"Łączymy ludzi w Europie!” - globalna kampania T-Mobile

Newsy
Opinie: 5
Łączymy ludzi w Europie!

"Łączymy ludzi w Europie!” - to motto kampanii medialnej Deutsche Telekom, która rusza w dwunastu krajach europejskich. Będzie ona wspierać strategię Grupy, której celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy usług telekomunikacyjnych w Europie. Plany względem swojej nowej europejskiej sieci, Deutsche Telekom ogłosił na początku marca podczas tegorocznych targów telekomunikacyjnych Mobile World Congress w Barcelonie.

„Do 2018 roku chcemy stać się wiodącym europejskim dostawcą usług telekomunikacyjnych. Dlatego inwestujemy w nowoczesne technologie sieciowe i infrastrukturę transgraniczną. Razem z pozostałymi operatorami w Grupie DT (NatCos) dążymy do tego, aby oferować klientom najlepszą jakość sieci, najlepsze produkty i usługi, oraz jak najefektywniej wykorzystywać biznesowe synergie” — mówi Claudia Nemat, członek zarządu Deutsche Telekom odpowiedzialna za zarządzanie europejskimi spółkami oraz technologię. „Do 2018 roku Grupa zamierza zainwestować ponad sześć miliardów euro w rozwój swoich europejskich sieci, zakończyć migrację łączy klientów na model all-IP, a także wprowadzić do swojej oferty jeszcze więcej dostępnych transgranicznie produktów opartych na chmurze” – dodaje Nemat.

W międzynarodowej kampanii medialnej Deutsche Telekom połączy także komunikację na poszczególnych rynkach. Jej przekaz jest jasny: „Łączymy ludzi w Europie!” Centralnym elementem komunikacji jest litera „T”, która stanowi symbol kontaktu między krajami. „Chcemy, by nasza akcja zwiększyła świadomość faktu, że kraje europejskie stają się sobie coraz bliższe oraz, że Deutsche Telekom poprzez swoje supernowoczesne technologie łączy ludzi i rynki ponad granicami” — mówi Hans-Christian Schwingen, dyrektor ds. strategii marki oraz komunikacji marketingowej w Deutsche Telekom.

Główny motyw kampanii to: popularne i ciekawe miejsca z każdego kraju, w którym działa Telekom, symbolizują zjednoczoną Europę. Elementem zmieniającym się w zależności od kraju są mosty, które łączą Europę, wspierane przez literę „T” w barwach telekomu. Dla przykładu, w jednej z adaptacji reklamy most zbliży do siebie Zamek na Hradczanach, krakowskie Sukiennice, Plac Bohaterów w Budapeszcie, Bramę Brandenburską w Berlinie oraz Amfiteatr w Puli (Chorwacja). Wykorzystane zostaną: Most Karola w Pradze, most Europabrücke w Austrii (Brenner Pass), Most Łańcuchowy w Budapeszcie, „Niebieski Cud” w Dreźnie i Nowy Most w Bratysławie. W polskiej wersji komunikacji elementem łączącym poszczególne budowle będzie natomiast warszawski most Świętokrzyski. Tą samą logiką kieruje się reklama telewizyjna - animacja komputerowa ukazuje zbliżające się do siebie słynne budowle i zabytki W efekcie na ekranie pojawia się pełna mapa Europy, którą po raz kolejny wspiera litera „T” w kolorze magenty. Zmierzająca na spotkanie para bohaterów z różnych zakątków Europy symbolizuje łatwość łączenia się ponad granicami dzięki najdoskonalszej technologii dostarczanej przez operatora.

Kampania wystartowała 7 maja 2015 r. w Niemczech, a kilka dni później w Macedonii i Czarnogórze. W Polsce rozpocznie się 15 czerwca, i także w tym miesiącu będzie miała swój początek w pozostałych europejskich krajach, w których obecna jest Spółka DT (tj. w Czechach, na Węgrzech, w Chorwacji, Holandii, Austrii, na Słowacji, w Rumunii i Albanii). „W uzupełnieniu do motywu przewodniego, kampania tworzy również wartość dodaną dzięki komunikacji skierowanej do konkretnego kraju” — dodaje Hans-Christian Schwingen. Obok głównej tematyki akcja zwróci również uwagę na inne aspekty, takie jak możliwość korzystania z Internetu w roamingu dzięki usłudze Travel & Surf.

Kampania „Łączymy ludzi w Europie” wystartuje we wszystkich krajach z 40-sekundowym spotem w stacjach telewizyjnych o szerokim zasięgu oraz z wielkoformatowymi reklamami zewnętrznymi. Obecna będzie równolegle w Internecie oraz w prasie, jak również w mediach społecznościowych. Kompleksowe działania komunikacyjne uzupełnia dedykowany serwis www.telekom.com/europe w którym umieszczone są wszystkie istotne informacje dotyczące strategii Deutsche Telekom dla Europy.

W polskiej adaptacji zobaczymy warszawski most Świętokrzyski, który to zbliży do siebie m.in. Zamek na Hradczanach, krakowskie Sukiennice, Plac Bohaterów w Budapeszcie, Bramę Brandenburską w Berlinie oraz chorwacki Amfiteatr w Puli.

Film reklamowy zobaczymy w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz kinach w całej Polsce. Aktywności te wesprą działania w prasie (dzienniki, tygodniki opinii, magazyny) oraz nośniki OOH: wielkoformatowe reklamy winylowe w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu, oraz backlighty w największych miastach i na lotnisku w Warszawie. Kampania prowadzona będzie również w Internecie (video i richmedia) oraz w mediach społecznościowych.

Za adaptację globalnej kampanii w polskich mediach odpowiadają agencje DDB & Tribal (działania ATL) oraz Next (Internet). Media zaplanował dom mediowy Starcom.

Komunikację uzupełnia dedykowana strona http://www.t-mobile.pl/europa

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Jarecki pisze: 2015-06-10 13:37
    Może na początek wystraczyłoby łączenie w Polsce ...
    0
  • Users Avatars Mini
    rob pisze: 2015-06-10 14:03
    No z tym laczeniem w polsce to fakt,po calej tej modernizacji to zrezygnowalem z t-mobile i orange....bo jakas nie dzialajaca hybryda wyszla....a mialo byc tak rozowo i pomaranczowo....
    -3
  • Users Avatars Mini
    aaa pisze: 2015-06-11 21:24
    Zwalniamy pracowników w Europie ...
    0
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2015-06-12 00:53
    T-Mobile w Polsce nie ma żadnej strategii. Byle by koło sie kręciło dalej - nie wypuszczają ani chociaż 1x rocznie dobrej, ultra-atrakcyjnej oferty...
    0
  • Users Avatars Mini
    mariusz.szewczak pisze: 2015-06-15 11:13
    Na reklamach prasowych mamy most Świętokrzyski, ale już na reklamie telewizyjnej jakieś zagraniczne dzieło architektury. Szkoda…
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: