Gartner przewiduje, że w tym roku sprzedaż telefonów komórkowych wyniesie 810 mln sztuk. W III kw. sprzedaż telefonów wzrosła o 22%. Producenci sprzedali 205.4 mln sztuk aparatów. Największy sukces w tym kwartale odniosła Motorola, która najbardziej zwiększyła swój udział w rynku. Wielkim przebojem jest Motorola RAZR, której amerykański producent sprzedał przez trzy miesiące aż 12 mln sztuk.
Światowa sprzedaż telefonów komórkowych dla klientów końcowych 3Q05 (tysiące sztuk)
Producent | 3Q05 Sprzedaż | 3Q05 Udział w rynku (%) | 3Q04 Sprzedaż | 3Q04 Udział w rynku (%) |
Nokia | 66,953.7 | 32.6 | 52,217.2 | 31.0 |
Motorola | 38,500.2 | 18.7 | 22,643.0 | 13.5 |
Samsung | 25,674.4 | 12.5 | 23,011.2 | 13.7 |
Sony Ericsson | 13,750.1 | 6.7 | 10,703.2 | 6.4 |
LG | 13,389.5 | 6.5 | 11,231.8 | 6.7 |
Siemens | 9,517.7 | 4.6 | 12,758.2 | 7.6 |
Inni | 37,584.6 | 18.4 | 35,726.7 | 21.1 |
Całość | 205,370.2 | 100.0 | 168,291.3 | 100.0 |
Źródło: Gartner Dataquest (listopad 2005)
W Europie Zachodniej producenci sprzedali prawie 40 mln sztuk telefonów, głównie na rynku wymiany aparatów. W regionie Europa Wschodnia, Środkowy Wschód i Afryka sprzedaż osiagnęła 39.7 mln sztuk, czyli zanotowała wzrost aż o 40% w porównaniu rok do roku. Najważniejszymi rynkami w tym regionie była Rosja, Ukraina, Polska, RPA, Nigeria oraz Turcja.