Fundacja Vodafone przekazuje sprzęt medyczny ratownikom TOPR

Newsy
Żródło: Plus
Opinie: 5

18 stycznia w Zakopanem odbyła się uroczystość przekazania Tatrzańskiemu Ochotniczemu Pogotowiu Ratunkowemu sprzętu medycznego do ratowania życia turystom.

Dwanaście defibrylatorów automatycznych Lifepak CR plus oraz 12 kompletów sprzętu do tlenoterapii przekazane dzięki środkom finansowym pozyskanym od Fundacji Vodafone pozwoli TOPR wyposażyć ośrodki narciarskie i schroniska z największym ruchem turystycznym.

Na zdjęciu: Katarzyna Basiak-Gała, zastępca dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej w Plusie oraz Jan Krzysztof, naczelnik TOPR  

„Zaczynają się ferie i rzesze osób wyjeżdżają w góry. A wszystkim nam leży na sercu ich bezpieczeństwo. Dlatego staraliśmy się, żeby ten sprzęt znalazł się w posiadaniu ratowników jeszcze przed feriami” – mówi Alina Urban, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w Polkomtelu.

Sprzęt zwiększy szanse przeżycia przy zatrzymaniu akcji serca u turystów lub narciarzy.

Komplety zostaną rozmieszczone w schronisku w Morskim Oku, Dolinie Pięciu Stawów, na Hali Gąsienicowej, Kasprowym Wierchu oraz w ośrodkach narciarskich m.in. w Białce i Bukowinie Tatrzańskiej, Witowie, Małym Cichym, Szymoszkowej, Harendzie i na Nosalu.

„Dzięki naszej stałej współpracy mogę powiedzieć, że technicznie weszliśmy już w XXI wiek. Zyskają także turyści. Sprzęt medyczny w każdym ośrodku narciarskim i schronisku zapewni im poczucie komfortu i bezpieczeństwa” – cieszy się Jan Krzysztof, naczelnik TOPR.

zięki środkom pieniężnym pozyskanym od Fundacji Vodafone zyska także Tatrzański Park Narodowy, który będzie monitorował rozkład ruchu turystycznego w rejonie Kasprowego Wierchu.
Działania te mają bardzo istotne znaczenie w kontekście dwukrotnego zwiększenia przepustowości nowej kolei linowej a także w związku z wejściem Polski do układu z Schengen. Na wszystkich szlakach turystycznych zostaną zamontowane czujniki rejestrujące turystów przemieszczających się w obu kierunkach.

Informacja o natężeniu ruchu turystycznego będzie raz dziennie wysyłana za pośrednictwem sieci GSM do serwera. Dzięki tym informacjom łatwiej będzie można zarządzać ruchem turystycznym na terenie TPN, szczególnie w okresie aktywności dużych ssaków.

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    MEDIUM pisze: 2008-01-18 19:26
    Nie plus tylko Vodafone, a oni nie mają nawet 50% plusa, więc dlaczego plus się podszywa pod angielski Vodafone???? Idąc tropem tego rozumowania to Plus kupił w 2006 roku rafinerie MOżejki na litwie ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    skoczek pisze: 2008-01-18 19:36
    medium* A ty myślisz że vodafone to tak by dał jakiejś lokalnej organizacji z obcego kraju bez lobbyngu z Polski. Ciekawe tylko czy byli też na wręczeniu ci co na codzień wspierają gopr/topr z ramienia plusa czy też tylko "góra" przyjechała.
    0
  • Users Avatars Mini
    IaRiCon pisze: 2008-01-20 02:04
    medium * A nie przyszło Ci do głowy, że to Vodafone rozpoczyna kampanię uświadamiania swojej marki w Polsce?
    0
  • Users Avatars Mini
    MEDIUM pisze: 2008-01-20 18:03
    zdaję sobie sprwe że to początek długiej kampani rebrandingu sieci. nie spodobał mi sie tylko tytuł newsa (że to zasługa plusa) jest to incjatywa vodafone majaca na celu budowanie marki własnej na naszym rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2008-01-21 17:27
    Wielkie brawa dla fundacji Vodafone. Defibrylatory (AED) to bardzo drogi sprzęt, a bardzo często ratuje życie. W Polsce to nowość, ale za granicą nie wyobrażają sobie żadnych akcji ratowniczych bez AED, jeżeli osoby są nieprzytomne i nie oddychają.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: