Eurotel zaprezentował swoje wyniki finansowe za 2013 rok.
Skonsolidowane przychody netto Grupy wzrosły w 2013 roku do 137 mln zł, wobec 127 mln zł w roku poprzednim. Wynik skonsolidowany przypadający akcjonariuszom Spółki Dominującej za 2013 rok wyniósł 5 173 tys. zł, wobec 7 739 tys. zł rok wcześniej, co oznacza zysk przypadający na jedną akcję w wysokości 1,38 zł. Natomiast wynik jednostkowy spółki Eurotel SA (zysk netto) wyniósł 4 209 tys. zł w I półroczu 2013 r., wobec 6 077 tys. zł w roku ubiegłym, przy przychodach netto w wysokości 72 mln zł w stosunku do 83 mln zł rok wcześniej.
Największe znaczenie dla wyniku spółki miało tu obniżenie efektywności ekonomicznej w części 2013 roku, związane z mniejszą sprzedażą i niezrealizowaniem nałożonych planów ze strony operatora T-Mobile. Analiza powstałej sytuacji jest jednak obecnie na bieżąco konsultowana z przedstawicielami operatora, w celu zapobiegania takim wypadkom w przyszłości lub niwelowaniu ich negatywnego oddziaływania.
- Operator T-Mobile podejmuje szereg działań, mających długofalowo ugruntować jego pozycję na rynku, czego beneficjentem powinna być również sieć Eurotel – komentuje Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA - Najważniejsze plany zarządu Eurotel SA na najbliższą przyszłość związane są z rozpoczętym w 2013 roku projektem współpracy z koncernem Apple i budowaniem sieci sprzedaży salonów klasy premium tego producenta, pod marką iDream. Kolejny etap zacieśniania tej współpracy polegać będzie na wejściu w nowe jej obszary, takie jak usługi serwisowe, szkolenia, czy oferty B2B i służyć będzie dalszemu zwiększaniu uniezależnienia Eurotel SA od dotychczas prowadzonej działalności.
W ciągu 9 miesięcy budowana od podstaw sieć iDream rozrosła się już do 7 sklepów.
Eurotel obsługuje łącznie prawie 300 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (160 punktów) i PLAY (110 punktów), oraz sieć Platformy Cyfrowej „nc+” z 70 punktami. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 100 Autoryzowanych Doradców Biznesowych.