunku do 2009 r.).

W ramach managed services Ericsson oferuje operatorom usługi we wszystkich obszarach ich działania – od projektowania i planowania przez wparcie i serwis do zarządzania i obsługi sieci szkieletowej. Operatorzy najczęściej zwracają się do Ericssona o pomoc w przejęciu tylko części ich działalności. Ericsson ma jednak także podpisane trzy umowy, w których odpowiada za całość działań operatora. Dotyczy to amerykańskiego operatora Sprint oraz operatora 3 w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Usługi typu managed services Ericsson świadczy również w Polsce. W ubiegłym roku przedłużono z Netią umowę na utrzymanie i zarządzanie siecią telekomunikacyjną.

Opinie:

Opinie archiwalne (2):

Komentuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    TrueFace pisze: 2011-04-28 21:15
    E/// to żenada, zero kompetencji, nastawienie tylko na kasę i słodkie pierdzenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    piotr pisze: 2011-04-29 00:02
    Oi Ericssonie w Netii w Polsce słyszałem same złe rzeczy. Na "chłopski rozum" jeżeli firma zatrudnia niby specjalistów a obniża koszty utrzymania sieci, to znaczy że albo specjaliści kiepscy albo nie nadarzają z praca. Pracuję w branży telco i wiem jedno - jeżeli dobrze zorganizuje się strukturę firmy i odpowiednie osoby tym zarządzają, to można mieć niskie koszty i obniżać je jeszcze przez insourcing a nie outsourcing. Outsourcować powinno się rzeczy niezwiązane z główną działalnością
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: