Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

Przychody Grupy Polsat Plus wyniosły 3.682 mln zł (+7,3% r/r). 

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy PAK-PCE, przychody Grupy wyniosły 3.348 mln zł (-2,4% r/r). 

Na poziom przychodów wpływ miały:

  • Niższe przychody hurtowe (-7% r/r) na skutek niższych przychodów interkonektowych związanych z obniżaniem stawek MTR oraz niższych przychodów ze sprzedaży sublicencji telewizyjnych.
  • Niższe przychody ze sprzedaży sprzętu (-7% r/r), co wynikało przede wszystkim z wysokiego wolumenu sprzedaży odnotowanego w okresie porównawczym.

Koszty Grupy wyniosły 3.487 mln zł (+13,4% r/r).

Na ich wysokość wpływ miały:

  • Wzrost kosztów wynagrodzeń (+12% r/r) głównie w efekcie wzrostu zatrudnienia oraz utrzymującej się presji inflacyjnej.
  • Wzrost kosztów technicznych i rozliczeń międzyoperatorskich (+4% r/r), wynikający głównie z wyższych kosztów utrzymania sieci, w znacznym stopniu skompensowanych przez niższe koszty rozliczeń międzyoperatorskich w związku z sukcesywnym obniżaniem stawek MTR.

Zysk netto Grupy wyniósł 130 mln zł (-25% r/r).

Baza klientów kontraktowych B2C na poziomie 5.795 tys. (-2,3% r/r), głównie w wyniku malejącej popularności technologii satelitarnej, jak również utrzymującego się procesu konsolidacji klientów kontraktowych pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego.

ARPU na klienta kontraktowego B2C było na poziomie 73,6 zł (+2,6% r/r), dzięki dosprzedaży dodatkowych produktów i usług do bazy klientów w ramach oferty multiplay oraz oferowania bogatszych pakietów telewizyjnych i telekomunikacyjnych (strategia more-for-more).

Nastąpił spadek całkowitej bazy usług kontraktowych B2C o 202 tys. do 13.083 tys. (-1,5%) r/r.

Liczba usług płatnej telewizji wyniosła 4.843 tys. i zanotowała spadek o 206 tys. (-4,1% r/r), w wyniku mniejszej liczby świadczonych usług telewizji satelitarnej oraz repozycjonowania cenowego.

2,46 mln klientów, czyli 42% całej bazy, korzystało z oferty multiplay i posiadało łącznie 7.438 tys. usług (+25 tys. r/r).

Baza RGU przedpłaconych wyniosła 2.646 tys., notując spadek o 45 tys. r/r (-1,7%).

ARPU prepaid wyniosło 17,4 zł i pozostawało na stabilnym poziomie r/r.

Baza klientów kontraktowych B2B była na poziomie 68,8 tys. ARPU na klienta B2B wzrosło do 1.463 zł średniomiesięcznie (+2,5% r/r).

Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

 

Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

 

Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

 

Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

 

Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

 

Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

 

Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

 

Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

 

Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za 2023 rok – jak zwykle spada płatna telewizja

 

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: