W ciągu pierwszych siedmiu tygodni od wprowadzenia na rynek w Europie Zachodniej sprzedaż Samsunga Galaxy A56 wzrosła o 12% w porównaniu z poprzednią generacją Galaxy A55. Ogólna sprzedaż smartfonów Samsunga spadła w tym samym okresie o 11%, podczas gdy całkowita sprzedaż w Europie Zachodniej spadła tylko o 2%. W przypadku Galaxy A55 w zeszłym roku sprzedaż spadła o 22% w porównaniu z modelem A54, podczas gdy całkowita sprzedaż Samsunga wzrosła o 8%.
Jan Stryjak, zastępca dyrektora, powiedział: „Galaxy A56, wraz z modelami A36 i A26, jest pierwszym smartfonem Samsunga z serii A wyposażonym w Galaxy AI. Samsung wprowadza więcej funkcji AI do segmentu średniej klasy, co wydaje się trafiać w gusta konsumentów. Chociaż ogólna sprzedaż smartfonów Samsunga spadła, model A56 radzi sobie lepiej niż A55 w zeszłym roku. Jednak konkurencja w tym segmencie jest zacięta, a takie modele jak Google Pixel 9a i HONOR 400 oferują prawdopodobnie bardziej kompletne doświadczenie AI w podobnej lub nawet niższej cenie”.