Rynek inteligentnych głośników: Google i Amazon sprzedają najwięcej, a najwięcej zarabia Apple

Newsy
Opinie: 0

Strategy Analytics podało dane dotyczące rynku inteligentnych głośników w II kw. 2018 r.

Aktualnym liderem tego rynku jest głośnik Google Home Mini z udziałem ilościowym na poziomie 20%.

Piątą pozycję zajmuje zwykły Google Home.

Na liście TOP5 znajdują się także dwa głośniki Amazonu.

Najciekawszą informacją z raportu Strategy Analytics jest jednak to, że głośnik Apple HomePod, choć nie jest w TOP5 sprzedaży, to jest numerem jeden pod względem przychodów. Ma 16% całego rynku wartościowo, a tylko 6% ilościowo. Oznacza to, że Apple kolejny raz ogrywa swoich głównych konkurentów.

Tanie głośniki Google Home Mini i Amazon Echo Dot mają w sumie ilościowo aż 38% całego rynku, ale jednocześnie tylko 17% jego wartości.

W sumie w II kw. 2018 r. na świecie sprzedano tylko 11.7 inteligentnych głośników.

Apple jest także liderem rynku najdroższych głośników kosztujących ponad 200 dolarów. Ma 70% udziałów w tym segmencie premium, który aktualnie bardzo szybko rośnie.

Strategy Analytics przewiduje, że już niedługo na rynek inteligentnych głośników poważniej wejdą tacy gracze, jak Samsung i Bose.

Światowa sprzedaż inteligentnych głośników z podziałem na modele Q2 2018

Global Smart Speaker Shipments by Model (Millions of Units) Q2 '18 % Share
1. Google Home Mini 2.3 20%
2. Amazon Echo Dot 2.2 18%
3. Amazon Echo 1.4 12%
4. Alibaba Tmall Genie 0.8 7%
5. Google Home 0.8 7%
Rest of Total Market 4.3 36%
Total 11.7 100%

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: