HEYAH jest wzorowana na ofercie rosyjskiego operatora Mobile TeleSystems (MTS - Grupa T-Mobile) pod nazwą JEANS. Marka ta została najpierw wprowadzona przez MTS w Rosji. JEANS zaczął działać w listopadzie 2002 w Moskwie i 37 innych regionach kraju. Po przejęciu udziałów w Ukrainian Mobile Communications (UMC) od duńskiego TDC, "sieć" JEANS zaczęła działać od sierpnia zeszłego roku na Ukrainie. JEANS działa w sieci UMC dokładnie na takiej zasadzie jak HEYAH w PTC. Należy wspomnieć, że UMC utrzymuje także swoją własną markę prepaid "SIM - SIM" (odpowiednik Era TAK TAK). JEANS, tak jak HEYAH, ma standardowo włączone taktowanie jednosekundowe oraz jest promowany, jako najlepszy prepaid dla osób posiadających już telefon bez simlocka. Zarządzenie kontem JEANS odbywa się poprzez wirtualny BOK - Automatic Customer Care Service (ACCS) oraz Customer Care Internet Service (CCIS). Zestaw startowy Jeans zawiera 5 USD do wykorzystania na rozmowy.
W Rosji z taryf JEANS korzystało na koniec 2003 r. 5.88 mln klientów MTC. MTS jest największym rosyjskim operatorem, który na koniec 2003 miał w Rosji 13.37 mln klientów. 40.1 % udziałów w MTS ma Grupa T-Mobile, która ma również udziały w PTC. MTS ma od lipca 2003 r. 100% udziałów w UMC.
Grzegorz Esz, dyrektor zarządzający HEYAH, przyznał ostatnio, że pomysł HEYAH był wzorowany na UMC i brytyjskim Virgin Mobile.