Grupa TVN Warner Bros. Discovery chwali się, że w pierwszej połowie 2024 roku zajmowała pozycję lidera na polskim rynku.
W okresie styczeń-czerwiec 2024 TVN Warner Bros. Discovery był liderem w obu grupach docelowych, osiągając udział na poziomie niemal 23,7% w widowni komercyjnej oraz 22,8% wśród wszystkich widzów.
Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich kanałów telewizyjnych w widowni komercyjnej.
Kanał TVN24 zdominował swoją kategorię, osiągając udział na poziomie 6,5% w grupie wszystkich widzów.
Łączny wynik serwisów Player i Max (do 10 czerwca HBO Max) w minionym miesiącu wyniósł 6,7 mln realnych użytkowników.
Udział największych grup w okresie styczeń-czerwiec r. w grupie komercyjnej 20-54
Stacja | Styczeń-czerwiec 2024 r. |
TVN Warner Bros. Discovery | 23,67% |
Grupa Polsat | 21,61% |
Grupa TVP | 15,72% |
Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement
W pierwszej połowie roku TVN zajął pierwsze miejsce w grupie komercyjnej, w której stacja osiągnęła udział na poziomie 8,1%. Tym samym stacja utrzymała swoje prowadzenie w zestawieniu Big5 w widowni docelowej, czyli tradycyjnie największych stacji. Imponujące wyniki osiągnął również kanał TVN7, który zanotował udział na poziomie 4% w widowni komercyjnej, co stanowi wzrost 2,8% rok do roku.
Udział stacji Big5 w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54
Stacja | Styczeń-czerwiec 2024 r. |
TVN | 8,06% |
Polsat | 7,11% |
TVP2 | 4,87% |
TVP1 | 4,81% |
TVN7 | 4,00% |
Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement
Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęło wydanie „Faktów” z 7 stycznia 2024 roku, które zanotowało udział na poziomie niemal 21% w widowni komercyjnej. Drugie i trzecie miejsce zajęły transmisje z Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z dni 6 i 1 stycznia 2024 roku (kolejno SHR 20-54: 13,3% i 13,6%).
W okresie styczeń-czerwiec 2024 „Dzień dobry TVN” zdominował kategorię programów śniadaniowych w widowni komercyjnej. W dni robocze osiągnął średni udział na poziomie 8,8%, a wydania weekendowe zanotowały blisko 10,5% udziału w grupie komercyjnej.
Bardzo dobre wyniki zanotowała także stacja TTV. W widowni komercyjnej kanał osiągnął średni udział na poziomie niemal 2,9%, co oznacza wzrost aż o 12,5% rok do roku. Największą popularnością cieszył się odcinek programu „Zakupy w ciemno” z dnia 2 kwietnia 2024 roku z udziałem na poziomie 6,9% w widowni komercyjnej.
Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery
Wyniki z pierwszej połowy 2024 roku potwierdzają niekwestionowaną dominację TVN Warner Bros. Discovery w obszarze newsów. W okresie styczeń-czerwiec 2024 roku „Fakty” utrzymały pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych w obu grupach docelowych. Na kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24 BiS – jego łączny udział osiągnął poziom 22,8% w widowni komercyjnej oraz 21,6% w grupie wszystkich widzów.
Liderem pozostaje także stacja TVN24, która w okresie styczeń-czerwiec 2024 zajęła pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce. W grupie wszystkich widzów stacja osiągnęła udział na poziomie 6,5%, a widowni komercyjnej ponad 4%. Tym samym wynik oglądalności TVN24, zarówno w grupie 4+, jak i 20-54, jest wyższy niż łączny zasięg trzech kolejnych kanałów informacyjnych w rankingu.
Udział stacji newsowych w okresie styczeń-czerwiec r. w grupie 4+
Stacja | Styczeń-czerwiec 2024 r. |
TVN24 | 6,46% |
TV Republika | 3,15% |
Polsat News | 1,68% |
Wydarzenia 24 | 1,32% |
Dane: 02:00 - 25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen TV Audience Measurement
W pierwszej połowie 2024 roku stacja TVN24 BiS osiągnęła udział na poziomie 0,6% w grupie wszystkich widzów i 0,4% w widowni komercyjnej.
W czerwcu portal tvn24.pl odwiedziło prawie 9,2 mln Realnych Użytkowników wg danych Gemius PBI/Mediapanel. To najlepszy wynik wśród wszystkich domen telewizji newsowych w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z 5,3 mln, a na trzecim tvp.info z wynikiem 1,1 mln użytkowników.
W pierwszej połowie roku kanał TVN Style zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w widowni komercyjnej. W tej grupie stacja osiągnęła udział na poziomie prawie 0,4%. Największą popularnością cieszyły wydania programów "Jestem z Polski", "Kuchenne rewolucje" czy "Kobieta na krańcu świata".
W pierwszej połowie roku platformy VOD należące do portfolio Warner Bros. Discovery w Polsce cieszyły się dużą popularnością użytkowników. Tylko w czerwcu serwisy Player i Max (do 10 czerwca HBO Max) osiągnęły wynik 6,7 mln Realnych Użytkowników. W okresie styczeń-czerwiec 2024 użytkownicy Playera najchętniej sięgali po programy takie jak „Hotel Paradise Extra”, „The Traitors. Zdrajcy” i “Klara”. Na platformie Max (do 10 czerwca HBO Max) największą popularność zdobyły tytuły: „Diuna”, „Ród Smoka” oraz „True Detective”.
Sama platforma Max już 3 tygodnie po debiucie w Polsce osiągnęła imponujący wynik niemal 4,6 mln użytkowników. W ramach jednego serwisu użytkownicy zyskali dostęp do najwyższej jakości treści globalnych marek takich jak HBO, DC czy Warner Bros., relacji z najważniejszych wydarzeń sportowych, w tym z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024, a także bogatej oferty produkcji lokalnych, w tym najlepszej rozrywki z biblioteki TVN.
W okresie styczeń-czerwiec 2024 widzowie chętnie wybierali się do kina na produkcje i koprodukcje Warner Bros. Discovery. Popularnością cieszył się międzynarodowy hit „Diuna: Część druga”, którego oglądalność przekroczyła 1,7 mln widzów w Polsce. Rekordy popularności pobiła produkcja „Akademia Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego, którą od premiery obejrzało ponad 2,9 mln widzów. Film „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego zebrał ponad 808 tys. widzów.
Ostatnie półrocze przyniosło także imponujące wyniki internetowego ekosystemu TVN Warner Bros. Discovery. Rekordowe wyniki grupa osiągnęła w styczniu, w którym portale i strony internetowe z jej portfolio zostały odwiedzone przez niemal 14,1 mln użytkowników, czyli aż 47,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. W okresie styczeń-czerwiec 2024 najchętniej odwiedzanym portalem grupy pozostał TVN24.pl.