Gartner przedstawił swoje prognozy, co do liczby klientów mobilnej telewizji.
Użytkownicy Mobile TV na świecie (tys.)
2006 | 2007 | 2010 | |
Użytkownicy streaming w sieci komórkowej oraz użytkownicy Multimedia Broadcast and Multicast Service (MBMS) | 10,942.00 | 37,767.70 | 356,058.70 |
Użytkownicy technologii broadcasting | 5,972.50 | 21,872.30 | 132,692.80 |
Suma | 16,914.50 | 59,640.00 | 488,751.50 |
Rynek mobilnej telewizji będzie podzielony między technologie streamingowe oraz broadcast. Gertner przewiduje, że tylko 30% klientów mobilnej telewizji aktywnie będzie chciało otrzymać tę usługę od operatora, reszta dostanie ją w swoich standardowych pakietach. Firma analityczna sądzi, że na początku przychody z usług telewizyjnych mogą nie satysfakcjonować operatorów, ale w długiej perspektywie będzie to bardzo ważny strumień wpływający pozytywnie na poziom wskaźnika ARPU. Przychody z "TV services over cellular" wzrosną ze 100 mln $ w 2006 do 15 mld $ w 2010 r. Przychody z broadcast TV urosną w tym samym okresie z 200 mln $ do 10.8 mld $.
Operatorzy powinni:
zadbać o bardzo wysoką jakość usługi - konieczność przy pobieraniu stosunkowo wysokich opłat
nie liczyć na reklamodawców, którzy mogliby obniżyć koszty usługi dla końcowego użytkownika (zbyt mała baza kliencka na początku)
zapewnić personalizowany content telewizyjny typu YouTube.