Grupa Play podała swoje wyniki za cały 2022 r.
Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 8,7% r/r do ponad 17 mln. Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,2% r/r do 12,8 mln.
Liczba abonentów usług dla domu przekroczyła 2 mln.
Przychody ogółem wzrosły o ponad 22% r/r przekraczając w 2022 r. 8,9 mld zł.
Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,2% r/r do 4,4 mld zł.
EBITDAaL wzrósł o ponad 20% r/r, osiągając 3,8 mld zł w 2022 r. i o 39% r/r tylko w czwartym kwartale do 945 mln zł.
PLAY podał, że zasięg sieci stacjonarnej, na której może oferować swoje usługi wynosi 7,5 mln gospodarstw domowych w Polsce. Własna sieć UPC ma zasięg 3.8 mln gospodarstw (HFC plus FTTx). Zasięg POPC to 1.38 mln kolejnych gospodarstw.
UPC ma na razie ponad 110 tys. własnych przyłączy światłowodowych FTTH.
PLAY ma 717 sklepów plus 38 salonów sprzedających pod marką UPC.
W IV kw. PLAY zwiększył liczbę swoich klientów mobilnych tylko o 1000. Wynikało to z wyłączenia 89 tys. kart prepaid - są to głównie karty rozdawane wcześniej za darmo Ukraińcom.
ARPU klientów mobilnych urosło w IV kw. o 4.7% do 29.2 zł.
Jean Marc Harion, prezes Grupy Play tak ocenił wyniki swojej firmy:
Nasze wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2022 są dowodem naszej niezawodności: pomimo trudnych warunków makroekonomicznych pozyskaliśmy ponad 1,5 miliona nowych klientów i przekroczyliśmy próg 17 milionów klientów mobilnych.