Mobilny internet w Polsce głównie z urządzeń Samsunga, Apple, Sony i Nokii

Newsy
Opinie: 1

Gemius sprawdził z urządzeń mobilnych jakich producentów polscy internauci najchętniej łączą się z siecią i jak to było przed rokiem.

Jak pokazuje grudniowy pomiar ruchu na stronach www, prowadzony przez Gemius, różnica w udziale w ruchu internetowym między Apple i Samsungiem wynosi 2 punkty procentowe. Łącznie z urządzeń tych dwóch czołowych producentów urządzeń mobilnych pochodzi 60 proc. odsłon w polskiej sieci (31 proc. Apple i 29 proc. Samsung). W porównaniu do grudnia 2012 roku pozycja obu zmieniła się o jedną dziesiątą – tyle zyskał Samsung (z 27 proc. do 29 proc.), a Apple stracił (spadek z 35 proc. do 31 proc.).

Na trzecim miejscu pod względem udziału w ruchu internetowym jest Sony (ponad 11 proc. odsłon w sieci pochodzi z urządzeń tego producenta). Jednakże, jak pokazują dane, internauci rzadziej wykorzystują urządzenia mobilne tej firmy do przeglądania stron www (udział w ruchu internetowym spadł o jedną dziesiątą). Spadek odnotowała także Nokia (13 proc. do 10 proc.).

Natomiast producenci, których tablety i smartfony zyskują na popularności to LG (5 proc. ruchu w sieci), Asus (2 proc.), Alcatel (1 proc.), Prestigio (1 proc.), Lenovo i Huawei (poniżej 1 proc.) oraz Acer i ZTE (poniżej 0,5 proc.).

Dane pokazują, że internauci łączą się z siecią także za pomocą urządzeń mobilnych polskiego producenta, firmy GoClever. Pochodzi z nich 0,2 proc. ruchu na stronach www (rok temu było to 0,03 proc.).

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Michał84 pisze: 2014-11-24 11:39
    Coraz więcej ludzi korzysta z mobilnych urządzeń, ja też najczęściej tak przeglądam strony i nie lubię, jak strona mobilna jest źle przygotowana. Ostatnio postanowiłem swoją dostosować do wersji na urządzenia, jednak poddałem się i zleciłem to firmie http://dual-system.pl/ bo chyba jednak powinien się tym zająć profesjonalista.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: