Sponsorowanie przez firmę Nokia snowboardu wkroczyło na nowy etap rozwoju poprzez wprowadzenie gry poświęconej snowboardowi, którą specjalnie zoptymalizowano pod kątem wymagań systemu operacyjnego EPOC i nowego, w pełni kolorowego ekranu telefonu Nokia 9210 Communicator. Gra Virtually Board Snowboarding została wprowadzona na rynek podczas finałów Pucharu Świata Nokia w Snowoardzie (Nokia Snowboard FIS World Cup) sezonu 2000-2001, które odbyły się w miejscowości Ruka w Finlandii; ponadto w pierwszej połowie 2001 r. gra będzie dostępna poprzez Klub Nokia. „Firma Nokia, jako wydawca gry Virtually Board Snowboarding, jest przekonana zarówno o powodzeniu wysokiej jakości gier dla telefonów komórkowych jak i dużych możliwościach naszych produktów. Dzięki 32-bitowemu przetwarzaniu danych i dużej liczbie różnorodnych opcji gry, m.in. takich jak „trick race” (wyścig z trikami, tzn. skomplikowanymi i efektownymi ewolucjami w powietrzu), „half pipe” (jazda na sztucznie wykonanej rynnie śnieżnej), czy „big air” (skoki na wielkiej skoczni), gra Virtually Board Snowboarding oferuje graczowi naprawdę wiele wizualnych wrażeń za pośrednictwem jego telefonu.” – powiedział Graham Thomas, dyrektor naczelny działu gier Nokia Mobile Phones. W Virtually Board Snowboarding może grać samemu lub z drugą osobą. Gracz ma do wyboru czterech zawodników i pięć potężnych desek snowboardowych, z których każda się subtelnie różni od pozostałych, co nie pozostaje bez wpływu na samą jazdę. Wybór odpowiednich opcji jazdy dla zawodnika ma wpływ na wyniki na wybranej trasie. Przebieg skoku jest uzależniony od prędkości i siły skoku. Gracz, by zdobyć jak najwięcej punktów, musi wykonać możliwie dużo trików i przebyć trasę z jak największą prędkością. Dodatkowe punkty za czas i triki są wliczane do ostatecznego wyniku. Finały Snowboardowego Pucharu Świata (Nokia Snowboard FIS World Cup) w Ruka w Finlandii kończą kolejny sezon snowboardowy na świecie. Jest to już trzeci rok sponsorowania tego cyklu zawodów przez firmę Nokia. Zawarta na trzy lata umowa z Nokia dotycząca sponsoringu została przedłużona na czwarty sezon, obejmujący Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2001/2002. |