Już po raz piąty z rzędu Nokia została uznana za najbardziej godną zaufania markę w Polsce i w 13 innych krajach europejskich w sondażu przeprowadzonym wśród czytelników Reader's Digest.
Wyniki największego sondażu konsumenckiego European Trusted Brands, przeprowadzanego po raz piąty przez magazyn Reader's Digest w 14 krajach europejskich potwierdziły, że od 2001 roku Nokia uznawana jest za jedną z najbardziej godnych zaufania marek w Europie. Telefony komórkowe Nokia jako jedyne od pięciu lat zdobywają pierwsze miejsca w 14 europejskich państwach, pokonując inne marki i nieprzerwanie cieszą się zaufaniem Europejczyków. Najnowsze badanie zostało przeprowadzono na jesieni 2004 na grupie 24 832 osób, w Polsce wzięło w nim udział 1400 osób. Nokia otrzymała Złotą Statuetkę co oznacza, że otrzymała największą liczbę spontanicznie oddanych głosów.
Celem badania było ustalenie grupy marek, instytucji i zawodów cieszących się największym zaufaniem społecznym. Następnie wyróżnione marki poddane zostały ocenie w ramach 4 kryteriów: jakość, wartość, wizerunek i zrozumienie potrzeb konsumenta. Europejczycy wybierali marki godne zaufania w 30 kategoriach: 20 kategorii wspólnych dla wszystkich państw oraz 10 kategorii lokalnych.
"Jesteśmy szczęśliwi, że marka Nokia zdobyła kolejne wyróżnienie od swoich użytkowników. Chcemy podziękować im za zaufanie i zapewnić, że będziemy starali się aby nadal byli zadowoleni z naszych produktów - powiedziała Hanna Viita, dyrektor marketingu Nokia Poland.
Obszar geograficzny, którym są objęte badania to 14 krajów europejskich: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Szwajcaria, Węgry i Wielka Brytania.