eTel Polska we współpracy z firmą SES ASTRA uruchomił usługę satelitarnego dostępu do Internetu - eTel Sky. Kanał zwrotny w tej usłudze jest możliwy poprzez dial-up (dedykowany numer 0-206015) lub poprzez GPRS w sieci Plus GSM (dedykowany APN). Klient nie płaci opłaty za kanał zwrotny, płaci wyłącznie stałą opłatę miesięczną. eTel wprowadził jednak ograniczenia czasowe dotyczące połączenia dial-up (pakiety minut).
Przykładowy koszt usługi
eTel Sky Standard 256 kbit/s - 165 zł
eTel Sky Standard 2048 kbit/s - 329 zł
eTel Sky Premium 512 kbit/s - 315 zł
eTel Sky Premium 1048 kbit/s - 432 zł
eTel pobiera za aktywację usługi od 1000 do 1250 zł netto. Klient jest zobowiązany podpisać umowę przynajmniej na rok. Przedstawiciele firmy poinformowali, że nowa usługa skierowana będzie wyłącznie do klientów biznesowych (małych i średnich firmy). Problemem w czasie korzystania z eTel Sky może być bardzo niewielka prędkość kanału zwrotnego. Obecnie wykorzystywane urządzenia nie pozwalają jeszcze nawet na korzystanie z szybszej transmisji EDGE.
Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00 klient eTel Sky będzie posiadał specjalne parametry Quality of Service (QoS Premium). Oznacza to dwukrotne zwiększenie udostępnionego pasma na określonego klienta: wprowadzenie specjalnego parametru – VIP, który to określa że w danej chwili pakiety VIP mają dwukrotnie większy dostęp do przepustowości na transporderze.
Spółka eTel Polska została założona w 1999 r. Obecnie ma 4 tys. klientów biznesowych. eTel zamierza sprzedać do końca 2006 r. klika tysięcy instalacji satelitarnych.
Pełny cennik usługi eTel Sky znajduje się tutaj (plik PDF, 144 KB)