Fanpage nju mobile na Facebooku zaraz za największymi

Newsy
Opinie: 4

Sotrender przygotował zestawienie najpopularniejszych fanpage-y na Facebooku w branży telekomunikacyjnej w maju 2013 r.

Komentarze do kategorii Telekomunikacja:

Hubert Radecki
Social Media Manager
Polkomtel Sp. z o.o.
Powiązanie ze stroną: Fanpage marki Plus

Największe na polskim Facebooku strony komercyjne należące do telekomów z miesiąca na miesiąc walczą o uwagę nowych i obecnych fanów.

To, że walczą za każdym razem niejako „od nowa” widoczne jest we wciąż zmieniających się strategiach komunikacyjnych i kontentowych, od skrajności w treściach interakcyjnych tzw. „lolcontent’u” widocznych w jednym miesiącu, do konkretu ofertowego i/lub kampanijnego w drugim.

Komunikowanie konkretnej oferty może realizować strategię marek, ale rodzi trudności w utrzymaniu uwagi i zaangażowania fanów. Z drugiej strony, choć „lolcontent” podnosi zaangażowanie fanów, tracą oni z oczu markę, jej charakter i to co ma ona do zaoferowania, innymi słowy fanpage się „miota”.

Sprawy nie ułatwia specyfika branży telekomunikacyjnej ze swoją mnogością powtarzalnych i raczej mało wyróżnialnych ofert z benefitami numerycznymi typu: „X gr”, „X minut” etc., o których trudno mówić konkretnie, acz w angażujący i wciąż świeży sposób.

Jakby tego było mało, grupą docelową dużych telekomów są w zasadzie „wszyscy Polacy” co ostatecznie utrudnia znalezienie złotego środka w budowaniu tak zróżnicowanej społeczności wokół marki.

Mniejsze fanpejdże zazdroszczą trzem największym, które pokonały już barierę 1,5 mln fanów jednocześnie widząc, że dostają one zadyszki, coraz trudniej bowiem wymyślić coś zaskakującego i być wciąż ważnym i fajnym dla coraz większej ilości fanów.

Świadomi powyższego, prowadząc fanpage Plusa, nie postawiliśmy na jak najszybszy wzrost kosztem jakości, a na utrzymywanie wskaźników jakościowych (a także wskaźników m.in. konwersji) na jak najwyższym poziomie. Takie działania, jak pokazują kolejne podsumowania SoTrendera, zostają docenione przez naszą bazę fanów i pomagają realizować nasze cele biznesowe.

Magdalena Górnicka
Community Manager
faceADDICTED


Maj jest trudnym miesiącem dla branży telekomunikacyjnej, bazującej w dużej mierze na postach nastawionych mocno na interaktywność i treści angażujące fanów: dwa długie weekendy i ładna pogoda za oknem robią swoje, więc wiele osób spędza czas poza Facebookiem.

W maju nie brakowało jednak okazji - na przykład Dnia Matki, które można w ciekawy sposób ograć i zaproponować fanom ciekawe formy aktywności.

Wśród telekomów na pewno warto zaznaczyć wejście nju mobile, który to pod względem interaktywności znalazł się wyżej od takich marek, jak T-Mobile czy Heyah.

Wzrosty na fanpage'u Orange Warsaw Festival są związane bezpośrednio z imprezą: więcej się działo, więc było o czym pisać.

Czołówka rankingu interaktywności pozostała bez zmian: Plus, Play i Heyah - co jest związane z włączaniem w swoją komunikację przez te marki postów mocno angażujących.

Plus jest na pierwszym miejscu także pod względem liczby zaangażowanych, a różnica między nim a Play, który jest na drugim miejscu, jest spora - 84 tys. do 49 tys.

W maju sporo postów na fanpages telekomów dotyczyło piłki nożnej - w tym "polskiego" finału Ligi Mistrzów. Myślę, że tego typu komunikacja kontekstowa jest dobrym rozwiązaniem dla fanpages z tej kategorii, które stoją przed niełatwym zadaniem łączenia treści ofertowych z takimi, które mogą zachęcać fanów do zaangażowania.

Opinie:

Opinie archiwalne (4):

Komentuj

Komentarze / 4

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    aaaaa pisze: 2013-06-07 09:41
    nju świadczy usługi na ograniczonym poziomie, m.in. brak możliwości przekierowania połączenia na inny telefon. To jest chore. Jeżeli mam zajęty telefon to nie mogę przekierować połączenia!
    0
  • Users Avatars Mini
    james pisze: 2013-06-07 10:16
    nju heyah to marki dla młodszej części użytkowników więc i usługi podpasowane są pod taką klientelę.
    0
  • Users Avatars Mini
    BBBB pisze: 2013-06-07 12:43
    N nju Jest możliwość przekazywania połączeń w ofercie abonamentowej
    0
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2013-06-07 14:56
    Nie kłam aaaaa. Jest przekierowanie bezpłatne na pocztę głosową i płatne na inne numery wg kosztu połączenia (no-limit tego nie obejmuje). Przynajmniej w abonamencie.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: