Mozilla do końca roku chce pozyskać 10 mln użytkowników telefonów z własną
wyszukiwarką. Od czerwca rusza sprzedaż w Polsce. Z końcem roku Mozilla
zaoferuje swoje oprogramowanie klientom korzystającym z najnowocześniejszych i
najdroższych smartfonów. "Będą to najlepsze telefony Sony, LG i ewentualnie
Huawei" – zdradza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Gary Kovacs,
prezes Mozilli. Ale pierwsza wersja telefonu z tym oprogramowaniem w
czerwcu trafi do klientów m.in. w Polsce i na Węgrzech. Amerykański koncern
pracuje również nad softwarem dla tabletów.
"Pod koniec tego roku lub na początku przyszłego będziemy chcieli wejść również
w te najlepsze telefony. Możemy się spodziewać, że będą to najlepsze telefony
Sony, LG i ewentualnie Huawei" – mówi Gary Kovacs.
Pierwsze telefony firmowane logiem producenta przeglądarki trafią do klientów w
czerwcu. Mozilla będzie instalowała je m.in. na Alcatelu One Touch Fire i
smartfonie firmy ZTE. Ma to być telefon nowoczesny, tani i łatwy w obsłudze.
"To będzie telefon dla klientów, którzy wcześniej nie mieli do czynienia ze
smartfonem, głównie z krajów rozwijających się, czyli Ameryki Łacińskiej, części
Azji i Europy Wschodniej. Dlatego też jego cena musi być dla nich dostępna" –
wyjaśnia szef Mozilli.
Telefon oferowany ma być m.in. w Polsce, na Węgrzech i w Ameryce Południowej. W
naszym kraju telefon będzie sprzedawać T-Mobile. Kovacs zapewnia, że czerwiec to
termin realny, bo projekt jest właśnie finalizowany.
"Telefony będą dostępne w czerwcu, teraz kończymy prace, przeprowadzamy
ostateczne testy, więc jakieś problemy mogą występować. Ale finalny produkt
będzie bardzo dobrej jakości" – mówi Gary Kovacs.
"Z punktu widzenia użytkownika pierwszą rzeczą, jaką zauważy, będzie internet.
Wszystko, co chciałby zrobić i czego spodziewałby się od sieci będzie możliwe na
tym urządzeniu. Z czasem dostępne będzie wiele różnych i naprawdę unikalnych
aplikacji" – zapewnia Kovacs.
Szef korporacji zapowiada również, że w Kalifornii prowadzone są intensywne
prace nad wersją oprogramowania na kolejne urządzenia mobilne. "Widać, że rynek
tabletów również wymaga dostępu do nowych rozwiązań" – twierdzi szef Mozilli.