Poczta Polska podała, że w ciągu dwóch pierwszych miesięcy chęć skorzystania z udostępnionej ponownie usługi eSkrzynka zgłosiło 12,7 tys. użytkowników.
eSkrzynka zapewnia możliwość odbioru korespondencji bez wychodzenia z domu. Przesyłki polecone są digitalizowane i udostępniane klientowi w internetowej skrzynce pocztowej, z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa oraz poufności e-korespondencji. eSkrzynkę można założyć online, przy użyciu profilu zaufanego.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w ramach rozwiązania obsługiwane są przesyłki polecone, z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przez organy ścigania - jeśli zostały oznaczone przez nadawcę „Nie podlega digitalizacji”. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy od ponownego uruchomienia eSkrzynki, z usługi tej skorzystało już 12 700 użytkowników.