Według raportu firmy Canalys dostawy telefonów wyposażonych w aparaty cyfrowe na obszarze EMEA (Europe, Middle East & Africa) wzrosły w II kw. 2003 (w porównaniu do I kw. bieżącego roku) aż o 166%. Nokia pozostała liderem z 42.6 % udziałem w rynku, drugi był Sony Ericsson z 22.1 % udziałem w ogólnej sprzedaży tego typu aparatów. Aparaty z najwyższej półki często obecnie konkurują z tanim, popularnymi modelami. Według Chrisa Jonesa z Canalys operatorzy są bardzo zainteresowani zakupem tanich telefonów z aparatami cyfrowymi. Dla nich ważniejsze są przychody np. z przesyłania wiadomości MMS niż sprzedawanie drogich terminali. Zagrożeniem dla pozycji Nokii i Sony Ericsson są małe firmy azjatyckie sprzedające tanio i pozwalające operatorom na umieszczanie własnej marki na telefonie. Canalys ostrzega jednak wiodących operatorów przed niedocenianiem roli marki oraz jakości produktów np. Nokii. Najbardziej udaną próbą uniezależnienia się od produktów rynkowego lidera była promocja produktów firmy Panasonic oraz Sharp w ofercie Vodafone Live!.