Multimedia Polska jako pierwsza w Polsce wprowadziła w swoich sieciach kablowych, telewizję cyfrową wysokiej rozdzielczości (HDTV) z kanałem komunikacji zwrotnej.
Dzisiaj ruszyła komercyjna sprzedaż telewizji cyfrowej w sieciach kablowych Multimedia Polska. Usługa oferowana jest już w trzech polskich miastach: Gdyni (62 tys. gospodarstw domowych w zasięgu - HP), Gorzowie Wielkopolskim (42 tys. HP) i Lublinie (32 tys. HP). Docelowo usługa będzie dostępna w większości miast sieci Multimedia i obejmie około 450 tys. gospodarstw domowych.
"Wybór systemu MHP umożliwia Multimediom tworzenie i dostarczenie nowych i ciekawych aplikacji, oraz daje możliwość wdrożenia w przyszłości nawet takich usług, które dziś są jeszcze niezdefiniowane" - mówi David McElhatten, CEO Osmosys spółki holdingu ADB. Nasza technologia zapewnia, że Mutimedia Polska staną się jedną z najbardziej zaawansowanych platform kablowych w Europie”.
Multimedia Polska jest pierwszą w Polsce firmą, która oferuje telewizję cyfrową z sygnałem zwrotnym. Dzięki temu już w niedługim czasie abonenci korzystający z usług Multimedia Polska będą mieć dostęp do nowych usług takich jak:
Wideo na żądanie – wirtualna wypożyczalnia wideo, którą w przeciwieństwie do usług oferowanych np. przez platformy cyfrowe, charakteryzuje dużo większa pojemność systemu dzięki przechowywaniu filmów na wideoserwerach, a nie małym dysku.
Time-Shift TV, która umożliwi przeglądanie zarejestrowanych programów telewizyjnych nadawanych w ciągu ostatniego tygodnia.
Zakupy (T-commerce) – możliwość realizowania zakupów za pośrednictwem telewizji na zasadach podobnych do zakupów przez komputer, ale w dużo wygodniejszy sposób. Wystarczy użyć pilota od Set-top-box (dekodera).
Gry, także sieciowe, dające możliwość grania zarówno z komputerem jak i dekoderem.
Mail i komunikator
Kablowa telewizja cyfrowa oferowana jest jako produkt Premium. Będą mogli z niej korzystać abonenci , którzy wykupili najszerszy pakiet telewizji kablowej (Komfort), który zawiera ponad 60 programów. Ten pakiet kupiło już około 60% spośród ponad 600 tys. wszystkich abonentów Multimedia Polska.
Klienci Multimedia Polska mają do dyspozycji trzy pakiety telewizji cyfrowej: podstawowy - CYFROWY BASIC, który zawiera 31 programów, w tym zupełnie nowe, niedostępne w żadnej innej telewizji. Wśród nich jest program National Geogrpahic Chanel nadawany w systemie wysokiej rozdzielczości. Ponadto Multimedia Polska ma w ofercie pakiet CYFROWY CANAL+ MULTIPLEX zawierający programy Canal+, Canal+Film i Canal+Sport, a także CYFROWY ADULT zawierający 3 programy dla dorosłych: Adult Channel, Spice i XXL.
Wprowadzenie kablowej telewizji cyfrowej przez Multimedia Polska związane jest z realizacją celów emisyjnych przeprowadzonej w IV kwartale 2006 r. oferty publicznej. Z IPO Multimedia Polska pozyskała około 220 mln zł netto. W pół roku po ofercie, spółka wykorzystała już około 170-180 mln zł czyli 75%-80% środków z publicznej oferty.
– Przygotowanie infrastruktury pod telewizję cyfrową i zakup sprzętu m.in. dekoderów od firmy ADB, będzie kosztować w tym roku około 30 mln zł. Do tej pory zainwestowaliśmy już ok. 20 mln zł - mówi Andrzej Rogowski. - Zgodnie z zapisami prospektu emisyjnego na telewizję cyfrową przeznaczymy około 60-70 mln zł, ze środków pozyskanych z emisji akcji. W kolejnych latach nakłady na ten projekt będą również znaczące, uzależnione od ilości pozyskiwanych klientów.