Grupa Eurotel zwiększyła zysk netto w I półroczu o prawie 30 proc., a w II półroczu oczekuje jeszcze lepszych rezultatów w związku z sezonem zwiększonych zakupów i nowymi ofertami promocyjnymi operatora T-Mobile.
Notowana na głównym rynku GPW spółka Eurotel obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za I półrocze br. Skonsolidowane przychody spółki pozostały na niezmienionym poziomie, natomiast zysk netto wzrósł o prawie 30 proc. Główne czynniki wpływające na wynik spółki w tym okresie związane były z atrakcyjną ofertą dla klientów szczególnie w I kwartale, przeprowadzaną optymalizacją własnej sieci sprzedaży, zwiększeniem skali działania spółki zależnej Viamind oraz nowymi zasadami rozliczania prowizji przez operatora sieci T-Mobile. Pewne znaczenie miała również zmiana marki Era na T-Mobile w czerwcu tego roku.
Przychody Grupy Eurotel pozostały na niezmienionym poziomie - wyniosły 52 696 tys. zł w I półroczu 2011 roku, wobec 52 953 tys. zł w I półroczu roku ubiegłego. Natomiast zysk netto spółki wzrósł o prawie 30%. – do 3 220 tys. zł w I półroczu 2011 r., wobec 2531 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
- Na dobry wynik za I półrocze 2011 r. wpłynęły m.in. zmiany wprowadzone przez operatora sieci Era dotyczące zasad rozliczania prowizji. Bardziej trafne określanie planów w stosunku do potencjału danej sieci sprzedaży, przełożyło się na poprawę wyników zwłaszcza w I kwartale – mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA - Z kolei zmiana nazwy operatora Era na T-Mobile spowodowała obniżenie sprzedaży w maju i powolny jej wzrost od czerwca, co związane było z budowaniem świadomości marki na rynku przez tego operatora i oczekiwaniami klientów na lepszą ofertę produktową.
Według oceny zarządu Eurotel SA znaczący wpływ na wyniki II półrocza będą miały oferty wprowadzane przez operatora T-Mobile. Pozytywne ich przyjęcie przez klientów przekładać się powinno na dalszy wzrost sprzedaży i realizację planów Eurotel SA. Dotychczasowe oferty T-Mobile miały bowiem na celu przede wszystkim promocję nowej marki i wprowadzone były na okres wakacyjny, zaś kolejne oferty i promocje mają być już bardziej sprzedażowe.
- Drugie półrocze to również okres tradycyjnie zwiększonej sprzedaży związanej nie tylko z nowymi ofertami na usługi, ale również wzmożonymi zakupami szczególnie w okresie świątecznym. Historycznie wyniki II półrocza były zawsze znacznie lepsze od I półrocza - dodaje Tomasz Basiński.
Warto również zwrócić uwagę na coraz większe znaczenie udziału w zyskach spółki zależnej Viamind, która już generuje 18% zysku i udział ten będzie dalej wzrastał zmniejszając uzależnienie od jednego operatora.