ET chce od Elektrimu prawie 12 mld zł za utratę PTC

Newsy
Żródło: Elektrim
Opinie: 40

Elektrim 5 maja 2005 r. otrzymał od zarządu Elektrim Telekomunikacja wezwanie do zapłaty kwoty 11 760 560 000 PLN z tytułu strat poniesionych przez ET spowodowanych działaniami Elektrim, podjętymi w celu wykonania wyroku Trybunału Arbitrażowego w Wiedniu z dn. 26 listopada 2004 r. ET żąda dokonania niezwłocznej zapłaty powyższej kwoty.

Zarząd Elektrim S.A. podkreśla, że powyższe roszczenie nie ma podstaw, podobnie jak wcześniejsze żądanie ET, aby Elektrim złożył oświadczenie w sądzie rejestrowym, że nie jest wspólnikiem PTC co stoi w sprzeczności z postanowieniami prawomocnego wyroku Trybunału Arbitrażowego w Wiedniu, uznanego przez Sąd Okręgowy w Warszawie.

Opinie:

Opinie archiwalne (40):

Komentuj

Komentarze / 40

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2005-05-07 00:41
    No na pewno zapłacą te skromne 12 mld zł ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2005-05-07 00:42
    moze pozycza od tpi? hihihi ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    francuz pisze: 2005-05-07 00:51
    no coz to kolejne odslona ery wojny francusko-polsko-niemieckiej czyli ptc-gate
    0
  • Users Avatars Mini
    roox pisze: 2005-05-07 01:38
    A gdyby w zeszlym roku sie dogadali, to teraz pakiet wiekszosciowy Ery posiadalby tylko T-Mobile i nie byloby zadnych problemow, a takto tylko klotnie, batalie, sady i afery. Polska rzeczywistosc.
    0
  • Users Avatars Mini
    arkadiusz_ar pisze: 2005-05-07 02:07
    Przynajmniej przy okazji, mogą pokłócic się o stołki, bo to o to w tym wszystkim , miedzy innymi , chodzi. I kto jaką bedzie miał pensje, za pewne, lekkie ustępstwa. A wiadomo, że jedni , nic nie mogą zrobić drugim, i że to jest tylko tak, na pokaz.
    0
  • Users Avatars Mini
    dejo pisze: 2005-05-07 03:53
    A ZEŻRYJTA SIE I IDŹTA W CHOLERE! To wszystko jest chore
    0
  • Users Avatars Mini
    GonzoG pisze: 2005-05-07 04:31
    Kto wymyślił sobie kwotę 12mld zł ?? Przecież to ponad 2,8mld euro... Przy sprzedaży ET (a dokładnie Vivendi, bo to oni się biją o kase) mogło liczyć na max 0,9-1mld euro. To że tyle zainwestowali w PTC... A ile już wyciągneli w dywydendach i innych ?? Śmiać mi się chce, jak widze takie ruchy ze strony firm... A tak w ogóle to Vivendi ma tylko 51% udziałów w ET, co w przeliczeniu na akcej PTC daje im tylko 24,5% (51% z 48% posiadanych przez ET).
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin b pisze: 2005-05-07 09:06
    i dobrze że ktoś traci jak ktoś zyskuje !!!@!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2005-05-07 09:58
    Jestem bardzo ciekaw jak ta sprawa się ostatecznie zakończy, gdyż z prawnego i finansowego punktu widzenia jest wyjątkowo zagmatwana. Włascicielami PTC o ile sie orientuje są Elektrim Telekomunikacja 51% i niemiecki gigant telekomunikacyjny DT 49%. Z kolei udziały udziałowcami ET są Vivendii 51% i Elektrim 49%. Dlatego wcale nie jest pewne, że sprawa szybko się wyjaśni. Głupotę zrobiły i DT i Vivendii ze weszły w ten interes jednoczesnie nie przejmując wiekszościowej kontroli nad PTC (oczywiscie jedna z tych firm a nie dwie). Chyba nie ma wyjścia i skłucona trójka musi sie dogadać.
    0
  • Users Avatars Mini
    lll pisze: 2005-05-07 11:57
    Kto by komu nie zapłacił, obojętne ile, i tak za wszystko zapłacą abonenci ptc. Syf.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-07 12:13
    GonzoG - no chyba problem w tym, że PTC miała płacić dywidendy, ale nie płacili (nie pamiętam na co miały iść ale bodaj na podniesienie wartości spółki, inwestycje, spłatę ogromnego przecież zadłużenia), tak więc nie nachapali się za bardzo na tym interesie. Tak w ogóle to ja już przestałem rozumieć o co chodzi w tym sporze. Jedno co zostało mi w pamięci to to, że Vivendi tutaj miesza - mimo, że bezpośrednio nie jest zaangażowane w PTC i nigdy nie było, w przeciwieństwie do ET. Tutaj mój problem się pojawia (i nie próbuję go wyjaśniać - nie mam ani czasu ani ochoty) - jak udziały ET stały się udziałami Elektrimu?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-07 12:16
    Akcje spółki zależnej przeszły na jednego z udziałowców - polskiego udziałowca... Może to się zagranicznemu wspólnikowi nie podoba? Nie wiem... i nie moja sprawa w sumie...
    0
  • Users Avatars Mini
    GonzoG pisze: 2005-05-07 12:56
    Wlo, wszystko było opisane tu na GOLu. W ostatni dzień ultimatum (wyroku arbitrażowego z Wiednia) odzyskania udziałów przez Elektrim, Elektrim poprostu zmienił wpis o akcjonarjuszach w KRS (Krajowy Rejestr Spółek) (tak to chyba się nazywa). I tym samym pozbawilł ET (a więc Vivendi) jakich kolwiek praw do tych 48% (pozostałe były ok 1,5% Elektrimu i drugie tyle miały firmy zależne od ET) akcji posiadanych bezpośrednio przez ET. A więc pozbawił ich jakich kolwiek praw do PTC.
    0
  • Users Avatars Mini
    WIBRATOR pisze: 2005-05-07 13:01
    GonzoG - KRS to Krajowy Rejestr Sądowy. ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-07 13:23
    GonzoG - nie bardzo można zmieniać tak po prostu wpis w KRS... Nie przez wpis pozbawił praw... Sądzę, że to te rozstrzygnięcia przed arbitrażem zdecydowały o zmianie udziałowca PTC z ET na Elektrim. Trzeba pamiętać, że ET to spółka Vivendi i Elektrimu. Wcześniej jakieś ruch spowodowały, że jedna mamusia załapała się na majątek ET w PTC a teraz druga mamcia (bo to przecież szpila Vivendi) próbuje odzyskać pieniążki... Ciekawe jak to się skończy...
    0
  • Users Avatars Mini
    GonzoG pisze: 2005-05-07 14:38
    Thx Wibrator. Skrót znałem, ale rozwinięcie mi wyleciało z głowy. Wlo, troche sie mylisz. Wyrok Sądy Arbitrażowego w Wiedniu mówi jasno: jeśli Elektrnim nie odzyska w ciągu 60 dni od ET udziałów w PTC przeniesionych do ET, to będzie naruszenie prawa i zostaną wobec ET i Elektrimu wyciągnięte odpowiednie konsekwencje. Wiec w ostatnim dniu terminu Elektrim był w Sądzie Rejestrowym i zmienił wpis akcjonariuszy, bo Vivendi nie chciało oddać akcji po ich cenie (życzyli sobie 1,6mld euro, a wartość giełdowa ok 260mln. Elektrim przenosząc udziały do ET, przeniósł je po cenie giełdowej). Sprawa jest jednak kardziej zawiła - Sąd w Wiedniu prowadził sprawe arbitrażu 5 lat...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-07 15:12
    GonzoG - być może... tylko dlaczego miałby odzyskiwać coś co faktycznie należy do spółki zależnej? Musiała być tego jakaś przyczyna - o tym mówię. KRS musiał mieć podstawę do wykreślenia jako udziałowca ET i wpisu Elektrimu - to jest meritum sprawy a nie wyrok...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ja pisze: 2005-05-07 20:33
    A niech się kłócą, pewnie już wkrótce Orange obejmie pozycję lidera :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    przemek11 pisze: 2005-05-07 22:04
    STRUKTURA UDZIAŁOWA PTC WYGLĄDA NASTĘPUJĄCO ELEKTRIM S.A.-48% T-MOBILE -22.50% MEDIA ONE INTERNATIONAL B.V.-22.50% POLPAGER SP. Z O.O.-4% CARCOM W-WA SP. Z O.O. -1.90% ELEKTRIM AUTOINVEST S.A.-1.10% ŹRÓDŁO KRS 3 MARCA 2005
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-07 22:28
    przemek11 - po zmianie... jeszcze całkiem niedawno te 48% (bez kawałeczka na czwartym miejscu po przecinku) należał do ET ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Wonski pisze: 2005-05-08 01:24
    Może ktoś wie jaka jest szansa aby Era postawiła dodatkowy nadajnik na prośbe klienta? Mam taka sytułącje że mam bardzo słaby zasięg z ery w domu (ciezko dzwoni ale zawsze 1 czy 2 kreski złapie) juz praktycznie od kilku lat przez to nie moge wziąśc abo w erze. Teraz ich oferta jest bezkonkurencyjna i nie che sie ładowac w złodziejskiego plusa ani judaszową idee. Są jakieś szanse i gdzie taka propozycje zgłosic?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-08 14:17
    Wonski - poważny jesteś? "Na prośbę kienta" to stawiają nadajniki w firmach, gdzie dziesiątki tysięcy się płaci za telefony ;-) Propozycję oczywiście możesz zgłosić nie gdzie indziej jak w lokalnym warzywniaku - to najodpowiedniejsze miesjce, albo od razu skargę do UOKiK. "Teraz ich oferta jest bezkonkurencyjna"... Możesz odnieść to do jakiegoś konkretnego przykładu?
    0
  • Users Avatars Mini
    Wonski pisze: 2005-05-08 17:04
    "Możesz odnieść to do jakiegoś konkretnego przykładu?" Abonament, Tary Komfort 80 , podpisuje umowe 30zł przez pierwszy rok abonamentu i Nokia 6610i za 1zł (albo t630 za 60zł, albo myx5-2 za 30zł), każdego miesiąca 80 minut (aktywacja 50zł). Pokaż mi taką oferte (albo przynajmniej podobna) w IDEI albo Plusie, tam conajwyżej moge dostać sagema sagema myx1 na takich warunkach jak wogule dostane. Nie wiem czy wziąść ten telefon czy sie wstrzymać i poczekać co odpowie na to plus idea bo narazie ich oferta jest tragiczna. Jak bedzie z baterią przy takim zasięgu?
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2005-05-08 23:21
    Kurde, jak by nie patrzeć w tym konflikcie ( takie mam wrażenie ) to Francuzi kombinują i mieszają, mam rację???:)
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2005-05-08 23:22
    Wonski,zawsze mozesz się domagać:)
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2005-05-08 23:36
    Woński w Plusie też masz ciekawą oferte abonamentową - Nowy Plus 55 gdzie uruchamiasz Strefe Plus i masz bardzo tanie gadanie na telefony w Plusie i na stacjonarne. W abonamencie tym dodaja ci przez poł roku 300 minut gratisowo po godz 18 (do Plusa i na stacjonarne). Telefony za złotówkę tez dobre np. Nokia 6610i czy SE K500i
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-05-09 01:07
    wysoko sobie cenią!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-09 10:03
    Wonski - na czym Ci bardziej zależy? Na niskim abonamencie i taniem telefonie a przy okazji paru minutach dodatkowo, czy na czymś innym? Jeśli nie bierzesz pod uwagę, że po roku nast ępny rok będziesz płacił 60 złotych, polecam od razu Nowy Plus 45. 50 minut, 2 godziny na stacjonarne i do Plusa miesięcznie przez 6 m-cy, strefa 3 złote miesięcznie ale dwu- i trzykrotnie wzrasta ilość minut abonamentowych w zależności od tego gdzie dzwonisz... Nie ma 6610i za złotówkę - fakt, ale przynakjmniej nie ma problemu ze zmianami taryfy po okresie rocznej karencji. W ciągu dwóch lat zapłacisz dokładnie tyle samo. W ogóle polecam jednak Nowego Plusa 55 - najbardziej optymalna taryfa i wcale nie najdroższa. 55 złotych - nawet jesli tylko dla telefonu (6610i za 1 zł) to opłacalne - 5 godzin wieczorami i w weekendy przez rok to warte tej ceny. Chyba, że jak ja nie dzwonisz po szczycie. Na siłe rzeczywiście nie warto nic robić. Natomiast nie zgodzę się, że Era to jakaś rewelacja w tej chwili.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-09 10:10
    Jeśli masz najwięcej kontaktów w Erze to także nie ma sensu myśleć o innym operatorze (chociaż ie mam pojęcia jak bardzo promują połączenia wewnątrzsieciowe i na stacjonarne) - to oczywiste. W takim przypadku nie można jednak mówić o tym, że jakiś operator ma lepszą ofertę od innego... Bo co powiesz na rozmowy 10 groszy netto na numery w sieci w Plusie za jedyne 1 zł abonamentu? Żadna sieć tego nie proponuje... Bez sensu argument, nie uważasz? Dzisiaj zaczyna mi się kolejna miesiączka, nie mam jeszcze billingu, więc nie policzę jak mi wyszła średnia cena minuty. Jednak w poprzednim okresie to ok. 31 gr brutto. Tylko dlatego, że więcej niż 3/4 czasu połączeń realizuję w sieci i na stacjonarne i coraz więcej będzie na stacjonarne. Nie mogę powiedzieć, że Plus ma lepszą ofertę niż inni dla mnie, jedynie, że jest dla mnie. Tak jak Plus nie romuje połączeń M2M do innych sieci tak inni też tego nie robią - to oczywiste.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-09 10:15
    U mnie więc o wyborze (albo nie - o wyborze nie bo kiedy kupowałem nie było wyboru - mogłem mieć telefon i zasięg albo w Plusie albo wcale ;-)), o pozostaniu w sieci (to lepiej) decyduje ilość kontaktów z prefiksem +486xnieparzysta. Nic innego, w szczegóności napewno nie czasowe promocje na telefony czy obniżki abonamentów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wonski pisze: 2005-05-09 10:59
    Głównie zależy mi na telefonie, tani i fajny a minut to to mi by wystarczyło spokojnie 20 ;) Faktycznie nie widziałem tej oferty plusa z tym k500i nawet dosyć sie opłaca, tylko przeczytałem coś takieg na ich stronie: "Promocja "Nowe Taryfy w Plusie IV" trwa od 20.04.2005 i jest ograniczona liczbą Zestawów. Promocja kończy się z chwilą wyczerpania liczby Zestawów, jednakże nie później niż 8.05.2005 roku." I z plusa mam full zasieg wiec jak bedzie można jeszcze wziąśc k500i + abo 55zł to sie zdecyduje. Ma ktoś jakies informacje?
    0
  • Users Avatars Mini
    Wonski pisze: 2005-05-09 16:49
    No umowa podpisana K500i bedzie za 2 godzinki, dzieki za pomoc.
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2005-05-09 16:56
    ***wlo widzę, że masz dar przekonywania hehe, dzięki Tobie plus zyskał kolejnego abonenta. Niestety u mnie zasięg plusa jest najsłabszy, dlatego z tej sieci nie mam zamiaru skorzystać ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Ja pisze: 2005-05-09 21:36
    Wonski - teraz będziesz bulił jak za zboże, bo Plus daje tylko godzinę darmowych rozmów na miesiąc.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ja pisze: 2005-05-09 21:41
    A w Idei darmowe rozmowy nie mają limitu czasu ani pory!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-10 00:59
    Wonski - poważnie Cię przekonałem? Ja - w taryfie, na którą Cię stać i owszem...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-05-10 01:08
    Ja - ja sobie myślę, że Wonski (jako myślący gość, skoro wymyślił , że weźmie Plusa jednak a nie Erę) wziął Nowego Plusa 55 za 55 zł abonamentu miesięcznie z promocją 5 godzin wieczorem i w weekendy i SE K500i za złotówke. Po roku, jeśli będzie miał problem z wykorzstywaniem równowartości 75 minut po cenie 72 gr za minutę w opcjach dostępnych w strefie czy swojakach, zmieni sobie na niższą taryfę - np. za 25 złotych. Tego w Erze nie zrobi - zapłąci 30 w pierwszym roku a później 60... Tyuaj odwrotnie - 55 i 25 - mniej nawet. A uwierz, że na pewno więcej sobie podzwoni niż w Erze ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2005-05-10 13:34
    ***wlo i tu masz racje, Era ma tak skonstruowane umowy, że przejście na niższe abo w czasie trwania cyro jest po prostu imposible. Skoro w plusie jest to możliwe, to może też się do niego przekonam? Kto wie? Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2005-05-10 13:39
    Dopiero po dwóch latach, mogę skorzystać z anonamentu za 30 zł ze żniżką, nie wiem,czy to zrobię, zobaczymy jaki telefonik mi zapraponują ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Wonski pisze: 2005-05-10 14:36
    ***wlo heheh mysle że mnie przekonałes bo podpisałem umowe. Co do tej zmiany taryfy na niższa jest ona możliwa niestety tylko po 2 latach. ;(
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: