Polacy do surfowania w internecie częściej wykorzystują smartfony niż tablety Apple.
W ciągu ostatnich czterech lat udział iPad’ów w sieci spadł niemal trzykrotnie, dwukrotnie wzrósł udział iPhone’ów.
Gemius przeanalizował odsetek odsłon wykonywanych przez polskich internautów na urządzeniach mobilnych Apple iPhone i Apple iPad. W analizie uwzględniono okres od stycznia 2013 roku do lipca 2016 roku.
W ciągu ostatnich lat użytkownicy urządzeń Apple wykonywali około jedną piątą rocznych odsłon w polskim internecie. Odsetek ten najwyższy był w 2014 roku ─ rocznie średnio 23,6 proc. dla obu urządzeń ─ i stopniowo malał z każdym rokiem, by osiągnąć średnio 20,8 proc. dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku.
Jak pokazują dane Gemiusa, w ostatnich latach widoczny jest trend spadkowy dla odsłon generowanych z iPad’ów ─ internauci sięgają po nie rzadziej niż trzy lata temu. Od 2013 do 2015 roku średni roczny odsetek odsłon wykonywany na tych urządzeniach stracił blisko 6,5 punktu procentowego ─ z 15,6 proc. w 2013 roku do 9,1 proc. w 2015 roku. Średni odsetek odsłon wykonywanych na iPad’ach w trakcie pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 6,6 proc.
Równocześnie dane Gemiusa pokazują, że przybywa odsłon wykonywanych za pośrednictwem iPhon’ów. Na przestrzeni ostatnich czterech lat wskaźnik ten zyskał blisko 6 punktów procentowych ─ od 7,8 proc. dla średniej odsłon wykonanych w 2013 roku do 13 proc. w 2015 roku. Średni odsetek odsłon mobilnych na iPhone’ach dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 14,2 proc.
W analizie uwzględniono ruch na krajowych stronach WWW wykonywany za pomocą urządzeń mobilnych marki Apple ─ iPhone i iPad.