Gartner o mobilnej telewizji

Newsy
Żródło: Gartner
Opinie: 1

Gartner przedstawił swoje prognozy, co do liczby klientów mobilnej telewizji.

Użytkownicy Mobile TV na świecie (tys.)

  2006 2007 2010
Użytkownicy streaming w sieci komórkowej oraz użytkownicy Multimedia Broadcast and Multicast Service (MBMS) 10,942.00 37,767.70 356,058.70
Użytkownicy technologii broadcasting 5,972.50 21,872.30 132,692.80
Suma 16,914.50 59,640.00 488,751.50

Rynek mobilnej telewizji będzie podzielony między technologie streamingowe oraz broadcast. Gertner przewiduje, że tylko 30% klientów mobilnej telewizji aktywnie będzie chciało otrzymać tę usługę od operatora, reszta dostanie ją w swoich standardowych pakietach. Firma analityczna sądzi, że na początku przychody z usług telewizyjnych mogą nie satysfakcjonować operatorów, ale w długiej perspektywie będzie to bardzo ważny strumień wpływający pozytywnie na poziom wskaźnika ARPU. Przychody z "TV services over cellular" wzrosną ze 100 mln $ w 2006 do 15 mld $ w 2010 r. Przychody z broadcast TV urosną w tym samym okresie z 200 mln $ do 10.8 mld $.

Operatorzy powinni:

  • zadbać o bardzo wysoką jakość usługi - konieczność przy pobieraniu stosunkowo wysokich opłat

  • nie liczyć na reklamodawców, którzy mogliby obniżyć koszty usługi dla końcowego użytkownika (zbyt mała baza kliencka na początku)

  • zapewnić personalizowany content telewizyjny typu  YouTube.

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: