Europejczycy najbardziej ufają marce Nokia

Newsy
Żródło: Nokia
Opinie: 60

Już po raz piąty z rzędu Nokia została uznana za najbardziej godną zaufania markę w Polsce i w 13 innych krajach europejskich w sondażu przeprowadzonym wśród czytelników Reader's Digest.

Wyniki największego sondażu konsumenckiego European Trusted Brands, przeprowadzanego po raz piąty przez magazyn Reader's Digest w 14 krajach europejskich potwierdziły, że od 2001 roku Nokia uznawana jest za jedną z najbardziej godnych zaufania marek w Europie. Telefony komórkowe Nokia jako jedyne od pięciu lat zdobywają pierwsze miejsca w 14 europejskich państwach, pokonując inne marki i nieprzerwanie cieszą się zaufaniem Europejczyków. Najnowsze badanie zostało przeprowadzono na jesieni 2004 na grupie 24 832 osób, w Polsce wzięło w nim udział 1400 osób. Nokia otrzymała Złotą Statuetkę co oznacza, że otrzymała największą liczbę spontanicznie oddanych głosów.

Celem badania było ustalenie grupy marek, instytucji i zawodów cieszących się największym zaufaniem społecznym. Następnie wyróżnione marki poddane zostały ocenie w ramach 4 kryteriów: jakość, wartość, wizerunek i zrozumienie potrzeb konsumenta. Europejczycy wybierali marki godne zaufania w 30 kategoriach: 20 kategorii wspólnych dla wszystkich państw oraz 10 kategorii lokalnych.

"Jesteśmy szczęśliwi, że marka Nokia zdobyła kolejne wyróżnienie od swoich użytkowników. Chcemy podziękować im za zaufanie i zapewnić, że będziemy starali się aby nadal byli zadowoleni z naszych produktów - powiedziała Hanna Viita, dyrektor marketingu Nokia Poland.

Obszar geograficzny, którym są objęte badania to 14 krajów europejskich: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Szwajcaria, Węgry i Wielka Brytania.

Opinie:

Opinie archiwalne (60):

Komentuj

Komentarze / 60

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    aprii pisze: 2005-04-13 18:18
    pierwszy raz jestem pierwszy =D tak swoja droga to to zaufanie chyba troche na wyrost :-P chociaz tel. nokii sa dobre, ale bez przesady:-b
    0
  • Users Avatars Mini
    Killer! pisze: 2005-04-13 18:19
    Hmmm ja swojej 6310i nie zamienie narazie na inny :)
    0
  • Users Avatars Mini
    retaliato pisze: 2005-04-13 18:24
    Nokie sa dobre, ale inne telefony nie sa zle.
    0
  • Users Avatars Mini
    RaffiX pisze: 2005-04-13 18:31
    retalito masz rację :D
    0
  • Users Avatars Mini
    RaffiX pisze: 2005-04-13 18:32
    retaliato, a nie retalito :D Sorry, za błąd :D
    0
  • Users Avatars Mini
    neko pisze: 2005-04-13 18:39
    nokia wyrobiła sobie dobrą opinie i ludzie czasami nawet nie patrzą na parametry aby tylko bylo logo NOKIA.trzeba przyznać ze robią dobre telefony ale ja bym nokii az tak bardzo nie zaufal bo jezdzi do serwisu tak jak inne tansze fony
    0
  • Users Avatars Mini
    neko pisze: 2005-04-13 18:41
    zdarza sie nawet ze nowka nokia z pudelka juz jest niesprawna co nie zdarza sie w np w samsungu
    0
  • Users Avatars Mini
    Killer! pisze: 2005-04-13 18:43
    neko*** Cena telefonu raczej nic niema do czestotliwosci psucia sie??? a moze sie myle:P
    0
  • Users Avatars Mini
    rufin pisze: 2005-04-13 18:47
    dobre telefony, ale inni też gruszek nie zasypują w popiele...
    0
  • Users Avatars Mini
    5000087 pisze: 2005-04-13 18:48
    NOKIA JEST OK ALE JEŚLI MIAŁBYM WYBIERAĆ TO BARDZIEJ CENIĘ SONY ERICSSONA I SAMSUNGA. SĄ LEPSZEJ JAKOŚCI ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ChairMan pisze: 2005-04-13 18:51
    Dobre Fony prawda sa mam, ale sa tez inne pozadne marki na rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    Misek pisze: 2005-04-13 19:06
    ostatnio miałem moterolke e365 i myslałem ze zwariuje nic tam mie mogłem zrobić takie jakies zakręcone wszystko niema jak NOKIA
    0
  • Users Avatars Mini
    piorunek pisze: 2005-04-13 19:30
    nokia wyrobila sobie marke wczesjniej maja dobre telefony ale sa drogie nie rozumiem ich strategi tego ze robia tyle nowych telefonow mozna sie poglubic a nie ma nastepcy 6310i gdzie duzo firm je kupilo dla pracownikow i sa zadowoleni nastepcy pod wzgledem bateerii nie widac tego modelu
    0
  • Users Avatars Mini
    carlo pisze: 2005-04-13 19:45
    Moim zdaniem taki ranking jest bez sensu, prawie każdy głosuje na markę którą posiada, a dopuki Nokii będzie najwięcej na rynku to zawsze będzie wygrywała w takich rankingach.
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-04-13 19:45
    nic dziwnego jak kontroluja tak znacza czesc rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    Miki pisze: 2005-04-13 19:56
    Nokia to najwiekszy po Samsungu, Sony, Alcatelu chlam...telefony proste i za razem siermiezne. Niczym ale to niczym sie nie wyrozniaja. Zero orginalnosci, polotu. Proste jak cepy, nudne i monotonne. A czasy aby tylko miec sluchawe minely kilka lat temu. Nokia zatrzymala sie w czasie ze swoimi ceglami dla dzieciakow...
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-13 20:01
    Stara sprawdzona marka, a nie jakieś tam pozal się Boże wynalazki. Europejczycy wiedzą co dobre. Jak dobrze być Europejczykiem. Miło jednak wiedzieć, że na innych kontynentach też posłucgują się jakimiś rzęchami.
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2005-04-13 20:29
    Bardzo jest łatwo obliczyć jakie marki są w Polsce najbardziej popularne - wystarczy wejsc na Allego i obliczyć jaką % cześć wszystkich sprzedawanych telefonów komór. stanowią Nokie i juz wiadomo ze to ok 44%
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2005-04-13 20:40
    A Sony Ericsson jaką konkurencje wygrał w tym Reader Digest??? Nokia zła nie jest, aczkolwiek niektóre nowe naprawdę nie zachwycają. Tymbardziej, że za podobną cene zazwyczaj można dostać "bardziej wypasiony" aparat u konkurencji... :-)) issa potwierdzi :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2005-04-13 20:40
    telefony maja dobre ale serwis do B-A-N-I!!!!!! kazdy wie jak jest. Ostatnio znajomemu 4 razy wymieniali Nokie 9500 (w koncu to jest high-end) bo 3 razy byly wadliwe - NOWE SZTUKI.. a ile straconego czasu i nerwów (bez duzego wysilku tak chetnie nie wydawali tych 4 fonów). Zreszta co tu duzo mowic - duza pozycja na rynku - duzo telefonów - duzo awarii a servis niekompetetny...
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2005-04-13 20:46
    Telefony dobre,ale inni robią lepsze.I tracą rynek,ale czytając `zródło` to już wszystko jasne.
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-04-13 21:36
    posiadalem rozne telefony eriksony alcatele simensy ale jednak najabardziej przyzwyczilem sie do obslugi menu nokii i chodz wiem ze sony ericosson teraz robi fajne telefoniki dosc zaawansowane to moje przywiazanie do rozwiazan nokii jest tak duze ze majac w tej samej cenie dwa podobne pod wzgledem zaawansowania technologicznego aparaty roznych firm wybiore ten firmy nokia. Chodz nie powiem ze nie widze naal godnego nastepcy 6310i w ktorej jest wspaniala bateria teraz mam 6230 ale bateria jest wedlug mnie bez porownania i to w telefonie ktory nie malo przecierz kosztuje...bateria zachowuje sie jak w simensach z serii A35 czy jak sie one nazywaly.
    0
  • Users Avatars Mini
    wet pisze: 2005-04-13 21:40
    ...TOP 3!!! Ode mnie 10-tka.
    0
  • Users Avatars Mini
    lotus79 pisze: 2005-04-13 21:47
    ***piorunek przecież następca 6310i to 6230i (nawiasem mówiąc rewelacyjny telefonik chociaż mi się nie podoba jej prosty wygląd)
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-04-13 21:53
    lotus79 - nie wiem na ile poprawili wlasciwosci bateri w wersji 6230i bo juz wczesniej slyszalem ze nastepca ma 6230 ale jakos cieniutko wypada ten telefon jesli chodzi o sama baterie bo jesli chodzi o inne sprawy to oczywiscie jest to bardzo dobry telefon
    0
  • Users Avatars Mini
    megas pisze: 2005-04-13 23:05
    Panasonic wprowadza 2 super phone. SV3 i SV7!!!!!!!!!! Rewelacja SV7 wyswietlacz 16 M kolorow 320x240 camera 2 mega pixeli. Plus podobno podpisal umowe z Panasonic'em wiec pewnie jak tylko pojawi sie ten phone w Europie to chyba beda dostepne tylko u Polkomtela.........
    0
  • Users Avatars Mini
    piorunek pisze: 2005-04-13 23:35
    *** lotus79 chodzi o baterie a nie funkcje a nokia miala taka fajna reklame wnecie nastepcy 6310i a pojemnosc baterie mialy bardzo mala z porownaniem do starszego modelu telefon ma sluzyc do gadania a jak ktos jest przedsiebiorczy albo chce zaszpanowac to polecam nokie 9500 communicator 2,5 tys na allegro ma na 2 lata szpan zapewniony fakt ze wymiary sa duze ja mysle ze u nas nie sa docenione philipsy i czekam na Xenium 9@98 bateria super tak firma sadzi ekran maly a napewno ma funkcje gadania i smsowania reszte mam gdzies
    0
  • Users Avatars Mini
    piorunek pisze: 2005-04-13 23:37
    nokia mnie troszeczke zawiodla w kaliszu jest punkt ich i chcialem kupic 2600 a babka ze bede 2 dni czkal a ja to co jest w wystawie a ona ze atrapy nawet ani jednego aparatu nie maja nowego porazka jeszcze chcieli 440zl a w germanosie dalem 399zl tez czekalem 2 dni i jeszcze grek zarobil na posrednictwie
    0
  • Users Avatars Mini
    neko pisze: 2005-04-13 23:54
    piorunek...to w plusie miałbyś od ręki tą 2600
    0
  • Users Avatars Mini
    neko pisze: 2005-04-13 23:58
    kiler...chciałem przez to powiedziec ze tak zaufany sprzet jak nokia sypie sie na rowni z innym badziewiem
    0
  • Users Avatars Mini
    robrob pisze: 2005-04-14 00:53
    a wy znowu narzekacie... takie przykłady że się psują bo komuś się zepsuła są bez sensu! przecież wiadomo że najwięcej będzie się psuło Nokii bo ich jest zdecydowanie najwięcej! A że inne się psują tak samo często (lub więcej jak np. alcatel, sagem, a nawet ostatnio siemens ma problemy z softem) a jest ich mniej to już tak opowieści się nie rozchodzą:] marka jest dobra każdy to wie a że trzeba za nią płacić...
    0
  • Users Avatars Mini
    yo_gi pisze: 2005-04-14 02:12
    Nokia ma wyrobioną markę i jeszcze troche tak zostanie... przynajmniej w polsce. ps. A co do ceny to rzeczylwiście jest wygórowana, ale trzeba przyznać ze niektore modele ciągle trzymają cene na allegro...
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-04-14 02:15
    yo_gi - dlatego przy zakupie telefonu od operatora przy umowie 2 letniej trzeba tez sie patrzec na to ktory model moze dosc dlugo utrzymywac dobra cene by nam sie oplacalo pozniej go sprzedac jeszcze przyzwoicie i dolozyc do nowego aparatu - jest kilka takich modeli ktore po 3 miesiach tak traca na wartosci ze az sie czlowiekowi musi cos robic jesli zaplacil za nie duzo pieniedzy...
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2005-04-14 02:35
    CZYTELNICY RD ufaja NOKII... a grupa ta nie jest grupa reprezentatywna. // Osobiscie 'nie' ufam tej marce... ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2005-04-14 02:44
    ***Misek - mam Motorole A835... po prostu super telefon... ciekawe dlaczego znani mi 'nokiofile' posiadajacy N6230, N6600, N6310 patrza na ten telefon z lekka zazdroscia? (nie mialem i nie mam Nokii, dlatego nie wiem co w nich moze byc / jest takiego 'fajnego').
    0
  • Users Avatars Mini
    Misek pisze: 2005-04-14 06:12
    *promedia moze ktoś patrzy jak wie ile ma fukncji (nawet GPS) ale kolejek na allegro niema ledwie dają 350zł za ten cud! nawet kupił bym sobie taki fonik do przetestowania ale puźniej kto mi go kupi! (kumpel tą e365 chce sprzedać za 250zł i niema chętnych)
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-04-14 10:02
    ***promoedia - telefon robi wrazenie jak go zobaczylem pierwszy raz to bylem bardzo pozytywnie nastawiony tylko ze pozniej przychodzi refleksja " gdzie ja bede taka cegle nosil" i na tym chcialbym zakonczyc....
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2005-04-14 10:47
    kilka dni temu w samolocie siedziałem obok gościa z Moto A925 i zmiękłem fonik w profilach ma `samolot` i wyłącza funkcję telefonu,a koleś oglądał sobie filmy :-) Nawet przyzwoita wielkość ekranu.Ta motka ma chyba wszystko.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wamp pisze: 2005-04-14 10:48
    no tak...Europa jak w wielu dziedzinach zatrzymała sie w rozwoju :) na Dalekim Wschodzie, gdzie wszelkie nowości przyjmuja się najszybciej Nokia niewiele znaczy, przy tym co tamtejszym konsumentom proponuja Samsung, NEC, LG, czy Panasonic...za pare lat to oni będą rozdawać karty także w Europie. W zyciu mialem tylko 1 Nokie - 7110 i takiego chłamu nie mialem chyba nigdy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Karol pisze: 2005-04-14 10:58
    Reader's Digest....też mi wydawnictwo....namolna sprzedaż wysyłkowa
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-04-14 11:05
    wamp - bo to byla jedna z gorszych noki - bardzo droga na poczatku teraz okropnie tania nawet 3310 sa drozsze teraz :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2005-04-14 12:45
    Od dnia 1 kwietnia 2005 ulegly zmianie warunki Ograniczonej Gwarancji Producenta na telefony komórkowe sprzedawane w Polsce oraz w pozostalych krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Islandii - okres gwarancji Nokia na telefony komórkowe zostal przedluzony i wynosi teraz 24 miesiace od daty zakupu telefonu przez Klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    piorunek pisze: 2005-04-14 12:50
    ***neko bylem tylko w mpunckie nie piomyslalem o salonie plusa i tak z simlockiem plusa w mpuncie kosztowala 399zl a bez o 100zl wiecej ***Bartplus masz racje 24 ale na druczku nie widzialem tego okresu tylko facet mowil mi przy zakupie
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2005-04-14 12:50
    Ja mam od prawie dwóch lat Nokię 6310i i bardzo sobie chwalę ten telefon, nie miałem z nim żadnego problemu i nie zamierzam go zmieniać ;-) Tylko jak na razie brak następcy dla tego modelu i pewnie nie prędko się pojawi...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2005-04-14 12:59
    ***piorunek - Karta gwarancyjnan ma zapis o 12 miesiącach gwarancji, jednak podstawą uzyskania serwisu gwarancyjnego na nowych warunkach jest karta gwarancyjna oraz dowód zakupu (w przypadku produktów, do których nie jest dodawana Karta Gwarancyjna, jedynie dowód zakupu) wystawione od dnia 1 kwietnia 2005 wlacznie.
    0
  • Users Avatars Mini
    lll pisze: 2005-04-14 13:18
    Jeżeli Nokia to tylko i aż 6310i !
    0
  • Users Avatars Mini
    Pozer pisze: 2005-04-14 14:29
    nic dziwnego, przeciez w telefonach nokii jest najprostrza obsluga, a w ich ofercie kazyd znajdzie cos dla siebie, przeciez jest tyle modeli
    0
  • Users Avatars Mini
    roox pisze: 2005-04-14 14:52
    W Szwecji napewno kroluje Sony Ericsson, w Niemczech Siemens, a we Francji Sagem. Oni kupuja to co ich i zostawiaja kase w swoim kraju.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2005-04-14 14:56
    Widziałem wiele modeli różnych producentów i co do Nokii miałbym pewne zastrzeżenie, chodzi o jakość wykonania niektórych modeli np. w 6610i zaczyna "skrzypieć" obudowa po paru dniach używania. Generalnie możnaby dyskutować, który telefon jest najlepszy itd. Na mnie osobiście wrażenie zrobiła jakość wykonania telefonów marki Samsung.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechotnik pisze: 2005-04-14 15:00
    www.fazafm.com : daj spokoj.6230 jest kopią 2600 która ukazała się póxniej. Przeczytaj se na GOL-u opinie o tejŻe Nokii a już nie będzie ci się tak podobać :(((((
    0
  • Users Avatars Mini
    tarak pisze: 2005-04-14 15:58
    nokia jest taka popularna bo miala 3310 a na tamte czasy to byl udany fon
    0
  • Users Avatars Mini
    dawid.kulik pisze: 2005-04-14 16:35
    ja mam 7610.. nie jest idealem ,ale polecam .. ja jestem zadowolony
    0
  • Users Avatars Mini
    retaliato pisze: 2005-04-14 16:44
    Ale wezcie tez pod uwage cene, nokie w porownaniu z innymi telefonami mniej wiecej o tych samych funkcjach sa duzo drozsze!
    0
  • Users Avatars Mini
    kozak pisze: 2005-04-14 16:51
    A ja im nie ufam ! Nokii nie można ufać !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-04-14 17:17
    Grzechotnik *** coz nokia 2600 podoba mi sie wizulanie niestety nie ma wapu gprs i tylko dlatego nie zdecydowalbym sie na ten telefon
    0
  • Users Avatars Mini
    piorunek pisze: 2005-04-14 21:30
    ***www.fazafm.com co do 2600 to kupowalm dla starszej osoby jak narazie nie rozmawialemz ta osoba i nie bawilem sie nia ale ja ma ericssona t65 i jestem zadowolony wystarcza mi a co do 2600 to bedzie mialo duzo ludzi ja bo ma kolorowy nazywa sie nokia a osoby nie znaja sie jak my to wezmo dlatego co napisalem a teraz osoby kupuja ktorzy nie sa biegli jak my
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2005-04-15 12:41
    Kiedyś Nokia i jej produkty to była 1 klasa. Dziś tak już niestety nie jest. Ale przywiązanie ludzi zostaje, co widać w tym badaniu. Ale jeszcze rok, dwa i jak Nokia nic nie zacznie robić to obawiam się, że nie będzie firmą najbardziej godną zaufania....
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicked pisze: 2005-04-15 18:39
    Jak ktoś chce telefon do gadania i smsowania, to nokia 6310i, jeśli chce telefon z duą ilością funkcji (takie mobilne biuro), to pozostaje MDA2/3, hp6340, lub wszelkiej maści Eteny. Wszystkie nokie przy tym grzecznie się ustawiają w kącie (może oprócz 9500 i 9300).
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechotnik pisze: 2005-04-16 01:05
    Mariusz. : człowieku pryznajem rację. Nie rozumiem do dzis czemu te "finki" tak dobrze się sprzedają...
    0
  • Users Avatars Mini
    osad pisze: 2005-04-17 21:31
    Jestem europejczykiem i nie ufam nokii wole sony ericssona
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: