Grupa Play - prawie 9 mld przychodów i 10 571 stacji na koniec 2022 r.

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Grupa Play w 2022 roku

Grupa Play podała swoje wyniki za cały 2022 r.

Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 8,7% r/r do ponad 17 mln. Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,2% r/r do 12,8 mln.

Liczba abonentów usług dla domu przekroczyła 2 mln.

Przychody ogółem wzrosły o ponad 22% r/r przekraczając w 2022 r. 8,9 mld zł.

Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,2% r/r do 4,4 mld zł.

EBITDAaL wzrósł o ponad 20% r/r, osiągając 3,8 mld zł w 2022 r. i o 39% r/r tylko w czwartym kwartale do 945 mln zł.

PLAY podał, że zasięg sieci stacjonarnej, na której może oferować swoje usługi wynosi 7,5 mln gospodarstw domowych w Polsce. Własna sieć UPC ma zasięg 3.8 mln gospodarstw (HFC plus FTTx). Zasięg POPC to 1.38 mln kolejnych gospodarstw.

UPC ma na razie ponad 110 tys. własnych przyłączy światłowodowych FTTH.

PLAY w zeszłym roku uruchomił łącznie 804 nowych stacji, osiągając poziom 10 571 stacji na koniec 2022 r.

PLAY raportuje, że na koniec 2022 r. zasięg sieci (pokrycie populacji)  wynosił 99.7% dla technologii 2G/3G i 99.5% oraz 96.0% odpowiednio dla 4G LTE i 4G LTE Ultra. 

Na koniec roku PLAY miał 4,408 obsługujący technologię określaną przez operatora jako 5G Legacy standard. To daje zasięg 5G na poziomie 52%.

PLAY ma 717 sklepów plus 38 salonów sprzedających pod marką UPC.

W IV kw. PLAY zwiększył liczbę swoich klientów mobilnych tylko o 1000. Wynikało to z wyłączenia 89 tys. kart prepaid - są to głównie karty rozdawane wcześniej za darmo Ukraińcom.

ARPU klientów mobilnych urosło w IV kw. o 4.7% do 29.2 zł.

Jean Marc Harion, prezes Grupy Play tak ocenił wyniki swojej firmy:

Nasze wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2022 są dowodem naszej niezawodności: pomimo trudnych warunków makroekonomicznych pozyskaliśmy ponad 1,5 miliona nowych klientów i przekroczyliśmy próg 17 milionów klientów mobilnych.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: