Ericsson wygrywa kontrakt dla Polkomtela! - oficjalny komunikat

Newsy
Żródło: NFI Midas
Opinie: 0

Aero 2 działając wspólnie z Polkomtelem zawarło z Ericssonem umowę dostawy, integracji i utrzymania elementów dostępowej sieci telekomunikacyjnej typu komórkowego (Umowa Ramowa) oraz umowę utrzymaniową.

Przedmiotem Umowy Ramowej jest określenie zasad wykonywania przez Ericsson następujących świadczeń na rzecz kupującego:

1) dostawy, instalacji (wraz z ewentualną deinstalacją dotychczas eksploatowanych elementów sieci telekomunikacyjnej Kupującego) oraz uruchomienia Produktów i Oprogramowania, a następnie ich zintegrowania z siecią telekomunikacyjną Kupującego, deinstalacji i relokacji zastępowanych produktów w tym w szczególności wymiany sieci rdzeniowej (ang. "core") – na podstawie późniejszych Zamówień Dostawczych;
2) udzielenia uprawnień do korzystania z Oprogramowania;
3) szkolenia;
4) rozbudowy sieci telekomunikacyjnej Kupującego;
5) innych, dodatkowych świadczeń (w tym dostarczania, wdrażania i integracji Produktów), zamówionych przez Kupującego.

Z kolei przedmiotem Umowy Utrzymaniowej jest świadczenie przez Ericsson:
1) Usług Bazowych dla sprzętu znajdującego się w Okresie Gwarancji, oraz
2) wszystkich Usług dodatkowo zamówionych przez Kupującego w Okresie Gwarancji jak i poza nim.

Na chwilę obecną Fundusz nie jest w stanie oszacować wartości świadczeń wynikających z ww. umów na rzecz Aero 2 ze strony dostawcy.

Zgodnie z Umową Ramową, świadczenia Ericsson w zakresie dostawy, instalacji (wraz z ewentualną deinstalacją dotychczas eksploatowanych elementów sieci Kupującego) oraz uruchomienia Produktów, a następnie ich zintegrowania z siecią Kupującego, wykonywane będą na podstawie Zamówień Dostawczych. Zgodnie z Umową Ramową, Kupujący może według własnego uznania, w każdym czasie, zlecić Ericsson dostawę Usług i Produktów, na podstawie jednego lub większej liczby Zamówień Dostawczych wystawianych przez Kupującego okresowo, zgodnie z Umową. Ericsson nie ma prawa odmówić przyjęcia Zamówienia Dostawczego, chyba że zostało ono złożone niezgodnie z Umową.

W Umowie Ramowej Ericsson zobowiązał się m. in. do zapewnienia rozwiązań optymalnych, w szczególności ze względu na niezawodność, wydajność i ergonomię, jak również do zapewnienia, w ramach obowiązujących standardów, pełnego współdziałania Urządzeń i Oprogramowania z elementami sieci telekomunikacyjnej Kupującego, w tym z oprogramowaniem zainstalowanym w elementach sieci telekomunikacyjnej Kupującego, a w szczególności pomiędzy: (a) Urządzeniami i Oprogramowaniem dostarczonym przez Ericsson i (b) urządzeniami i oprogramowaniem dostarczanymi Kupującemu przez osoby trzecie lub których nabycie od osób trzecich rozważa Kupujący. Ponadto, Ericsson zobowiązał się do pełnej współpracy z innymi dostawcami sprzętu lub oprogramowania dla Kupującego na potrzeby zapewnienia interoperacyjności Produktów Dostawcy i innych dostawców. Z kolei Kupujący zobowiązał się, w ramach współdziałania z Ericsson, do dostarczania informacji dotyczących sieci telekomunikacyjnej Kupującego w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne dla realizacji przez Ericsson jego zobowiązań wynikających z Umowy Ramowej, a także do terminowego wywiązywania się z konkretnych obowiązków uzgodnionych w Umowie Ramowej. Strony uzgodniły w Umowie Ramowej, że okres gwarancyjny na Produkty i Usługi trwa nie krócej niż do upływu 36 miesięcy, przy czym okres gwarancyjny dla części Produktów wymienionej lub naprawionej w ramach gwarancji wyniesie 6 miesięcy od daty wydania tej części Kupującemu, ale nie krócej niż do końca pierwotnego okresu gwarancyjnego. W przypadku naruszenia ustalonych w umowie warunków gwarancji przez Ericsson, Kupujący będzie miał prawo: obniżyć wynagrodzenie Ericsson za Zamówienie Dostawcze dotknięte wadami, odpowiednio do obniżenia użyteczności przedmiotu tego Zamówienia Dostawczego; zlecić usunięcie wady na koszt i ryzyko Ericsson; odstąpić od Zamówienia Dostawczego, jeżeli wada istotnie utrudnia lub uniemożliwia korzystanie z przedmiotu tego Zamówienia W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Zamówienia Dostawczego, wzajemne świadczenia objęte tym Zamówieniem Dostawczym ulegać będą zwrotowi.

Każda ze stron będzie odpowiedzialna wobec drugiej strony z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Ramowej wyłącznie do kwoty stanowiącej 100% łącznej ceny netto wszystkich Zamówień Dostawczych złożonych przez Kupującego na podstawie Umowy w roku, w którym takie niewykonanie lub nienależyte wykonanie wystąpiło, ale nie mniejszej niż 5 milionów EUR. Ponadto Umowa Ramowa przewiduje kary umowne, których ewentualnym beneficjentem byłby Kupujący.

Umowa Utrzymaniowa od chwili podpisania obowiązuje po stronie Kupującego spółkę Polkomtel, natomiast w stosunku do Aero2 zacznie obowiązywać z momentem realizacji pierwszego zamówienia przez Dostawcę na rzecz Aero2.

Łączna odpowiedzialność stron z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania ich zobowiązań w ramach Umowy Utrzymaniowej lub Zamówienia Dostawczego (z wyłączeniem przypadków naruszenia postanowień dotyczących zachowania poufności oraz własności intelektualnej) będzie ograniczona do stu procent (100%) w dwunastomiesięcznym okresie obowiązywania Umowy Utrzymaniowej, w którym doszło do niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań (liczonym od dnia zawarcia Umowy Utrzymaniowej lub od dnia kolejnych rocznic zawarcia Umowy Utrzymaniowej). Odpowiedzialność Stron z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania jakiegokolwiek z ich zobowiązań w ramach Umowy Utrzymaniowej jest ograniczona do pokrycia bezpośredniej szkody drugiej Strony, nie obejmującej utraconych spodziewanych korzyści (lucrum cessans).

Umowa Ramowa została zawarta na okres 3 lat. Po upływie tego okresu Umowa Ramowa staje się umową zawartą na czas nieoznaczony i może zostać wypowiedziana przez każdą ze Stron z zachowaniem 90 (słownie: dziewięćdziesięciu) dni okresu wypowiedzenia złożonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Z kolei Umowa Utrzymaniowa została zawarta na okres 120 miesięcy. W przypadku woli Stron przedłużenia okresu obowiązywania Umowy Utrzymaniowej, Strony na trzy miesiące przed końcem okresu obowiązywania Umowy Utrzymaniowej, rozpoczną negocjacje warunków świadczenia Usług na kolejny okres.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: