Hewlett-Packard poinformował o rozszerzeniu zakresu umowy z firmą Nokia w sprawie usług informatycznych w Europie. W ramach tej współpracy, o której pierwsze informacje podano we wrześniu 2001 r., HP zajmie się przekształceniem statycznych obszarów środowiska informatycznego firmy Nokia w elastyczną, skalowalną infrastrukturę. Dzięki temu w 30 krajach europejskich poprawi się jakość usług firmy, a jednocześnie znacznie zmaleją koszty bieżące Nokii.
W związku z rozszerzeniem umowy nakłady na usługi wzrosną o 75 mln USD, a przesunięcia pracowników w ramach outsourcingu obejmą dodatkowo 84 osoby. Łączna liczba informatyków przeniesionych z Nokii do HP wzrośnie tym samym do 344, a całkowita wartość umowy zwiększy się do 260 mln USD w okresie trzech lat.
Zgodnie z warunkami rozszerzonej umowy, Dział Usług HP (HP Services) będzie dodatkowo kierować i zarządzać centrami operacyjnymi infrastruktury Nokii w 30 krajach europejskich. Dotychczas miało to miejsce w Finlandii, Stanach Zjednoczonych, Chinach i Singapurze. HP Services będzie zarządzać oprogramowaniem do pracy zespołowej Lotus® Notes, oprogramowaniem do przesyłania wiadomości Microsoftä Exchange i drukowania plików oraz usługami dla 60 000 użytkowników firmy Nokia na całym świecie. HP przejmie obowiązek pomocy technicznej dotyczącej tych usług oraz 4 000 serwerów w ponad siedmiu centrach operacyjnych na całym świecie.
Umowa stanowi potwierdzenie bieżącej strategii HP. Podkreśla też jego możliwości w dziedzinie świadczenia usług outsourcingu, w formie zarządzania skomplikowaną, globalną infrastrukturą informatyczną. HP ustala konkretne cele w zakresie zmniejszania kosztów i współuczestniczenia we wszystkich oszczędnościach wynikających z osiągania i przekraczania wartości docelowych. Dzięki temu będzie za pomocą swoich rozwiązań outsourcingu nadal zmniejszać ponoszone przez Nokię ryzyko związane z usługami informatycznymi. Oczekuje się, że stałe oszczędności Nokii wynikające z redukcji kosztów wyniosą 25% w okresie trzech lat. Jest to największa z umów dotyczących outsourcingu, podpisanych dotychczas przez firmę Nokia w Europie.
"Rozszerzenie umowy w sprawie outsourcingu wiąże się z dotychczasową pomyślną współpracą między Nokią i HP" - powiedział Carlo Magistrelli, dyrektor Działu usług outsourcingu (Outsourcing Services) na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). "Dzięki wiedzy HP Services w dziedzinie zarządzania globalną infrastrukturą informatyczną Nokia będzie nadal czerpać korzyści z outsourcingu w postaci redukcji kosztów w całej Europie. HP otrzyma natomiast profesjonalny, zróżnicowany pod względem kulturowym zespół informatyków Nokii".
"Rozszerzenie naszej współpracy na obszar Europy było zupełnie naturalne" - powiedział Jorma Hietala, dyrektor Działu obszarów zarządzania informacjami (IM Areas). "Spodziewamy się, że sprawdzona wiedza HP i jego solidna globalna sieć zapewnią nam w kolejnych latach stałe oszczędności oraz zwiększą efektywność naszej infrastruktury informatycznej".