Firma GN Mobile zanotowała znaczący wzrost popytu na produkty Bluetooth, zarówno własnej marki – Jabra, jak i te dostarczane w kanale OEM. Firma GN Mobile postawiła na rozwój sieci dystrybucyjnej produktów Jabry oraz zdecydowała się otworzyć kolejne biura regionalne.
Według IMS Research, GN Mobile jest największym producentem słuchawek Bluetooth do telefonów komórkowych i posiada około 35 % udziału w światowym rynku słuchawek Bluetooth (dane za rok 2004).
Sieć dystrybucyjna Jabry pokrywa obecnie 56 krajów (w porównaniu z 15 dwa lata temu). Dzięki tak szerokiej obecności produkty marki Jabra dostępne są w ponad 80,000 punktach sprzedaży na całym świecie.
“W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) znacząco rozbudowaliśmy siatkę dystrybutorów , która obecnie obejmuje 38 krajów, podczas gdy w roku 2002 byliśmy obecni tylko w 12 ,” powiedział George Tennet, wice prezes GN Mobile EMEA “Wzrost sprzedaży słuchawek Bluetooth w regionie EMEA podyktowany jest dojrzałością rynku, różnorodnością dostępnych produktów, a także zaostrzeniem przepisów prawa drogowego dotyczących zakazu prowadzenia samochodu i rozmawiania przez telefon komórkowy”
Sukces rynkowy pozwolił firmie na dalszych rozwój. W regionie EMEA, GN Mobile zwiększył zatrudnienie w centrum R&D oraz dziale marketingu i sprzedaży. Ponadto zostały otwarte regionalne biura w Hiszpanii, Włoszech, Holandii i Rosji. W krajach Azji i Pacyfiku sieć dystrybucyjna została powiększona o 11 państw, a centrala regionalna została powołana w Hong Kongu. Biuro regionalne dla obu Ameryk znajduje się w Chicago, a cały ten region zanotował w ciągu ostatniego półrocza 300% wzrostu sprzedaży. Jest to podyktowane znaczącym wzrostem popytu na produkty Bluetooth w USA.
Rynek słuchawek Bluetooth jest stymulowany przez zjawisko mobilnej konwergencji, rozwoju wzornictwa i odpowiedniej segmentacji produktów Według szacunków GN Mobile światowy rynek słuchawek Bluetooth osiągnie w 2005 roku poziom 30 milionów sztuk, czyli dwa razy tyle, co w roku 2004 i sześć razy tyle, co w roku 2003. Wzrost rynku słuchawek Bluetooth w kolejnych latach będzie możliwy dzięki zwiększeniu sprzedaży telefonów komórkowych z technologią Bluetooth, przenośnych konsol do gier oraz odtwarzaczy MP3.