Marcin Garbarczyk, Head of Mobile division w Samsung Electronics Polska udzielił wywiadu tygodnikowi Wprost, w którym informuje o sytuacji swojej marki na polskim rynku smartfonów. Garbarczyk podał, że po III kw. Samsung miał 36% polskiego rynku w ujęciu wartościowym. W czasie Black Week smartfony Samsunga sprzedawały się z prędkością ośmiu urządzeń na minutę. W Polsce ze smartfonów Samsunga korzysta aktualnie 12 mln Polaków.
Garbarczyk twierdzi, że w Polsce sprzedaż składanych smartfonów jest na poziomie serii Galaxy Note. Należy jednak przypomnieć, że Note to seria, która została przez Samsunga zlikwidowana ze względu na niewielkie zainteresowanie klientów.
W Polsce urządzenia premium to około 30 proc. rynku, a np. w Wielkiej Brytanii to ponad 60 proc. Są to smartfony, które na półce kosztują 600 euro i więcej. Ten rok jest wyjątkowy, bo z badań, jakimi dysponuje Samsung wynika, że po raz pierwszy w historii, premium jest największym segmentem pod względem wartości.