Ericsson zbadał rzeczywistą penetrację usług telekomunikacyjnych w Polsce

Newsy
Żródło: Ericsson
Opinie: 3
Opinie: 3

Według badań przeprowadzonych Ericsson Consumer&Enterprise Lab, telefonu komórkowego używa 72 proc. Polaków. 46 proc. badanych posiada zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy. 19 proc. korzysta tylko z telefonii „tradycyjnej”, jednak aż 27 proc. decyduje się na używanie wyłącznie telefonu komórkowego. Na tle innych krajów europejskich odsetek osób, które zrezygnowały z „tradycyjnego” telefonu jest bardzo duży – zdecydowanie większy niż w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii czy Szwecji. Tam wyłącznie z komórek korzysta po kilkanaście procent mieszkańców. Więcej osób, które zdecydowały się na posiadanie jedynie komórki jest tylko na Węgrzech, gdzie odsetek ten sięgnął aż 35 proc.

Osoby, które używają wyłącznie komórek to zwykle osoby w wieku 15-34 lat, odnoszące sukcesy w pracy i na studiach, wykształcone i zamożne. Większość tej grupy to mężczyźni.

Badanych spytano również, czy zrezygnowaliby całkowicie z telefonii stacjonarnej, gdyby ceny obu usług były podobne. W tzw. grupie „pionierów”* twierdząco odpowiedziało aż 70 proc. Pionierzy stanowili ok. 11 proc badanych. Są to osoby szybko akceptujące nowinki techniczne, wyznaczające trendy w swoich środowiskach.

Z badań wynika jednak również, że wciąż istnieje grupa Polaków, która nie posiada i nie chce mieć w przyszłości telefonu komórkowego. Większość tej grupy stanowią osoby powyżej 55 roku życia, często emeryci, którzy nie interesują się nowymi technologiami. Nie chcą wydawać więcej niż obecnie na usługi telekomunikacyjne i są przekonani, że nie potrzebują telefonu komórkowego. Zwykle odpowiadają, że wystarczy im telefon stacjonarny.

Ericsson zbadał także wysokość rachunków. Okazuje się, że na rozmowy przez telefon stacjonarny Polacy wydają więcej. Średnia wysokość „tradycyjnego” rachunku telefonicznego wynosi obecnie ok. 87 zł. Za używanie komórki płacimy miesięcznie średnio 66 zł.

Badanie konsumenckie w Polsce zrealizował Ericsson Consumer&Enterprise Lab. Badacze w kwietniu 2006 r. przeprowadzili 1500 wywiadów osób w grupach wiekowych od 15 do 69 lat. Posłużono się zarówno metodą ilościową jak i jakościową. Wybrana grupa jest reprezentatywna dla 28 mln mieszkańców Polski.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    krs pisze: 2007-05-22 11:05
    Dla mnie jest to dosc normalna sprawa. Nie bede placil abonamentu, ktorego nie moge wykorzystac na rozmowy. Z tej prostej przyczyny posiadam tylko telefon komorkowy. Poza tym dzwonie kiedy jest potrzeba a nie zapytac znajomego czy jeszcze oddycha. Gdy widze/slysze z jakimi rzeczami potrafi dzwonic moja babcia to az sie za glowe lapie. Gdyby nie miala stacjonarki tylko komorke nie byloby takich historii. Krazy przeswiadczenie, ze rozmowa ze stacjonarnego jest tania - byzydura.
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2007-05-22 11:32
    dosc wiarygodne wyniki ale by wyniki byly naprawde wiarygodne bklad pojedynczego pomiaru musi byc rzedu 3%(swoja droga co to za stwierdzenie" Posłużono się zarówno metodą ilościową jak i jakościową. Wybrana grupa jest reprezentatywna dla 28 mln mieszkańców Polski")????a tu pisze ze spytano 1500 "wywiadow" ciekawe jak ericsson by mi to wyjasnil..moze opublikuje sprawozdanie(wraz z wzrorami statystyki)??.Ericsson zawsze ma najbardziej zblizone do rzeczywistych dane ale statystyki jedno a zycie2
    0
  • Users Avatars Mini
    adr pisze: 2007-05-22 16:56
    "Więcej osób, które zdecydowały się na posiadanie jedynie komórki jest tylko na Węgrzech, gdzie odsetek ten sięgnął aż 35 proc." - widocznie na Wegrzech byl jeszcze bardziej popier***** operator tel stacjonarnej niz nasza tepsa hehehehe:))))
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: