Gartner podał dane dotyczące sprzedaży smartfonów w II kw. 2016 r. Sprzedaż tych urządzeń osiągnęła poziom 344 mln sztuk, co oznacza wzrost o 4.3% w porównaniu rok do roku.
Sprzedaż smartfonów w II kw. 2016 r. do użytkowników końcowych (w tys. sztuk)
Company |
2Q16 Units |
2Q16 Market Share (%) |
2Q15 Units |
2Q15 Market Share (%) |
Samsung |
76,743.5 |
22.3 |
72,072.5 |
21.8 |
Apple |
44,395.0 |
12.9 |
48,085.5 |
14.6 |
Huawei |
30,670.7 |
8.9 |
26,454.4 |
8.0 |
Oppo |
18,489.6 |
5.4 |
8,073.8 |
2.4 |
Xiaomi |
15,530.7 |
4.5 |
15,464.5 |
4.7 |
Others |
158,530.3 |
46.0 |
160,162.1 |
48.5 |
Total |
344,359.7 |
100.0 |
330,312.9 |
100.0 |
Wzrost sprzedaży Samsunga to głównie zaleta udanej serii A i J. W przypadku Apple znacznie spadła sprzedaż w Ameryce Północnej i w Zachodniej Europie, ale najbardziej w Chinach i w regionie Azji i Pacyfiku. Najwieksze wzrosty w II kw. zanotowała firma Oppo.
W przypadku systemów operacyjnych udział Androida wzrósł już do 86.2%.
Sprzedaż smartfonów w II kw. 2016 r. do użytkowników końcowych z podziałem na systemy opracyjne (w tys. sztuk)
Operating System |
2Q16 Units |
2Q16 Market Share (%) |
2Q15 Units |
2Q15 Market Share (%) |
Android |
296,912.8 |
86.2 |
271,647.0 |
82.2 |
iOS |
44,395.0 |
12.9 |
48,085.5 |
14.6 |
Windows |
1,971.0 |
0.6 |
8,198.2 |
2.5 |
Blackberry |
400.4 |
0.1 |
1,153.2 |
0.3 |
Others |
680.6 |
0.2 |
1,229.0 |
0.4 |
Total |
344,359.7 |
100.0 |
330,312.9 |
100.0 |