Polski oddział Ericssona przeprowadził badanie marketingowe wśród polskich internautów. Badanie zostało przeprowadzone w Internecie na grupie 1000 osób. Raport Ericsson Consumer Lab podaje, że w Polsce użytkownicy mobilnego Internetu stanowią 55% wszystkich internautów. Jest to udział wyższy, niż w Wielkiej Brytanii (43%) i USA (31%). Wśród polskich internautów widoczny jest też szybki wzrost udziału korzystających z mobilnego Internetu – z 20% w 2009 r. do 55% w 2011 r.
Różnimy się od innych krajów popularnością urządzeń dostępowych. Korzystamy z mobilnego Internetu głównie przy pomocy laptopów (79% użytkowników). Tymczasem w Wielkiej Brytanii i USA laptopy stanowią niewiele ponad 40% urządzeń dostępowych dla mobilnego Internetu –mobilny Internet w tych krajach wykorzystywany jest głównie przez smartfony (Wielka Brytania:73%, USA: 67%).
Choć penetracja smartfonów w Polsce w porównaniu z 2009 roku zwiększyła się z 25% do 58%, to jednak chętni do korzystania z laptopów nadal preferują ich zakup (wzrost penetracji z 57% w 2009 do 79% w 2011 r.).
Polacy używają mobilnego Internetu głównie w domu. Aż 62% ankietowanych twierdzi ze korzysta z mobilnego Internetu w domu, w „stałym miejscu”– nie ruszając laptopa z biurka.
Dla 86% badanych polskich internautów najistotniejszym czynnikiem przy zakupie mobilnego dostępu do Internetu jest zasięg.
Według badania 7% internautów korzystających z mobilnego dostępu w Polsce korzysta już z tabletów (taki sam wskaźnik Ericsson podaje w USA i Wielkiej Brytanii). 18% mobilnych internautów ma netbooka.