Gartner i Ericsson w Warszawie

Newsy
Opinie: 3

Ericsson zaprosił do Polski głównego analityka w firmie Gartner zajmującego się rynkiem usług bezprzewodowych. Jason Chapman przedstawił dziś w Warszawie analizę obecnej sytuacji na rynku usług trzeciej generacji w Europie, w tym w Polsce. Gartner przewiduje, że do końca 2004 roku sieć WCDMA na świecie będzie obsługiwała 11 milionów abonentów.  Według danych GSM Suppliers Association  w sierpniu br. działało na świecie 43 sieci WCDMA.

Jednym ze światowych pionierów UMTS jest Hutchison, który ma już 3.2 mln klientów tej technologii. Komercyjna oferta UMTS tej sieci znacznie rózniła się od wcześniejszych zapowiedzi. Hutchinson zapowiadał skierowanie swoich propozycji UMTS głównie do klientów biznesowych, bez subsydiowania terminali, z naciskiem na zaawansowane usługi transmisji danych i wideo rozmów. W praktyce subsydiowanie jest obecnie, sieć 3 kieruje swoją ofertę głównie do ludzi młodych i kusi ich przede wszystkim tanimi i dużymi pakietami połączeń głosowych. Na początku sieć 3 musiała się także borykać z dużymi problemami technicznymi oraz brakiem odpowiednich słuchawek. Gartner przewiduje, że taka strategia może zagrażać opłacalności dużych inwestycji w 3G.

Operatorzy już obecni na europejskim rynku np. Vodafone i Orange wprowadzają UMTS na zasadzie ewolucji. Usługi znane z sieci 2.5G (Orange World oraz Vodafone Live!) będą po prostu oferowane z lepszą jakością i większą prędkością.

W Polsce problemem rozwoju technologii UMTS na rynku masowym może być zasobność portfeli klientów oraz bardzo nikła popularność transmisji danych, nawet wśród klientów biznesowych. Klienci nie chcą nowych usług, a ich wymagania co do terminali są według Gartnera bardzo przyziemne - obsługa wiadomości tekstowych, dobra bateria oraz ulubiona marka. Według Jacka Kalinowskiego z Idei, który był obecny na konferencji, takie wyniki badań zaprzeczają analizom prowadzonym przez PTK Centertel. Według nich, Polacy bardzo chcą mieć telefon z kolorowym wyświetlaczem i kamerą cyfrową.

Cechy ważne podczas podejmowania decyzji o zakupie telefonu komórkowego przez Polaków

Do czego Polacy używają telefonu komórkowego

Według firmy Gartner, Ericsson  posiada  34% udziału w rynku WCDMA na świecie. Szwedzki producent podpisał 46 komercyjnych kontraktów UMTS. Polscy inżynierowie z Ericssona wzięli udział w 18 testowych i komercyjnych wdrożeniach sieci UMTS, realizowanych globalnie przez firmę Ericsson.

Udziały dostawców infrastruktury

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: