Gartner podał, że w I kw. 2016 r. producenci na świecie sprzedali 349 mln smartfonów. Oznacza to wzrost o 3.9% w porównaniu do I kw. 2015 r. Smartfony stanowiły 78% całości sprzedaży telefonów komórkowych.
W TOP5 są już trzy chińskie marki: Huawei, Oppo i Xiaomi. W sumie mają 17 procent rynku.
Apple zanotował po raz pierwszy dwucyfrowy spadek sprzedaży (o 14%).
Z listy TOP5 wypadło Lenovo, którego sprzedaż smartfonów spadła globalnie o 33% globalnie oraz o 75% w Chinach.
Globalna sprzedaż smartfonów do klientów końcowych 1Q16 (tys. sztuk)
Company | 1Q16 Units | 1Q16 Market Share (%) | 1Q15 Units | 1Q15 Market Share (%) |
Samsung | 81,186.9 | 23.2 | 81,122.8 | 24.1 |
Apple | 51,629.5 | 14.8 | 60,177.2 | 17.9 |
Huawei | 28,861.0 | 8.3 | 18,111.1 | 5.4 |
Oppo | 16,112.6 | 4.6 | 6,585.1 | 2.0 |
Xiaomi | 15,048.0 | 4.3 | 14,740.2 | 4.4 |
Others | 156,413.4 | 44.8 | 155,561.4 | 46.3 |
Total | 349,251.4 | 100.0 | 336,297.8 | 100.0 |
Wśród systemów operacyjnych prym wiedzie Android z udziałem na poziomie 84%. Poza Androidem liczy się już tylko iOS, którego udział systematycznie spada.
Globalna sprzedaż smartfonów do klientów końcowych z podziałem na systemy operacyjne 1Q16 (tys. sztuk)
Operating System | 1Q16 Units |
1Q16 Market Share (%) | 1Q15 Units | 1Q15 Market Share (%) |
Android | 293,771.2 | 84.1 | 264,941.9 | 78.8 |
iOS | 51,629.5 | 14.8 | 60,177.2 | 17.9 |
Windows | 2,399.7 | 0.7 | 8,270.8 | 2.5 |
Blackberry | 659.9 | 0.2 | 1,325.4 | 0.4 |
Others | 791.1 | 0.2 | 1,582.5 | 0.5 |
Total | 349,251.4 | 100.0 | 336,297.8 | 100.0 |