Test Ericsson R320s

Recenzje
Opinie: 71

Zakup tak kosztownego telefonu, przynajmniej w moim przypadku, był niełatwą decyzją. 

Szczególnie brakowało mi informacji na temat wygody, ergonomii użytkowania i oceny, czy warto kupić go za takie pieniądze. Mimo to decyzja zapadła, minęły dwa tygodnie i postanowiłem podzielić się opinią o "trzystadwudziestce". Być może ktoś uniknie dzięki temu rozczarowań albo bardziej ochoczo pobiegnie do najbliższego salonu. 

Wrażenie, jakie odniosłem widząc po raz pierwszy R320s było piorunujące - typowy telefon menedżerski o optymalnym, bardzo nowoczesnym kształcie. 

Szybko okazało się jednak, że osoby nie orientujące się w telefonii komórkowej dostrzegają w nim tylko za duże rozmiary (długość), a czasem stwierdzają nawet, że jest brzydki... Jedyne, co wprawia je w zachwyt to waga - poniżej 100 gram. Tak więc nie poszpanujemy nim na dyskotece. Inna sprawa, że trzymając telefon w ręce wydaje mi się, iż za chwilę wyleci - powodem tego jest bardzo mała powierzchnia boczna - nie ma tego problemu w telefonach bardziej "pudełkowatych", np. w Siemensie S25. Niepokojący jest też wyraźny szum, towarzyszący rozmowie, ale, jak dowiedziałem się od innego użytkownika tego telefonu, jest to norma. 

Dziwnie zachowuje się klawiatura - przy wprowadzaniu PIN-u czy numeru reakcja jest natychmiastowa, natomiast podczas przechodzenia po kolejnych opcjach menu telefon wyraźnie "nie nadąża" za użytkownikiem, a klawisze kursora, przynajmniej w moim egzemplarzu, wymagają użycia większej siły, niż można się tego spodziewać. Druga rzecz - klawisze mają dość wyczuwalny luz, więc w sytuacji, gdy telefon dzwoni leżąc na stole wibrator wprowadza je w taki rezonans, że dźwięki wydobywające się z aparatu są okropne. Idąc dalej: dobrą rzeczą jest możliwość wprowadzania samych liter lub samych cyfr. Możemy również, będąc w trybie pisania liter przytrzymać odpowiedni klawisz i otrzymamy po chwili przyporządkowaną mu cyfrę. 

Piękny jest wyświetlacz... Wielki, czytelny, o regulowanym kontraście (odpowiednimi kodami), z subtelnym podświetleniem. Teraz dopiero można poznać funkcjonalność menu, schowaną dotychczas za maleńkim wyświetlaczem T28s. I choć otrzymaliśmy w R320s dodatkowe przyciski nawigacji, to spotyka nas przykra niespodzianka - nie możemy poruszać się po danym podmenu "w kółko" i dochodząc do ostatniej opcji musimy wracać z powrotem. Za to każda z opcji ma swój numer, więc znając go możemy szybko dojść do interesującego nas podmenu "na skróty". 

Na menu składa się 7 działów pogrupowanych tematycznie, przy czym ostatnia pozycja to skróty do poszczególnych opcji telefonu, definiowane przez użytkownika. Możemy uruchomić funkcję automatycznego "podpowiadania" przez telefon, do czego służy zaznaczona opcja. 

Telefon jest doskonale "konfigurowalny", tzn. pozwala na regulację bardzo wielu opcji związanych bezpośrednio z działaniem telefonu, np. możemy zadecydować, czy podczas rozmowy dyktafon ma nagrywać nasze słowa, czy słowa naszego rozmówcy. Niestety wiele z tych ustawień, jak np. filtry połączeń, grupy czy przypisanie dzwonków kasuje się po zmianie karty SIM - szkoda, bo przy tylu funkcjach "personalizujących" telefon jest to kłopotliwe. Jedynie etykiety głosowe nie ulegają automatycznemu skasowaniu - telefon pyta użytkownika, czy ma je skasować. Natomiast w ogóle nie rozumiem, dlaczego po zmianie karty skasował mi się tak mozolnie zapełniany spis adresów e-mail, nie powiązany przecież nijak z kartą SIM. 

W Ericssonie R320s napotykamy wiele sposobów, aby dotrzeć do spisu telefonów: możemy to zrobić przez standardowe przejście do menu spisu, możemy też przytrzymać prawy kursor aby wejść do trybu poszukiwania nazwy. Kolejny sposób to przytrzymanie klawisza z odpowiednią literą, które spowoduje przejście do pierwszej nazwy rozpoczynającej się na tę literę, a znając pozycję któregoś z pierwszych 9 numerów zapisanych na karcie SIM możemy wpisać odpowiednią cyfrę i nacisnąć Yes. Osobnym tematem jest wybieranie głosowe, które umożliwia przypisanie dziesięciu numerom etykiet głosowych. Działa ono całkiem sprawnie i telefon nie miał żadnych problemów ze zidentyfikowaniem moich słów, choć nie mówię nad wyraz wyraźnie. Mając podłączony zestaw HF możemy również przyjmować i odrzucać połączenia wypowiadając przygotowane wcześniej etykiety. 

W menu Wiadomości nie znajdziemy niestety raportu dostarczenia wiadomości. Tej funkcji Ericsson nie udostępnia i uważam to za duży błąd, choć można go "załatać" odpowiednimi kodami w treści wiadomości, przynajmniej w Idei. Uważać też trzeba na ważne dla nas SMS-y - wysłane i odebrane są zapisywane domyślnie w telefonie - nie na karcie SIM! Możemy ręcznie zapisać je na karcie, lecz jeśli o tym zapomnimy to po zmianie karty z niezapisanymi wiadomościami trzeba się będzie pożegnać. R320s pozwala nam zdefiniować kilka własnych szablonów wiadomości, co w połączeniu z możliwością wysłania jednego SMS-a do wcześniej zdefiniowanej grupy odbiorców jest nie lada ułatwieniem dla np. zaganianego szefa. 

Telefon posiada sygnalizację każdej pełnej minuty połączenia, wyświetla także czas w trakcie połączenia i po połączeniu w formie bardzo wyraźnego okna. Wszelkie decyzje użytkownika są tak potwierdzane. Niestety nie zapanujemy nad stałą prezentacją lub jej wyłączeniem w przypadku uruchomionej usługi CLIR. Działa to na innych telefonach np. w Plusie, gdzie możemy na stałe ustalić wyświetlanie naszego numeru. Ericsson za każdym razem przyjmuje domyślne ustawienie karty, możemy jedynie jednorazowo zmienić opcję prezentacji w najbliższym połączeniu i to tylko wtedy, gdy numer znajduje się na wyświetlaczu lub ewentualnie użyć standardowych kodów sterujących prezentacją. 

Dźwięki w R320s, jak to w Ericssonach, nie powalają na kolana. Jest ich tylko kilkanaście, choć można do tego dorzucić 4 swoje. Majstersztykiem natomiast są Profile. Pozwalają na ustawienie do 6 konfiguracji, a w skład każdej wchodzą takie parametry jak: głośność dzwonka, czy ma być narastający, wibracje, filtry połączeń (definiujemy listę filtru osobno dla każdego z profili!), przekierowanie wszystkich połączeń, podświetlenie. Dany profil może być aktywowany przy podłączeniu do telefonu danych akcesoriów, a więc np. umieszczając telefon w zestawie samochodowym włączy się profil Samochód a wraz z nim stałe podświetlenie. 

Na menu Dodatki składa się szereg bardzo pożytecznych funkcji. Numerem jeden jest dla mnie Kalendarz. Pomieści bodajże 100 pozycji, które można przeglądać w widoku dziennym, tygodniowym i miesięcznym. Dość osobliwy jest podział na typ powiadomienia: Spotkanie, Telefon i Przypomnienie. W dwóch pierwszych przypadkach określamy miejsce spotkania lub numer telefonu, temat, czas trwania, i jeśli będziemy planować coś kolidującego z wcześniej wpisanymi terminami, zostaniemy o tym poinformowani przez aparat. Dużym minusem według mnie jest brak opcji powtarzalności, tzn. uruchamiania się na przykład przypomnienia o raporcie tygodniowym dla naszego szefa co piątek lub o jego imieninach co rok. Niezależnie od terminarza mamy do dyspozycji Budzik z funkcją "drzemki", ale również i on nie działa codziennie, musimy go za każdym razem ustawiać (analogicznie jak w Nokiach). Kolejnymi funkcjami związanymi z czasem są Minutnik, odliczający zadany przez nas czas i Stoper, posiadający opcję dziewięciu międzyczasów. 

Pamięć kodów to całkowicie nowy, acz bardzo udany pomysł Ericssona. Umożliwia nam wpisanie wielu kodów czy haseł wraz z odpowiadającymi im nazwami, a zabezpieczone jest to wszystko tylko jednym hasłem, przy czym wpisanie niepoprawnego hasła głównego powoduje wyświetlenie zafałszowanego przez telefon spisu! Kalkulator z czterema podstawowymi działaniami nie wymaga chyba opisu, a po skończeniu rozwiązywania zadań z matematyki możemy odprężyć się grając w Pasjansa lub Tetris. O ile grę Tetris dość łatwo zaaranżować na telefonie komórkowym, choć i tu nie zabrakło pomysłowości fachowcom Ericssona (telefon należy trzymać w czasie gry poziomo), to pełna i sprawna obsługa Pasjansa czterema klawiszami funkcyjnymi (plus kursory) jest nie lada osiągnięciem. Niestety brak w nim jakiejkolwiek punktacji, więc nie będzie listy najlepszych na ericsson.org.pl.

Telefon ma wbudowany port podczerwieni, którego nie testowałem. W komplecie znajduje się płyta z oprogramowaniem do transmisji danych i zarządzania telefonem, więc szukanie po internecie nielegalnych kopii mamy z głowy. 

 

O ile informacji czysto użytkowych o R320s jest w sieci stosunkowo mało, to sporo naczytałem się o w pełni kompatybilnej, sprawnie funkcjonującej przeglądarce WAP. Niestety, w moim egzemplarzu od samego początku nie funkcjonowała, choć kombinacji ustawień, kart SIM i operatorów były tysiące. Po każdej, ok. 25-cio sekundowej próbie połączenia aparat rozłącza się i informuje o błędzie komunikacji. Wgrałem nawet najnowsze oprogramowanie, ale i to nie pomogło. Obecnie w Ericssonie trwają ustalenia, co może być przyczyną takiego zachowania telefonu.

Parę słów napisać należy o akumulatorze. Używam baterii typu Ultra Slim, litowo - polimerową (500 mAh). Jest to ekstremalnie płaska bateria, dzięki czemu tył aparatu wygląda harmonijnie, a sam telefon jest bardzo lekki. Zapewnienie sobie ładowarki biurkowej rozwiązuje problem z czasem pracy baterii - jest po prostu stale naładowana. Lecz jeśli nie bedziemy ładować jej co noc, to dwóch dni niestety nie wytrzyma. Możliwe, że standardowa bateria o większej pojemności (lit. - jon., 650 mAh) pozwala na dłuższą pracę, ale nie było mi dane to sprawdzić. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że przesuwając regulator głośności w górę w trybie czuwania otrzymamy informację o paru parametrach telefonu i m. in. o przewidywanym czasie czuwania i rozmowy, jaki pozostał do wyczerpania się baterii. 

Podsumowując, telefon jest przebogaty w funkcje i udogodnienia. Uważam też, że Ericsson tym modelem zagroził pozycji Nokii 7110, która nie ma ostatnio zbyt dobrej marki. Osoba, dla której komórka jest narzędziem pracy, nie będzie się mogła R320s nacieszyć. Telefon jest drogi, ale prezentuje najwyższą klasę i jest zdecydowanie wart swej ceny. Trzeba się też przygotować na dość drogie akcesoria. Zdecydowanie polecam go tym, którzy tak jak do niedawna ja, nie mogli znaleźć telefonu "dla siebie". 

Opinie:

Opinie archiwalne (71):

Komentuj

Komentarze / 71

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    marklund pisze: 2001-09-22 18:46
    W pełni zgadzam się z autorem testu mimo pozornie dużych rozmiarów telefon jest super i osoby które szukają telefonu do pracy powinny być z niego zadowolone (nie dotyczy dresów)
    0
  • Users Avatars Mini
    EBEM pisze: 2001-09-24 18:33
    naprawde wysmienity telefon, przesiadlem sie z N3210, bez bajerow ale ma naprawde pelno opcji, a do tego ma nawet ciekawy wyglad, jest bardzo lekki, cienki, dobra wibra, jedyne co moze denerwowac to wielkosc ale juz wiem dlaczego jest taki duzy: aby nie miescil sie w dresach! :))) inna sprawa to recenzje: przeczytajcie sobie recenzje w serwisach o GSM, kazdy pisze co innego o tym telefonie, i komu tutaj ufac???
    0
  • Users Avatars Mini
    marklund pisze: 2001-09-26 14:13
    EBEM : jeśli chodzi o zaufanie to ufaj tylko sobie , takie szczególy jak wielkość w tym aparacie naprawdę nie przeszkadzają , chyba że jest się szczęśliwym łysym posiadaczem dresów z nieśmiertelnymi trzema paskami. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Mutesa pisze: 2001-09-27 16:03
    Mam PalmV i korzystam z IRDA, jeszcze nie wykombinowałem jak podłączyć się do WAP ale to kwestia czasu. Olek
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-01 14:45
    mam telefonik prawie rok jest idealny no moze r520m ;) ale to juz za droga sprawa jak ktos ma problemy z wap to zapraszam konfigurowalem i z plusikiem i idea telefon bardzo stanial :( niestety (dla tych co go wczesniej kupili) ale nie ma go zbyt wielu osob (dresow) bo jest duzy mnie to cieszy :) pozdrowienia dla r320 :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bargreb pisze: 2001-10-03 00:49
    Co wybrać? R320s czy T250 Jade?
    0
  • Users Avatars Mini
    sapek pisze: 2001-10-05 17:27
    Mam R320s od marca 2001. Wczesniej GD30, roznice sami wiecie. R320 jest O.K.
    0
  • Users Avatars Mini
    EBEM pisze: 2001-10-10 02:59
    marklund: przesiadlem sie z N3210, i byl to dobry pomysl, w telefonie cenie sobie funkcjonalnosc a nie ... Logo :))) i niech tak pozostanie!
    0
  • Users Avatars Mini
    krzys pisze: 2001-10-18 23:14
    Telefon spoko,ściślej mówiąc REWELKA!
    0
  • Users Avatars Mini
    Aganiok pisze: 2001-10-23 19:03
    R320s jest urządzeniem, o którym mogę powiedzieć: Mój Telefon. Jest to bardzo udany: + konfigurowalność, + funkcjonalność, + elegancja aparatu, jak i dostępnego osprzętu. Na chwilę obecną dobra propozycja dla zdecydowanych i aktywnych osób, które - tak jak ja - cenią profesjonalizm wykonywanej przez siebie pracy i oszczędność czasu. 3 wady: - długość, - bezwładność klawiatury, - baterie. Pierwsze wyeliminowałem kupując futerał poziomy ICE-10. Wyeliminowania drugiego oczekuję w następnych - wcieleniach Ericssona, ale z równie duzym wyświetlaczem. Czy się uda?... Na razie słyszy się o T68/R1 - który, jeśli spełni moje oczekiwania, zastąpi niebieskozieloną 320-kę na moim biurku - warto bowiem się pokusić o zakup ładnej i inteligentnej ładowarki biurkowej CDT-10, która nie dość, że utrzyma Eryka w kondycji, to jeszcze sprawi, że każdy kto wpadnie do biura i spojrzy na biurko powie: Ale fajny telefon!
    0
  • Users Avatars Mini
    grzesio pisze: 2001-11-07 16:44
    Telefon jest SUPER EXTRA !!!!!! W najblizszym czasie mam zamiar go na reszcie kupic. Przeraza tylko blad koncowki mocy !!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    1 pisze: 2001-11-12 23:46
    Do Grzesia z 07-11-2001- co to znaczy błąd końcówki mocy? Mój 320 niedawno padł, w serwisie naprawili i powiedzieli, że wymienili końcówkę mocy- co to znaczy?
    0
  • Users Avatars Mini
    Aganiok pisze: 2001-11-13 17:54
    Do Panów: \\\"grzesio\\\" oraz \\\"1\\\" Błąd końcówki, który tak ciężko przeraził pierwszego pana to dokładnie to co wydarzyło się w telefonie drugiego pana oraz w moim. Seryjnie montowana końcówka mocy w niektórych R320s jest zła i po krótkim czasie działania jest kaput. Serwis Ericssona natychmiast wymienia ją na wypróbowaną końcówkę mocy z T28s, która już działa bez zarzutu. Jest to problem wyłącznie Ericsson\\\'a, który w ten sposób ponosi koszty niesprawdzonego modułu - i tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    1 pisze: 2001-11-13 22:02
    Dzięki, Aganiok
    0
  • Users Avatars Mini
    remojames pisze: 2001-11-14 16:03
    Moge tylko powiedzieć że sam posiadam Eryka A2618s i potym co tutaj przeczytałem kupie sobie R320s.Mam tylko pytanie co dotej końcówki mocy ,jeżeli telefon nie ma gwarancji i ile kosztuje wymiana takiej końcówki .Z góry dziękuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Waterman pisze: 2001-11-22 12:26
    Mam R320s i N 6210 i muszę powiedzieć, że pomimo iż oba są tej samej klasy jednak Eryk jest o niebo lepszy. A co do końcówki mocy to jeszcze nic mi nie padło, a gdyby miało taki zamiar to wolałbym, żeby to było na gwarancji. Pozdrawiam wszystkich miłośników Eryków (ale mi się zrymowało hihihihihi)
    0
  • Users Avatars Mini
    big.zbig pisze: 2001-11-22 23:16
    HEJ, PRZYJACIELE, NAPISZCIE, ILE MAKSYMALNIE WYCIĄGNĘLISCIE NA BATERII POLIMEROWEJ I JONOWEJ STANDARDOWEJ.
    0
  • Users Avatars Mini
    big.zbig pisze: 2001-11-22 23:17
    W R320 S OCZYWIŚCIE
    0
  • Users Avatars Mini
    big.zbig pisze: 2001-11-27 22:15
    PRZESTRASZYLI SIĘ PYTANIA I JUŻ 5 DNI NIKT SIĘ NIE ODEZWAŁ- NO TO SORRY, DZIEWCZYNY I CHŁOPAKI
    0
  • Users Avatars Mini
    vooveek pisze: 2001-12-04 13:48
    do 1: ja na standardowej wyciagam do 4 dni. - fakt ze duzo nie dzwonie, ale duzo uzywam kalendarza. Przy okazji: ocena software-u jaki przychodzi z 320 to w skali 10-cio stopniowej 3. Fakt ze mozna poustawiac wiekszosc parametrow (ale nie wszystkie!!!), z tym ze: - nie ma mozliwosci synchronizacji kalendarza w Outlook z kalendarzem w telefonie (czy ktos wie gdzie mozna taki soft znalezc?) - do zarzadzania ks. telef. uzywa Outlooka i nie ma mozliwosci zarzadzania grupami uzytkownikow - brak zarzadzania (usuwanie) SMS - wersja dostarczana z telefonem nie pracuje pod W2k i WXP - trzeba sicagac update-y ze stron erica. Wobec - moim zdaniem - najwiekszego problemu 320 czyli bardzo wolnego interfejsu uzytkownika po software oczekiwalem wiekszych mozliwosci. Usuniecie 20 SMS-ow przy pomocy tego telefonu to jest 10 minut ciezkiej pracy :)) Soft do Nokii byl pod tym wzgledem o niebo lepszy (nie mial wymienionych wad!) Poza tym uwazam ze 320 jest the besciak. Pozdrowka
    0
  • Users Avatars Mini
    czarny pisze: 2001-12-07 14:18
    czas gotowosci nigdy nie zwiekszył mi sie ponad 96h , a ze rozmawiam bardzo duzo to laduje go srednio co 2 dni , czasami i czesciej
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2001-12-11 16:04
    ja chce kupic R320s tylko nie wiem czy bede z niego zadowolony :)) polecacie ten tel. ?
    0
  • Users Avatars Mini
    hortex pisze: 2001-12-11 21:20
    mam dwa pytania , co do 320 jakim kodem mozna w nim wlaczyc funkcje powiadomiania o dostarczeniu smsa czy ten model posiada slownik t9 , slyszalem ze po wgraniu nowego softu (mozna podobno wgrywac soft od t520 ) ? juz sie on pojawia ?! :/ i chcialbym wiedziec ile maksymalnie smsow mozna miec w pamieci telefonu ? pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2001-12-15 02:07
    Polecam ten telefonik. :P
    0
  • Users Avatars Mini
    matrix252 pisze: 2001-12-27 17:30
    Mam eryka 320 od 4 miesięcy.Zastapiłem nim Nokię 3210. jedyny powód dla którego zostałem w erze.
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2002-01-02 21:10
    Jest OK!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gulio pisze: 2002-01-02 23:49
    swego czasu najlepszy telefon na rynku
    0
  • Users Avatars Mini
    Jan pisze: 2002-01-07 14:19
    Telefon faktycznie znakomity. Jednak przy podświetleniu słychać w słuchawce buczenie przetwornicy-to wygląda na niedorobioną partię. Siła tego przydżwięku zależy od egzemplarza. Dopiero jest dobrze jak samo zgaśnie podczas rozmowy.Pomimo tego zachęcam wszystkich niezdecydowanych
    0
  • Users Avatars Mini
    mszymaniuk pisze: 2002-01-07 04:02
    Spoko phon. Mój kupel kupił go kilka dni w komisie. Ja jako ex-ericssonowiec od razu docenilem ten telefonik. Jest po prostu wpaniały. Proste menu i extra wyświetlacz. Jest super!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    micris pisze: 2002-01-10 02:36
    mam go od paru miesiecy ani razu mi sie nie zawiesil jest super jedyna wada nie ma raportow z dostarczenia sms, a moze ktos zna ? pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    crazymati pisze: 2002-01-12 21:36
    Telefon,którego używam od 4 miesięcy jest najbardziej zaawansowanym jakiego dotąd używałem (najpierw Siemens C25,potem N3210,następnie Mitsubishi Trium Aria i nareszcie mój ulubiny Eryk R320s).Co prawda zawiesił mi się ze 3 razy,ale przy tylu funkcjach "każdemu się mogło zdarzyć" (tym bardziej,że tyle bardziej reklamowana N6210 robi to dużo częściej kumpel mi mówił).Wiele ludzi używa Nokii,bo ktoś im nagada,że komórki to Nokie... i reszta (umieścić Alcatele i Sagemy w jednym przedziale z Siemensami i Erykami to już przegięcie).Śmieszy mnie,gdy widzę 40paro letniego faceta z 3310.Jak kwiatek do kożucha :-) Za tę cenę (i nie tylko) to naprawdę świetne cacko.Polecam każdemu!!!
    -1
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-01-21 14:23
    Do 1 moj eryk wytrzymal okolo 6 dni Fon warty polecenia zwlaszcza ze wzgledu na funkcje Podczerwien pracuje szybko,jest kilka wad ale kto ich nie ma Moja ocena 8
    0
  • Users Avatars Mini
    mass pisze: 2002-01-22 14:44
    fajny telefonik tylko bateria troche nie pasuje do reszty telefonu. ladne podswietlenie i duzo fajnych funkcjii. poprostu dobry telefon do pracy.
    0
  • Users Avatars Mini
    crazymati pisze: 2002-01-23 23:43
    Te ludzie czy mozecie mi powiedzieć jakim cudem ten telefon nie dostal się do "Telefonów dla biznesmena" w GOLu???Jestem zawiedziony,może fon nie jest najnowszy,ale przecież na pewno nie ustępuje w niczym Nokii 6210 (a nawet ma dyktafon, którego 6210 nie posiada!).Skandal przez duże "S"
    0
  • Users Avatars Mini
    big.zbig pisze: 2002-02-03 21:39
    PROSZĘ O ADRES WWW SKĄD MÓGŁBYM ŚCIĄGNĄĆ OPROGRAMOWANIE DO FAKSÓW I DANYCH DO R320s( PRZEDE WSZYSTKIM DO PRZYJMOWANIA) . PROGRAM Z DOSTARCZONEJ PŁYTY CD BYŁ WADLIWY. Z GÓRY DZIĘKUJĘ, CHYBA ŻE KTOŚ PRZYŚLE MI NA SKRZYNKĘ - TYLKO PROSZĘ, BEZ WIRUSÓW!- big.zbig@interia.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    Artur pisze: 2002-02-14 23:14
    Zgadzam sie z przedmówcami ( oczywiście z tymi co komplementują ) wszystko co miało zostać powiedziane powiedzieliście ja tylko dodam że użytkowanie go to prostota i przyjemność zarazem.
    0
  • Users Avatars Mini
    albert pisze: 2002-05-15 07:48
    Do wad trzeba dodać brak możliwości przeglądania poprzednio odwiedzonych stron w trybie offline. W Siemsenach taka możlwiwość jest. Znajdziesz sobie połączenie kolejowe, to zapisz na kartce albo nagraj na dyktafon :). Powinna być mniejsza czcionka i dzięki temu 5 linia na wyświetlaczu. W spisie telefonów nie widzisz na raz imienia i nr. telefonu, tylko co parę sekund raz jedno raz drugie. Terminarz - w widoku dnia mieszczą się tylko godzina i pierwsza litera (!) zdarzeń. Za cichy głośnik - na ruchliwej ulicy czy w tramwaju nie można prawie rozmawiać. Wybieranie głosowe - bezużyteczne, już przy 3 głosach telefon się gubi. Krótkie melodie, tyko 2 oktawy i 2 długości dźwięków w kompozytorze. Gra Klondike jest bez sensu (to samo co Pasjans w Windows), brak możliwości wgrania logo. Kiedy ktoś zdwoni, najpierw słyszysz: bip bip, bip bip, a potem dopiero wybrany zdwonek. Jeśli szybko odbierasz telefony, to zapomnisz, jakie w ogóle masz dzwonki.
    0
  • Users Avatars Mini
    albert pisze: 2002-05-15 07:48
    Mimo wszystko nie wiem czy za tę cenę można kupić lepszy telefon (dyktafon!!!).
    0
  • Users Avatars Mini
    fisher pisze: 2002-06-15 04:59
    heja :)) używam eryka od roku i spisuje się znakomicie :)) Co do przewijania w "kółko" to należy używać bocznego suwaka - bez problemu przechodzi do początku :)) osobiście uważam, że jest to najlepszy telefon na rynku - pomimo, że ma parę wad: brak obrazków (niestety personalizacja mi się podoba), brak dżwięków poprzez sms (ale melodię można przesłać poprzez podczerwień - tylko z erykim - probowałem z nokią 6210 i nic), brak raportów sms, wystająca antena. ale generalnie ma największy dyktafon - możliwość nagrania do 92 sek. stosunkowo długą baterię - mnie od początku trzyma 94 h (patrz status bocznym suwakiem), bardzo dobry wibrator (wbudowany). POLECAM !!! pomimo to czy ktoś nie zna sposobu na wgranie obrazków, tapet i raportów ?? jeżeli tak to wysyłajcie maile.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jarro pisze: 2002-07-24 20:02
    Telefon jest na prawde fajny i oryginalny. Jedyne co wkurza to brak raportu SMS, powolne menu i czasem "zawisa" na WAPie. Jeśli ktroś z was zna jakieś kody do r320s to bardzo prosze o jakiegoś maila z linkiem bądź z kodami. Z góry dziekuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    krapp pisze: 2002-07-27 18:02
    Uzywam tego telefonu od pol roku i moj stosunek do niego jest jak najbardziej ambiwalentny. Posiada cale mnostwo cech, dzieki ktorym mozna sie w nim desperacko zakochac i co najmniej tyle samo wad, ktore sprawiaja, ze chcialoby sie go napierdalac deska z gwozdziami. Najwieksza wada tego telefonu jest zdecydowanie powolnie chodzace menu. Jesli komus z Was przyjdzie do glowy napisac smsa, to radze uzbroic sie w suchy prowiant. Przejazdzka na dobrych pare godzin. Po paru tygodniach mozna nabrac na tyle wprawy, zeby troche przyspieszyc ten bolesny proces, ale jedynie dosc nieznacznie (osoby doswiadczone pamietaja ile razy trzeba wcisnac klawisz, zeby napisac litere, dlatego nie nalezy zwracac uwagi na otwierajace sie okno z szeregiem liter przyporzadkowanych danemu klawiszowi tylko olac nie baczac na konsekwencje. Niestety konsekwencje te potrafia byc bardzo przykre w momencie, gdy kolejna po sobie nastepuja dwie litery przyporzadkowane temu samemu klawiszowi. Mord w oczach).
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-30 11:36
    krapp: zobacz sobie menu w Ericssonie T20e. Aż się wierzyć nie chce jak szybko chodzi. Sam byłem totalnie zaskoczony. Chyba jest to najszybszy ericsson. Menu z smsami otwiera się od razu. Nawet nokia się chowa bo pokazuje pasek i trzeba czekać.
    0
  • Users Avatars Mini
    Waka pisze: 2002-07-30 17:17
    R 320 jest debeściarska. Zgadzam się że można się w niej zakochać do szaleństwa... tylko te wolne jak dibli menu no i wymiary. Brawo KRAPP! JA ZAWSZE BIORĘ SUCHY PROWIANT JAK CHCĘ PISAĆ ESEMESA. Poza tym to polecam ten telefonik. Bije na głowę Nokie.
    0
  • Users Avatars Mini
    adminek pisze: 2002-09-12 01:23
    dla mnie on est za duży
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrzej Wilczak pisze: 2002-09-14 11:33
    Używałem go ponad rok (do kradzieży/zagubienia). Byłem zadowolony, bardzo zadowolony. Poza powolonością przy sms-ach i ... trochę delikatną obudową jak na moje traktowanie jest SUPER. Fajnie działa z palmtopem Ericssona MC218 np do wysyłania sms-ów, albo komunikacji w internetem. Wymiana wizytowek jednak nie zawsze jest obustronna (nie odbierał mi z nokii)
    1
  • Users Avatars Mini
    conek pisze: 2002-11-23 21:06
    Mimo dosc duzych wymiarow, telefon podoba mi sie, ma duzo ciekawych funkcji, ma duzy, czytelny wyswietlacz, a przeciez to jest wazne.
    0
  • Users Avatars Mini
    _anj pisze: 2002-12-01 11:09
    czego byscie o nim nie mowili to i tak swietny, solidny telefon. jedyna wada tej sluchawki to kiepska bateria.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-05 21:28
    Witam Nobliwy wyglad, srednio ciekawe funkcje. Jeden z wielu...
    0
  • Users Avatars Mini
    scovron pisze: 2003-01-01 02:44
    dla mnie 320-ka rządzi. Miałem 3210,siemensa 25 , jakąś motke ostatnio nawet przez jakiś miesiąc 3330 ale i tak uwazam że eryk wymiata. Fakt po 3 m-ch telefonik zawiesił mi sie na amen , nic nie pomagło . Skończyło sie to wizyta w serwisie załadowaniem nowego softu ( tak twierdz w serwisie ) i teraz hula że az miło. Na dzien dzisiejszy mam go juz 1.5 roku i praktycznie nie moge na niego narzekać. A wymiary , wymiary są OK . jak bym chciał go zgubic to bym zainwestował w Alcatela albo w cos z mniejszych Noki. Pozdrowienia dla zwolenników Eryka a w szczegolnosci 320ki !!!! Nara
    0
  • Users Avatars Mini
    mikrobi pisze: 2003-01-02 12:55
    Mam ten fon od marca 2001 i jestem bardzo zadowolony. Jedyna poważną wadą jest dla mnie bateria, która po 2 latach potrafi niespodziewanie paść. Menu bardzo czytelne, klawiatura wysokiej klasy i mnogość funkcji czynią ten aparat atrakcyjnym nawet teraz w czasie inwazji kolorowych wyświetlaczy, bluetootha, Javy itp. bajerów. Polecam tym bardziej, że promocje na ten aparat są bardzo korzystne.
    0
  • Users Avatars Mini
    hobson pisze: 2003-01-14 02:25
    mialem juz 2 r320s-tki. Pierwsza kupilem uzywana. To byla milosc od pierwszego wejrzenia :). Gdyby nie to, ze bateria zaczela padac nie sprzedawal bym go, bo w ciagu uzytkowania przez okolo 6 miesiecy, telefona sprawowal sie bez zarzutu (0 zawieszen!!!). No ale wymienilem go na nowy egzemplarz. Ten drugi mial syndrom wadliwej koncowki mocy. Ale po wizycie w serwisie wszystko jest ok. Uwarzam ta sluchaweczke za przeboj ostatnich kilku lat. Za ta cene naprawde rewelacja. Mialem juz wiele innych telefonikow: sony, siemens, motorolke, nowszych niz r320s i pare starszych erykow i dystansuje je wszystkie. Mimo paru wad, z ktorymi da sie zyc, jest to aparat godny polecenia uzytkownikowi ceniacemu bogactwo funkcji, a nie bajery typu polifoniczne dzwonki, czy kolorowy wyswietlacz.
    0
  • Users Avatars Mini
    nitek pisze: 2003-02-01 16:07
    Nic specjalnego .Wyglad sredni , funkcie srednie Jednym slowem nie podbil rynku
    0
  • Users Avatars Mini
    sosna pisze: 2003-02-10 20:44
    Idealny telefon dla niezbyt zamożnych ludzi, ale potrzebujących telefonu z funkcjami. W tej materii ten na pierwszy rzut oka telefon może zadziwić nawet teraz, w erze telefonów z kolorowymi lcd, polifonią. Cenię go sobie przede wszystkim za idealnie rozplanowany i rozbudowany kalendarz z organizerem, potężny wyświetlacz, idealne klawisze (odpowiednia wielkość, czułość), świetny port irda, wzorową jakość dźwięku, funkconalny wskaźnik poziomu naładowania baterii, bardzo dobre rozpoznanie etykiet głosowych oraz przejrzyste menu. Mimo kilku wad (już nie te czasy na wystające standardowe baterie, na te wymiary ani na opóźnienia w reakcji klawiszy) -- polecam!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    parys pisze: 2003-02-10 22:40
    ciekawa funkcja pamiec kodow
    0
  • Users Avatars Mini
    bidok pisze: 2003-02-10 22:47
    Owszem, telefon ciekawy, nawet przeżył lot i nurkowanie w WC. Ale jest niestety bardzo cichy, a bateria pada już po roku :(. Co do wielkości jest to kwestia gustu - mi pasuje. IrDA nie działa dobrze np. z Siemensem S35i - Ericsson odbiera, ale Siemens już nie. Poza tym całkiem dobra obudowa, tył ze stopu magnezu.
    0
  • Users Avatars Mini
    bidok pisze: 2003-02-10 22:49
    Aha, Ericsson ten obsługuje wysył w standardzie 1.1, dlatego Siemens tego nie odbiera. Poza tym, mam tylko zastrzeżenie do powolności menu. Jest naprawdę muliste. Fajna opcja to (oprócz monitora sieci) monitor baterii, który pokazuje również temperaturę baterii.
    0
  • Users Avatars Mini
    bidok pisze: 2003-02-10 22:53
    A bym zapomniał - może komuś się przyda - najlepszy program do tego telefonu to ATR 5.3! Co do testu mam tylko zastrzeżenia, bo myślę, że powinien być napisany po dłuższym użytkowaniu.
    0
  • Users Avatars Mini
    argh007 pisze: 2003-02-11 00:30
    ma za duza antene ktora potrafi zniechecic do jego kupna
    0
  • Users Avatars Mini
    smokeWEED pisze: 2003-03-11 18:39
    doskonale znam ten telefon, gdyz mialem z nim do czynienia przez 2-3 lata.. swietny, wykonianie i funkcjonalnosc na gwiazdke
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-12 20:13
    telefon jest juz dosyc stary ale i tak bije na łeb wiele nowych modeli brawo dla ericssona
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-12 20:13
    i zapomnialem dodac antena wcale nie przeszkadza
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-18 09:58
    jeszcze raz powiem jest the best
    0
  • Users Avatars Mini
    gizmo21 pisze: 2003-06-03 02:21
    fajny bo palski ale za duzy i antena za duza
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-03 03:10
    a mi sie jego ksztalty bardzo podobaja, adzieki temu ze jest plaski to dobrze sie go nosi w kieszeni spodni
    0
  • Users Avatars Mini
    kolczatka2 pisze: 2003-06-15 16:33
    taki dyzu i ta antenka...
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-07-31 14:13
    fon jak na swoje czasy to napewno był w czółowce teraz juz nie
    0
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2004-05-27 19:41
    moze byc
    0
  • Users Avatars Mini
    eryk pisze: 2004-07-01 18:58
    ten telefon mam do dzis i jestem super zadowolony z niego mimo ze nie jest zbyt nowy !! :) pozdro dla wszystkich fanow trj komory !!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2004-09-15 20:44
    tylko ta antenka
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2005-02-06 15:00
    mam jeszcze tego leszcza choc uzytkuje go kto inny, juz mu stuknelo 5 latek. bateria 850mAh trzyma 4 dni (doby), klawisze lekko stukaja jak by sie zacinaly lecz reaguje prawidlowo.
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-03-22 18:29
    Dobrze wypasiony, tylko ta wielkość. Wolę T39m.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: