Grupa Eurotel kupuje za 3,093 mln zł sieć iTerra, autoryzowanego sprzedawcę sprzętu Apple. Przejęte salony będą działały pod marką iDream i tym samym marka iTerra zniknie z rynku. Plan Eurotela zakłada, że po tym przejęciu i planowanym na 2014 rok uruchomieniu kolejnych sklepów marki iDream, zostanie ona jednym z czołowych graczy na rynku, z ok. 30-procentowym udziałem.
Eurotel SA od kilku miesięcy buduje swoją sieć salonów Apple, pod nazwą iDream - w czerwcu został uruchomiony pierwszy salon w Bydgoszczy, a w październiku - w Olsztynie.
Zarówno iDream, jak i iTerra, to autoryzowani dystrybutorzy Apple, prowadzący tzw. salony APR (Apple Premium Reseller). Transakcja dotyczy nabycia „zorganizowanej części przedsiębiorstwa” iTerra. Sieć ta posiada cztery salony APR: w Białymstoku, Szczecinie, Kielcach i Częstochowie. W wyniku transakcji Eurotel SA przejmuje wszelkie prawa i obowiązki związane z prowadzeniem tej działalności. Za przejęcie salonów iTerra, Eurotel SA zapłaci 3,093 mln zł, w całości ze środków własnych.
Planujemy, że zwrot z tej inwestycji osiągniemy w ciągu dwóch lat. W Polsce są cztery firmy posiadające salony APR : mające w sumie ok. 30 APR w całym kraju. Na 2014 r. planujemy otwarcia kolejnych 3-4 salonów iDream. W sumie będziemy więc ich mieli 10, co da nam znaczącą pozycję, z ok. 30 procentowym udziałem w polskim rynku APR - mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA.
Salony APR spełniają najwyższe standardy - lokalizowane są zwykle w prestiżowych centrach handlowych lub w najbardziej atrakcyjnych miejscach miast. Ich powierzchnia - ponad 100 m2 - pozwala na pełną ekspozycję produktów Apple, swobodne poruszanie się wewnątrz i dostęp do pełnej oferty towarowej, jak również możliwość bezpośredniego testowania działania każdego z produktów. Salony APR zapewniają również dostęp do najświeższych produktów – premier produktowych, nocnych sprzedaży etc.