IDC podsumowało rynek hearables w II kw. 2019 r.
Rynek urządzeń noszonych w uszach stanowił 46.9% całego rynku wearable.
Rok wcześniej udział ten wynosił tylko 24.8%.
Cały rynek wearable przez rok urósł aż o 85.2% do 67.7 mln sztuk urządzeń.
Liderem rynku hearables jest Apple z udziałem na poziomie 50.2%. Sprzedaż serii AirPods i słuchawek Beats urosła przez rok o 218.2%.
Samsung dzięki sprzedaży pod swoją własną marką i marką JBL zajął 2 pozycję. Najlepiej sprzedają się słuchawki Galaxy Buds oraz JBL Tune 500BT.
Hitem Xiaomi są słuchawki AirDots.
Bose w II kw. sprzedał wiele słuchawek QC35ii i SoundSport Free. W kolejnych miesiącach do tej grupy mają dołączyć nowe modele Headphones 700 i Earbuds 500.
ReSound (Jabra) sprzedaje głównie model Elite Active 65t.
TOP 5 producentów z rynku wearable, na liście wyłącznie urządzenia hearable - Q2 2019 (dostawy w mln sztuk)
Company |
2Q19 |
2Q19 Market |
2Q18 |
2Q18 Market |
Year-over- |
---|---|---|---|---|---|
1. Apple |
15.9 |
50.2% |
5.0 |
55.2% |
218.2% |
2. Samsung |
3.3 |
10.2% |
0.9 |
10.2% |
252.1% |
3. Xiaomi |
2.1 |
6.5% |
0.3 |
2.8% |
714.8% |
4. Bose |
1.8 |
5.7% |
0.5 |
5.1% |
288.1% |
5. ReSound |
1.6 |
5.1% |
0.7 |
7.7% |
132.9% |
Others |
7.1 |
22.3% |
1.7 |
19.0% |
310.5% |
Total |
31.8 |
100.0% |
9.1 |
100.0% |
250.0% |