Gartner zaleca operatorom komórkowym zmianę swoich strategii w stronę rozwoju usług szerokopasmowego dostępu do Internetu i technologii Internet Protocol (IP). Operatorzy powinni także świadczyć pełen pakiet usług - także tych świadczonych dotychczas przez koncerny medialne. Gartner przewiduje, że wzrost przychodów z usług telekomunikacyjnych będzie spadał i osiągnie poziom zaledwie 1.7% w 2010 r. Gartner sądzi, że przychody wzrosną z 1.3 biliona dolarów w 2006 r. do 1.5 biliona dolarów w 2010 r. Operatorzy będą inwestować na innych rynkach, aby zniwelować spadek przychodów z tradycyjnych usług. Przykładami tego typu działań są:
Telecom Italia - transformacja w koncern medialny, umowy z Fox, MGM i Sony na dystrybucję ich contentu
BT Global Services - umowa z HP na wspólne oferowanie usług IT
SK Telecom - przejęcie wytwórni płytowej YBM Seoul Records
Gartner ostrzega jednak, że wejście na nowe rynki jest obarczone ryzykiem. Operatorzy słabo znają swoich klientów i nie znają nowych rynków, na których mają operować. Według Gartnera, nie wystarczy zatrudnić specjalistów z mediów lub firm IT. Dywersyfikacja działalności może także spowodować utratę wyraźnych celów, takich jak utrzymanie klienta i obniżka kosztów. Firmy powinny mieć także gotowe scenariusze wyjścia z nowych rodzajów działalności, co jest jednym z elementów zarządzania ryzykiem.