Niedawno zawiązany alians Orange, Telefónica Móviles, TIM (Telecom Italia Mobile) oraz T-Mobile ogłosił dziś swoje plany na najbliższą przyszłość. Wspólna inicjatywa operatorów poinformowała o stworzeniu nowej marki FreeMove, która ma być koleją bronią w walce z rozszerzającą się ekspansją Vodafone. Czterej operatorzy dysponują obecnie bazą 170 mln klientów w 21 krajach. FreeMove to marka prezentująca wspólną ofertę w/w partnerów. Głównym zadaniem aliansu ma być realizacja strategii "Virtual Home Environment", która zapewni klientom jednakowy dostęp do wszelkich usług zarówno w macierzystej sieci, jak i w roamingu.
Czterej operatorzy podjęli też decyzje o wspólnym zakupie 6 mln telefonów w 2004 r., co pozwoli im zaoszczędzić 10% wydatków. Umowy typu "preferred supplier agreement" zostały podpisane z Motorolą i Siemensem. Inicjatywy w ramach grupy mają przynieść roczny wzrost przychodów na poziomie 10 %. Wspólne zakupy terminali mają stanowić 25% całości zakupów poszczególnych członków.
Partnerzy FreeMove zadeklarowali także plany corocznego zwiększania ruchu voice pomiędzy operatorami z grupy o 10%. Taki wzrost ma być notowany w ciągu najbliższych 3 lat. FreeMove zamierza także podwajać co roku ruch GPRS w obrębie grupy (przez najbliższe 3 lata). W ciągu najbliższych trzech lat grupa będzie także próbowała corocznie zwiększać o 5 % liczbę linii należących do korporacji międzynarodowych typu MNC (multinational companies). Dla klientów biznesowych mają być stworzone specjalne plany taryfowe, ma być ustalona jedna cena za usługę e-mail BlackBerry, wspólnie mają też być oferowane pakiety danych w ramach usług GPRS/UMTS.