Firma Audytel: operatorzy komórkowi to oligopol z ponadnormatywnymi zyskami ze szkodą dla dobrobytu społecznego

Newsy
Opinie: 3

Prezes UKE zamówił kolejną analizę wpływu obniżek stawek MTR z uwzględnieniem w kalkulacjach efektów, jakie ta obniżka wywoła dla rynku detalicznego.

Analiza korzyści dla klientów detalicznych (konsumentów) wskazuje, że przy realistycznych założeniach dotyczących spadku cen na rynku oraz elastyczności usług mobilnych i usług zakańczania połączeń w sieciach ruchomych (MTR - Mobile Termination Rates), łączna wartość projektu, zdefiniowana jako nadwyżka konsumentów pomniejszona o spadek nadwyżki producentów wyniesie w przybliżeniu 1,25 mld zł rocznie (około 3,74 mld zł w okresie 3 lat).

Podsumowanie kosztów i korzyści ekonomicznych obniżenia stawek MTR w okresie 3 lat (2009-2011, w tys. zł)

Nadwyżka producentów (koszt) -1 537 565
Bilans kosztów dla finansów publicznych -349 291
Nadwyżka abonentów 5 626 645
Bilans dobrobytu społecznego 3 739 789

Wartość dobrobytu społecznego wygenerowanego przez ten projekt jest zawsze dodatnia, w pełnym zakresie zmienności parametrów modelu.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ShAMAN pisze: 2008-12-03 10:47
    mogłyby sie te ponadnormatywne zyski przełożyć na zarobki w salonach. bo płacą głodowe pensje za to co sprzedawcy muszą przeżywać słuchając rozżalonych klientów. wmawia się im, że oferta jest wspaniała, ale tego się nie daje sprzedawać. ludzie w tym kraju ciągle podpisują umowy dla słuchawek a nie dla usługi i znikoma ich część korzysta z czegokolwiek poza rozmowami, sms-ami i od czasu do czasu MMS. a reklamacje są dzień w dzień i wysłuchiwanie lamentów jaki to operator niewdzięczny!
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2008-12-03 14:04
    mialem "przyjemnosc" 2.5 roku w Orange (salon firmowy). czas ten wspominam mily tylko ze wzgledu na wspanialych ludzi jakich poznalem. A kliencie, no coz, tak jak napisales - tylkio dzwonia i smseuja, ale zawsze chca miec telefon o ktorego funkcjach maga mowic w towarzystwie bez konca. Gorzej jak ktos zapyta, czy z nich korzysta i ile kosztuja... tu juz cisza nastepuje. Najgorsi sa nowobogaccy, nie szanuja drugiego czlowieka i myla slowo uslugi ze slowem slugi...
    0
  • Users Avatars Mini
    januszjagosz pisze: 2008-12-03 22:58
    to co mówi ShAMAN i marek to świete slowa..
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: