W czwartek wieczorem, w warszawskim biurowcu Metropolitan odbyła się oficjalna prezentacja nowej marki telefonii komórkowej - Heyah. Heyah jest kolejną marką zarządzaną przez Polską Telefonię Cyfową. Obecnie obok Heyah są to: Era Moja, Era Biznes, Era Tak Tak i Era Omnix. Projekt Heyah był prowadzony przez Grzegorza Esz z działu marketingu PTC. Rzecznikiem prasowym Heyah została Agata Borowska z działu komunikacji tego operatora. Pomysł na stworzenie Heyah (wcześniej projekt miał nazywać się Chilli) powstał 23 grudnia zeszłego roku. Heyah jest odpowiedzią Ery na ofertę Dla Każdego w sieci Idea. Obie oferują tanie połącznia i SMS-y, przy jednoczesnym wyłączeniu możliwości korzystania z zaawansowanych usług np. MMS-ów. Oferty te są skierowane do różnych grup docelowych i w związku z tym komunikowane w zupełnie odmienny sposób. Wprowadzeniu marki Heyah towarzyszy bardzo głośna kampania reklamowa, odważnie wykorzystująca outdoor i tzw. ambient media (np. flotę trabantów czy balkony warszawskich domów). Kampania Heyah będzie najprawdopodobniej największą kampanią reklamową w tym roku. Według nieoficjalnych informacji, PTC wykupiła także bardzo dużo czasu antenowego w telewizjach. Za kampanię reklamową odpowiedzialna była agencja G7, za ambient media Polymus, za współpracę z mediami OMD Poland.
Obecnie submarką Heyah zajmuje się w PTC specjalny zespół, ale w komunikacie prasowym jest napisane, że PTC nie wyklucza wydzielenia odrębnej spółki zarządzającej nową marką.
W komunikacji z użytkownikami Heyah głowną rolę odgrywała będzie witryna www.heyah.pl, która pozwoli użytkownikom na zarządzanie swoją aktywacją, będzie tam także można sprawdzić wartość swojego konta, a także doładować telefon. Użytkownicy będą mogli zapisać się do specjalnego klubu Heyah.
W ramach promocji PTC będzie dystrybuowała wśród młodzieży partię bezpłatnych pakietów startowych. Kupony doładowujące kartę (o wartości 20 i 50 zł) można kupować z w kioskach, stacjach benzynowych, centrach handlowych, klubach i innych miejscach oznaczonych czerwoną łapą.
Cennik Heyah
połączenia z sieci Heyah | minuta rozmowy | SMS |
do Heyah (o każdej porze) | 0,68 PLN z VAT | 0,18 PLN z VAT |
do innych sieci (o każdej porze) | 0,98 PLN z VAT | 0,28 PLN z VAT |
Cennik Dla Każdego (Idea)
połączenia na numery Idea | 0,80 zł z VAT |
połączenia na numery innych operatorów | 1,00 zł z VAT |
SMS | 0,34 zł z VAT |
Obie oferty są podobne cenowo, jednak Heyah ma wielką przewagę w postaci bezpłatnego naliczania sekundowego już od momentu rozpoczęcia połączenia. To niemal deklasuje ofertę konkurenta. Według nieoficjalnych informacji, Idea planuje wprowadzenie w kwietniu br. nowej oferty Idea POP, która może być kolejnym etapem wojny marketingowo-cenowej pomiędzy tymi dwoma operatorami.
Według informacji zawartych w pakiecie startowym, karty Heyah powinny działać tylko w telefonach bez simlocka, ale okazuje się jednak, że z Hayah można korzystać także w telefonach z simlockiem Ery. Prawdopodobnie spowoduje to dużą migrację z oferty Era Tak Tak do nowej marki. Nowej, przebojowej marki obawiają się dealerzy Ery, którzy nie mogą sprzedawać nowych aktywacji. W związku z tym, że Heyah jest dużo tańsza, stracą oni zapewne znaczną część swoich przychodów ze sprzedaży zestawów i aktywacji Era Tak Tak.
Prezes PTC, Bogusław Kułakowski, nie chciał nam dziś odpowiedzieć na pytanie, dlaczego tak naprawdę została wprowadzona nowa marka. Grzegorz Esz powiedział Gazecie Wyborczej, że Heyah chce pozyskać w tym roku 700 tys. nowych klientów. Oficjalny komunikat mówi, że Heyah jest skierowana do młodych ludzi, rozmawiających często, ale krótko, wysyłających dużo SMS-ów. Nie chcą się oni wiązać z operatorem kontraktem. Obecne oferty są przez nich odrzucane, bo są niejasne.
Komunikacja nowej marki | |
Warszawa opanowana przez Heyah | |
Wybrane filmy reklamowe (format MPEG, każdy plik około 2.3 MB):
Zdjęciowa relacja z imprezy znajduje się tutaj (link zewnętrzny)