Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

Grupa Polsat Plus podała swoje wyniki za II kw. 2025 roku.

Przychody urosły do 3,6 mld zł z 3,5 mld zł rok wcześniej.

Zysk z działalności operacyjnej minimalnie zmalał do 384 mln.

Zysk brutto zmalał do 148 mln zł

Zysk netto zmniejszył się do 113 mln zł.

 

Postpaid B2C

 

Łączna liczba klientów B2C w modelu kontraktowym wyniosła na koniec drugiego

kwartału 2025 roku 5.692 tys. (-1,1% r/r). Na erozję bazy wpływ miała m.in. mniejsza popularność technologii satelitarnej, jak również utrzymujący się proces konsolidacji klientów kontraktowych pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego. Zgodnie z założeniami strategicznymi Grupa unika agresywnej polityki sprzedażowej na pojedynczych produktach, skupiając się na zwiększeniu poziomu lojalności klientów, szczególnie poprzez oferowanie szerokiego portfolio usług łączonych oraz na budowie ARPU klienta kontraktowego.

Na koniec drugiego kwartału 2025 roku odnotowano spadek wskaźnika odejść wśród klientów B2C w okresie 12-miesięcznym (churn) o 0,4 p.p., do poziomu 7,1%.

W drugim kwartale 2025 roku średni miesięczny przychód na kontraktowego klienta B2C (ARPU) wzrósł do 78,4 zł (+4,3% r/r), natomiast w pierwszym półroczu 2025 roku osiągnął poziom 78,1 zł (+4,3%).

Na koniec drugiego kwartału 2025 roku Grupa świadczyła dla klientów B2C 13.279 tys. usług kontraktowych (RGU), czyli o 193 tys. (+1,5%) więcej niż przed rokiem. Motorem wzrostu była wysoka sprzedaż usług telefonii mobilnej (+209 tys., +3,3% r/r) oraz usług dostępu do Internetu (+159 tys., +7,9% r/r), w szczególności usług dostępu do Internetu w technologiach stacjonarnych. Jednocześnie utrzymuje się trend spadkowy na bazie usług płatnej telewizji, która spadła o 175 tys. (-3,7%) r/r, do poziomu 4.574 tys. RGU na koniec drugiego kwartału 2025 roku. Głównym powodem spadku pozostaje mniejsza liczba świadczonych usług telewizji satelitarnej, co jest częściowo kompensowane rosnącą liczbą usług telewizyjnych świadczonych w technologii internetowej (IPTV/OTT).

Nasycenie bazy klientów B2C usługami łączonymi, wyrażone wskaźnikiem usług kontraktowych przypadających na jednego klienta B2C wzrosło o 2,6% r/r  do poziomu 2,33 na koniec czerwca 2025 roku.

W związku z odświeżeniem strategii multiplay, Grupa podjęła decycję o modyfikacji definicji klienta multiplay w ten sposób, że poprzednia definicja, uwzględniająca klientów kontraktowych B2C, posiadających co najmniej 2 usługi w programach lojalnościowych w wybranej spółce z Grupy, została rozszerzona o klientów posiadających co najmniej 2 usługi, w tym usługi tego samego rodzaju, w różnych spółkach z Grupy. Zgodnie z nową definicją klient multiplay jest to klient kontraktowy B2C posiadający co najmniej 2 usługi, w tym tego samego rodzaju, w jednej lub wielu spółkach z Grupy równocześnie.

Na koniec drugiego kwartału 2025 roku liczba klientów korzystających z oferty usług łączonych wyniosła 3.013 tys., notując wzrost o 49 tys. (+1,7%) r/r. Przekłada się to na nasycenie bazy klientów kontraktowych usługami łączonymi na poziomie 52,9% (+1,4 p.p. r/r). Ta grupa klientów korzystała na koniec czerwca 2025 roku z 10.614 tys. usług, o 832 tys. więcej niż rok wcześniej (+8,5% r/r).

 

Prepaid

 

Na dzień 30 czerwca 2025 roku liczba aktywnych usług przedpłaconych wyniosła 2.376 tys., co oznacza spadek o 233 tys. (-8,9% r/r). Głównym powodem spadku bazy usług przedpłaconych w analizowanym okresie była niższa o 204 tys. (-8,2% r/r) liczba świadczonych przedpłaconych RGU telekomunikacyjnych, wynosząca na koniec drugiego kwartału 2025 roku 2.293 tys. usług.

Od drugiego kwartału 2025 roku spółka połączyła raportowane dane dotyczące telefonii komórkowej oraz Internetu mobilnego w jedną pozycję „mobilne usługi telekomunikacyjne”.

Liczba usług przedpłaconych płatnej telewizji spadła o 29 tys. (-25,9%) r/r, m.in. w wyniku niższej sprzedaży pakietów Polsat Box Go Sport.

Średni miesięczny przychód na usługę przedpłaconą wyniósł 17,7 zł w drugim kwartale (-1,7% r/r) oraz 17,3 zł w pierwszym półroczu 2025 roku (-2,3% r/r).

 

Postpaid B2B

 

Łączna liczba klientów kontraktowych B2B wyniosła na koniec drugiego kwartału 2025 roku 68,0 tys. (-0,7% r/r).

ARPU klientów B2B w drugim kwartale 2025 roku wyniosło 1.545 zł średniomiesięcznie (+4,0% r/r), a w pierwszym półroczu 2025 roku 1.526 zł średniomiesięcznie (+2,6% r/r).

Obszar B2B pozostaje pod wpływem silnej presji konkurencyjnej, przekładającej się na poziom cen za tradycyjne usługi telekomunikacyjne.

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

 

Grupa Polsat Plus zmieniła definicję klienta multiplay i zmienia zasady raportowania prepaidu

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: