Canal+ ma w Polsce około 2,7 mln abonentów - będzie walczyć o Ekstraklasę z Viaplay

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 0
Canal+ szykuje się do walki o Ekstraklasę

Puls Biznesu podał, że w przyszłym tygodniu do operatorów telewizyjnych i streamingowych mają trafić zaproszenia do składania ofert w przetargu na prawa do transmisji piłkarskiej Ekstraklasy w latach 2023-27 r.

Oczywiście weźmiemy udział w przetargu na prawa do transmisji Ekstraklasy. Pokazujemy ją od 27 lat, przyczyniliśmy się do jej rozwoju i zamierzamy to kontynuować. Konkurencja o prawa jest być może silniejsza niż wcześniej, ale uważamy, że oferujemy najbardziej atrakcyjny z punktu widzenia kibiców model pokazywania meczów – w telewizji oraz przez internet. Nie będziemy szaleli z ceną, policzyliśmy jednak, o ile więcej niż wcześniej możemy płacić, by było to racjonalne z punktu widzenia finansów spółki - mówi w Pulsie Biznesu Edyta Sadowska, prezes Canal+ Polska.                                                                                

Canal+ ma w Polsce ok. 2,7 mln abonentów. Stałym punktem jego programu od 1995 r. są rozgrywki Ekstraklasy, za której pokazywanie płaci teraz ok. 200 mln zł za sezon. Wkrótce cena może wzrosnąć, bo w nowym przetargu może powalczyć Viaplay - analitycy nie są jednak tego pewni.

Czysto internetowe transmisje sportu wyglądają dobrze w teorii, ale nie w praktyce. Z perspektywy dużych miast dostęp do szerokopasmowego internetu jest może czymś oczywistym, ale Polska to nie tylko największe miasta. Infrastruktura szerokopasmowa jeszcze przez dobrych kilka lat – przynajmniej do szerszego wejścia technologii 5G – nie będzie pozwalać na powszechne transmisje w wysokiej jakości bez buforowania, a problemy techniczne przy oglądaniu meczów na żywo nie są czymś, co kibice mogą zaakceptować. Z najnowszych i najbardziej rozbudowanych badań widzów Ekstraklasy, które właśnie zakończyliśmy, jednoznacznie wynika, że wysoka jakość obrazu, duży ekran, stabilność transmisji i brak opóźnień są absolutnie kluczowe. Właśnie dlatego kibice chcą oglądać futbol w telewizji – przekonuje Sadowska.

Canal+ w ostatnich latach stracił kilka kontraktów na transmisje sportowe. Poza utratą pokazywanych od ponad dwóch dekad rozgrywek Premier League dotkliwa była przegrana z Polsatem w przetargu na pokazywanie piłkarskiej Ligi Mistrzów w 2018 r.

Canal+ Polska w 2020 r. (ostatnie dostępne dane) miał 2,48 mld zł skonsolidowanych przychodów i 178 mln zł zysku netto. 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: