Grupa Tele2 ogłosiła swoje wyniki za I kw. 2005 r. Przychody szwedzkiej spółki wzrosły o 12% do 11.6 mld szwedzkich koron w porównaniu do I kw. zeszłego roku. EBITDA zmalała o 7% do 1.4 mld koron szwedzkich. Liczba nowych podłączeń netto zmalała o 43% do 901 tys.
Firma przedstawiła też swoją strategię rozwoju, w której główne elementy to:
model MVNO w przypadku telefonii mobilnej
technologia ADSL
VoIP
abonament za linie stacjonarne
wybrane i uzasadnione inwestycje we własną infrastrukturę
Obecnie Tele2 oferuje ADSL w 9 krajach i ma 600 tys. użytkowników ADSL.
Tele2 podało, że w regionie Europy Centralnej (Polska, Austria, Czechy, Niemcy, Węgry) firma ma obecnie 6.253.000 klientów. Przychody w tym regionie wzrosły o 74% do 2 mld SEK. EBITDA urosła o 975% do 86 mln SEK. Liczb pozyskanych klientów (netto) w I kw. spadła do 360 tys. w porównaniu do 635 tys. rok wcześniej.