Zygmunt Solorz i Grupa Polsat Plus przeznaczyli już ponad 50 milionów złotych na wsparcie społeczeństwa i służby zdrowia podczas walki z pandemią koronawirusa. Grupa przez cały okres pandemii podejmowała szereg działań prospołecznych oraz udogodnień dla klientów, aktywnie włączając się w walkę z koronawirusem.
Teraz Grupa Polsat Plus wychodzi z nową inicjatywą, mającą na celu zwalczanie skutków pandemii wśród społeczeństwa. W tym celu planuje stworzenie nowoczesnego centrum rehabilitacji pocovidowej.
W ramach planowanego centrum, Grupa przy współpracy ze specjalistami z wielu obszarów medycyny, stworzy możliwości rehabilitacji dla ozdrowieńców z całej Polski.
„Jestem lekarzem i wiem, jak bardzo wiele osób potrzebuje pomocy już po przejściu Covid-19. Zatrudnimy możliwie najlepszych ekspertów, lekarzy i rehabilitantów, którzy są profesjonalistami w swoich dziedzinach. Wierzę, że uda nam się pomóc jak największej liczbie osób, dzięki czemu będą mogły wrócić do normalnego życia, zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej” – mówi Emil Jędrzejewski, lekarz chirurg, szef planowanego centrum.
Wśród dotychczasowych udogodnień oraz działań charytatywnych, które Grupa Polsat Plus zrealizowała w ramach walki z epidemią, znalazły się m.in. zakup 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną, za kwotę ponad 16 milionów złotych oraz przekazanie ich Ministerstwu Zdrowia i Polakom w celu zwiększenia możliwości testowania, identyfikowania i izolacji zakażonych, jako kluczowych elementów do walki z epidemią w Polsce. Ważną inicjatywą była „Reklama na Ratunek - Razem w walce z koronawirusem" Telewizji Polsat i Biura Reklamy Polsat Media – specjalny blok reklamowy wyemitowany w Polsacie, który obejrzało ponad 7 milionów widzów, a zebraną kwotę ponad 3 milionów złotych przekazano za pośrednictwem Fundacji Polsat najbardziej potrzebującym szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z epidemią. Przekazano ponad 2 tysiące tabletów z dostępem do internetu najbardziej potrzebującym w domach dziecka, rodzinnych domach dziecka, rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, w celu zapewnienia im wsparcia w zdalnej edukacji. Grupa kupowała i przekazywała sprzęt medyczny, wspierała służbę zdrowia, udostępniała klientom wiele udogodnień, które pomagały im w pandemii jak np. darmowe pakiety danych. W walkę z pandemią angażowali się również pracownicy Grupy Polsat Plus, realizując wiele pomysłów, takich jak np. zbiórka funduszy na darmowe posiłki dla lekarzy i personelu medycznego.