Z badania TNS Interbus*, zrealizowanego w listopadzie 2004 r. przez TNS OBOP wynika, że w ciągu ostatniego miesiąca 69,2% Internautów (ok. 5 140 tys. osób) korzystało z komunikatorów. Zdecydowanie największą popularnością cieszy się komunikator Gadu - Gadu z którego w tym okresie korzystało 61,4% Internautów.
Na drugim miejscu plasuje się komunikator Tlen (O2), wymieniany przez 17,3% Internautów. Trzecim najpopularniejszym jest Onet Komunikator, z którego korzystało w ciągu ostatniego miesiąca 10,8% Internautów.
Wśród Internautów w wieku 15 - 19 lat odsetek osób, które przyznają, że korzystały z komunikatorów w ciągu ostatniego miesiąca wyniósł 78%. W grupie starszych Internautów, w wieku 40 - 49 lat, odsetek osób wyniósł natomiast 57,1%.
"Komunikatory internetowe są bardzo dobrym nośnikiem kampanii reklamowych szczególnie tych skierowanych do osób w wieku 15 - 29 lat, które znacząco częściej niż pozostałe grupy wiekowe korzystają z tego typu formy komunikacji" - powiedział Michał Jędrusiak, Market Researcher z działu Telecoms w TNS OBOP
Za pomocą Gadu - Gadu komunikowało się 74,8% Internautów w wieku 15 - 19 lat i 48,5% w wieku 40 - 49 lat. W ciągu ostatniego miesiąca komunikator Tlen cieszył się natomiast zainteresowaniem 25,6% Internautów w wieku 20 - 29 lat i 13,4% w wieku 40 - 49 lat.
Wykres Korzystanie z komunikatorów w ciągu ostatniego miesiąca.
Podstawa: Internauci. Podział według wieku
Dane rolowane 3-miesięcznie.
Słowniczek pojęć:
Internauta: osoba, która przynajmniej raz w miesiącu korzysta z Internetu. Przyjęta definicja jest definicją międzynarodową, która po raz pierwszy została opisana przez Internet Advertising Bureau (USA).
*Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Interbus realizowanego co miesiąc przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia.TNS uruchamiając badanie TNS Interbus zdecydował się na ciągły monitoring rynku informatycznego. Badany zakres zjawisk obejmuje: dostęp do Internetu, znajomość poszczególnych portali i serwisów internetowych oraz korzystanie z serwisów internetowych. Odpowiednio do potrzeb klientów poszczególne bloki mogą zostać rozszerzone o inne zagadnienia.