Strategy Analytics podało dane dotyczące rynku inteligentnych głośników w II kw. 2018 r.
Aktualnym liderem tego rynku jest głośnik Google Home Mini z udziałem ilościowym na poziomie 20%.
Piątą pozycję zajmuje zwykły Google Home.
Na liście TOP5 znajdują się także dwa głośniki Amazonu.
Najciekawszą informacją z raportu Strategy Analytics jest jednak to, że głośnik Apple HomePod, choć nie jest w TOP5 sprzedaży, to jest numerem jeden pod względem przychodów. Ma 16% całego rynku wartościowo, a tylko 6% ilościowo. Oznacza to, że Apple kolejny raz ogrywa swoich głównych konkurentów.
Tanie głośniki Google Home Mini i Amazon Echo Dot mają w sumie ilościowo aż 38% całego rynku, ale jednocześnie tylko 17% jego wartości.
W sumie w II kw. 2018 r. na świecie sprzedano tylko 11.7 inteligentnych głośników.
Apple jest także liderem rynku najdroższych głośników kosztujących ponad 200 dolarów. Ma 70% udziałów w tym segmencie premium, który aktualnie bardzo szybko rośnie.
Strategy Analytics przewiduje, że już niedługo na rynek inteligentnych głośników poważniej wejdą tacy gracze, jak Samsung i Bose.
Światowa sprzedaż inteligentnych głośników z podziałem na modele Q2 2018
Global Smart Speaker Shipments by Model (Millions of Units) | Q2 '18 | % Share |
1. Google Home Mini | 2.3 | 20% |
2. Amazon Echo Dot | 2.2 | 18% |
3. Amazon Echo | 1.4 | 12% |
4. Alibaba Tmall Genie | 0.8 | 7% |
5. Google Home | 0.8 | 7% |
Rest of Total Market | 4.3 | 36% |
Total | 11.7 | 100% |