Polski oddział Ericssona podpisał umowę na utrzymanie i zarządzanie siecią UPC Polska.
Ericsson przejmie odpowiedzialność za zarządzanie siecią w terenie, jakość sieci i wydajność operacyjną sieci UPC Polska
To pierwsza umowa Ericsson dotycząca managed services zawarta z operatorem kablowym w Polsce
Pięcioletnia umowa wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2016 roku.
Severina Pascu, Dyrektor Zarządzająca Regionem CEE Liberty Global powiedziała: Rozbudowa infrastruktury jest naszym strategicznym priorytetem, który pozwoli UPC Polska istotnie zwiększyć skalę działania i inwestycji w podnoszenie jakości cyfrowych usług. Współpraca z firmą Ericsson umożliwi dalszy dynamiczny rozwój firmy, co zapewni naszym obecnym i nowym klientom dostęp do najlepszych usług w ciągle zmieniającym się świecie cyfrowym, a tym członkom zespołu UPC, którzy rozpoczną pracę w firmie Ericsson, zagwarantuje dalszy rozwój kariery w stabilnej, międzynarodowej organizacji.
Mats Otterstedt, Head of CU Central Europe, Ericsson, powiedział: Zadowolenie użytkowników z usług wysokiej jakości i wydajność operacyjna to kluczowe zagadnienia dla dostawców telewizyjnych na całym świecie. Rocznie Ericsson dystrybuuje ponad 2,7 miliona godzin programów telewizyjnych w ponad 90 językach w ramach ponad 500 kanałów telewizyjnych. Zarządzamy sieciami, które obsługują jeden miliard subskrybentów na całym świecie. Nasze globalne kompetencje i wiedza pomogą pozycjonować UPC Polska na czele ciągle zmieniającym się rynku telewizyjnym.
Do tej pory Ericsson świadczył tego typu usługi dla Netii.